به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب : ۱۸۹۳۳

باروری​ابرها​تا​پایان سال​برای​کاهش​بحران آب

گروه اقتصادي: قائم مقام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران از تلاش برای باروری ابرها در تهران خبر داد و گفت:‌ یکی از راهکارهای تامین آب تهران، استان و یا سایر استان‌های کشور که دارای بحران هستند پتانسیل باروری ابرها است.
باروری​ابرها​تا​پایان سال​برای​کاهش​بحران آب
محمدرضا امیرکمالی با اشاره به این‌که شرکت آب منطقه‌ای تهران مسوولیت باروری ابرها را بر عهده دارد گفت: طرح مبانی باروری ابرها برای استان تهران انجام شده و نتایج آن مثبت بوده است.وی با اشاره به این‌که براساس نتایج مبانی باروری ابرها در تهران چه در شرایط خشکسالی و چه در شرایط ترسالی حدود 10 تا 15 درصد به میزان بارش‌ها اضافه خواهد شد گفت: دنبال موضوع باروری ابرها هستیم تا با هماهنگی مجوز آن گرفته شود.قائم مقام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران تصریح کرد: در صورت امکان از باروری ابرها برای استان تهران تا پایان سال استفاده خواهد شد.امیرکمالی در پایان خاطرنشان کرد:‌هر چه قدر که به منابع آب استان به ویژه در بخش آب‌های سطحی اضافه شود به کاهش بحران در تهران کمک می‌کند.

ذخیره سدهای شرق 50 درصد منفی شده است

پیش از این مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با تاکید بر این‌که حجم ذخایر سدها 50 درصد منفی است، اظهار کرده بود: باید 21.5 درصد مردم در مصرف آب صرفه جویی کنند تا آب رسانی حالت پایدار داشته و سه ماه پیش رو را پشت سر بگذاریم.محمد پرورش با اشاره به این‌که میزان بارندگی‌ها نیز نسبت به سال گذشته 32 درصد منفی است، گفت: سه ماه پیش رو باید با صرفه جویی 21.5 درصدی پشت سر بگذاریم و در انتظار بارش در ماه‌های بعد تا پایان سال باشیم چرا که اگر در آن زمان نیز بارندگی نداشته باشیم از لحاظ منابع آب شرایط خوبی نخواهد بود.وی با اشاره به این‌که براساس پیش بینی‌ها در سه ماهه اول نیمه دوم سال میزان بارندگی‌ها زیاد نخواهد بود، گفت: ذخیره سدها نیز کاهش پیدا کرده است و برای وجود شرایط پایدار لازم است که 21.5 درصد در مصرف آب صرفه جویی صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با تاکید بر این‌که صرفه جویی مذکور باید در تمام طبقات مصرف باشد، گفت:‌ در حال حاضر انرژی را روی مدیریت مصرف غیر مسکونی یعنی در بخش‌های تجاری، نظامی، اداری و سایر گذاشته‌ایم اما باید توجه کرد که 83 درصد مصرف آب مربوط به بخش مسکونی است بنابراین همه باید مصرف مدیریت کنند چرا که راه دیگری در حال حاضر وجود ندارد.پرورش با تاکید بر این‌که 70 درصد از آب تهران از طریق آب‌های سطح و بارندگی‌ها تامین می‌شود و 30 درصد مابقی از طریق چاه‌ها به دست می‌آید، گفت: اگر میزان تامین آب از طریق آب‌های سطحی کمتر بود، چالش کمتری نیز پیش می‌آید اما با توجه به این که 70 درصد از آب‌های تهران از طریق آب‌های سطحی به دست می‌آید مردم باید مصرف را مدیریت کنند تا بدون مشکل ماه‌های آتی را پشت سر بگذاریم.

تهرانی‌ها 26 درصد بیشتر آب مصرف می‌کنند

وی با اشاره به این‌که سرانه مصرف آب در کشور به ازای هر نفر در شبانه روز 190 لیتر است، گفت: در تهران سرانه مصرف آب به ازای هر نفر 240 لیتر در شبانه روز است.مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: حتی اگر صرفه جویی به میزانی باشد که به اندازه سرانه مصرف افراد در کشور، در تهران نیز آب مصرف شود شرایط کنونی را پشت سر می‌گذاریم.
مرجع : ايسنا

بهار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۱۵:۴۸
همش تهران .همش تهران...
خسته شدیم از بس همه چیو تو تهران خلاصه میکنن..
مگه ایران فقط تهرانه...
متاسفم بر این همه تبعیض..
قرن 21 که هنوز فرهنگ درست مصرف کردنو یاد نگرفته اند...
بعدشم ادعای بافرهنگیشون گوش همه رو کر کرده ولی در عمل چیزی نمیبینیم...
بهار جان چاپ نکنی دیگه سراغت نمیام... (155060)
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۱۹:۴۴
سد دوستی مشهد که ابش در حال کاهشه چون افغانستان حق ابه اش رو نمی ده رو بگین (155263)
شاه پسند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۲۱:۱۷
بیچاره مردو استانهای جنوبی که گازشون ونفتشون برا تهرانه وخودشون ندارند لوله کشی گاز!!!!! اونموقع چند سال خشکسالی ماداریم حالا تازه به فکر آب تهرانن !! خدایا به این میگن عدالت!!!!!!!!!!!!!!!!! (155318)
بهمندخت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۲۱:۳۹
باورم نمیشه...مگه از این کارا هم بلدن ....؟ (155340)