به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۱۵ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب : ۱۸۹۳۴۸

درخواست برای افزایش سن سربازی

گروه جامعه: دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه از ستادکل نیرو‌های مسلح درخواست به تعویق افتادن مهلت سربازی مشمولان را داریم، گفت: اگر سن اعزام به سربازی، با دوسال تعویق ۲۰ سال شود یقینا فشار کنکور نیز بر دانش آموزان کاهش می‌یابد.
درخواست برای افزایش سن سربازی
دکتر سید سعید عاملی در نشست کنکور، چالش ها و راهکارها ضمن بیان این مطلب با تاکید بر اینکه کار غیرعلمی و غیر تخصصی در کنکور نخواهیم داشت، گفت: رویکرد مشورای عالی انقلاب فرهنگی این است که به ذینفعان کنکور توجه کنیم. من در ۴ کشور خارجی تحصیل کرده و با نظام پذیرش برخی از کشورها آشنا هستم، برای کنکور راه حل وجود دارد و نباید از آن غول بی شاخ و دمی درست کنیم.وی در ادامه تصریح کرد: نباید فشار بر روی دانش آموزان را فشرده کنیم، دانش آموز زمانی که ۱۸ ساله می شود به او می گویند یا کنکور یا سربازی. که این باعث می شود برخی از این دانش آموزان در رشته هایی که علاقه ندارند در دانشگاه ها پذیرش شوند تا به سربازی نروند. می توانیم صحبت کنیم دوره سربازی را عقب بندازیم تا در این دو سال اضطراب از روی دانشجو برداشته شود.

دکتر عاملی تاکید کرد: شورای انقلاب اسلامی با انقلاب متولد شد و دو وظیفه مهم دارد یک وظیفه آن سیاستگذاری برای علم و فناوری و وظیفه دیگر فعالیت در حوزه فرهنگی بوده است که باید به این نظام اعتماد لازم شود و در حالی که اکنون ۳۲ شورای عالی دیگر دستگاهی و بخشی وجود دارد، این شوراها نباید در این مسائل ورود پیدا کنند.دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان با تاکید بر اینکه مدل جدید کنکور بهتر است تدریجی اجرا شود، گفت: فعلاً در حال مطالعه بحث کنکور هستیم و به نظرم بهتر است مدلی را طراحی کنیم که بتوانیم اجرای آن را تدریجی انجام بدهیم ولی باید یک مدلی داشته باشیم تا مسیر ما را مشخص کند. ما کار عجله ای و غیر تخصصی بدون در نظر گرفتن نظرات دانشگاه ها نخواهیم داشت و نباید همه دانشگاه ها را با یک رویکرد جلو ببریم.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: خدمت سربازی