به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۱۵ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب : ۱۸۹۲۹۷
رئیس فراکسیون غذا و دارو بیان کرد

احتمال افزایش قیمت دارو با اصلاح نرخ آن

گروه جامعه: رئیس فراکسیون غذا و داروی مجلس با تاکید بر اینکه «برای اصلاح قیمت دارو باید نمایندگان سازمان حمایت از مصرف کنندگان، صنوف تولید کننده و وارد کننده و سازمان متولی به یک رویه مشترک دست پیدا کنند» گفت: اصلاح قیمت دارو منجر به افزایش مختصر قیمت دارو شود.
احتمال افزایش قیمت دارو با اصلاح نرخ آن
همایون هاشمی در واکنش به اظهارات اخیر رئیس سازمان غذا و دارو درباره اصلاح قیمت دارو به عنوان گام اول  وزارت بهداشت برای درمان اقتصاد دارو گفت: با توجه به اینکه قیمت تولید دارو از  واردات آن کمتر است باید حمایت از تولید کنندگان به عنوان رویه ملی در دستور کار قرار گیرد.وی افزود: برای اصلاح قیمت دارو باید کمیته‌ای متشکل از نمایندگان سازمان حمایت از مصرف کنندگان و صنوف اعم از تولید کننده و وارد کننده و سازمان‌های متولی یعنی غذا و دارو و وزارت بهداشت به یک نقطه نظر مشترک برسد. در نهایت نباید اقدامات منجر به ضرر تولید کننده شود و همچنین به مردم فشار وارد کند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان این‌که «قیمت دارو بر اساس یک سری داده‌ها و معیارهای علمی تعیین می‌شود» گفت: برای جلوگیری از افزایش فشار به مردم باید بیمه‌ها را مکلف کرد که پای کار آیند.ما عمدتا نظام‌های بیمه‌گر وابسته به دولت و قوی داریم که می‌توان آن ها را مکلف کرد که تا حدی پرداختی داشته باشند. در این صورت با اصلاح قیمت دارو به مردم هم فشار وارد نمی‌شود.هاشمی در جمع بندی گفت: با توجه به این که در طول یکی دو سال گذشته قیمت دارو تغییر نکرده و از آن طرف همه اقلام مرتبط با تولید دارو اعم از مواد اولیه و یا لوازم بسته بندی با افزایش قیمت مواجه شده است، اصلاح قیمت ضروری است البته این عمدتا به معنای افزایش قیمت نیست که ممکن است منجر به یک افزایش مختصری شود. مهم آن است که قبل از اصلاح قیمت جلسات مشترکی بین سه گروه یاد شده برگزار شود.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: قیمت دارو