به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۱۵ ساعت ۱۷:۱۱
کد مطلب : ۱۸۹۳۷۴

بانکی‌ها در بورس اول شدند

گروه اقتصادی: امروز در بورس تهران شاهد رشد ۷۰۱ نماگر اصلی بودیم؛ به طوری که شاخص کل به مرز کانال ۳۲۱ هزار واحدی رسید. در این میان بانکی‌ها با ۲۶۵ میلیارد تومان ارزش معاملات، بیشترین ارزش را از آن خود کردند.
بانکی‌ها در بورس اول شدند
امروز (پانزدهم مهر) شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۷۰۱  واحد رشد کرد و به رقم ۳۲۰ هزار و ۹۰۹ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم وزن با ۵۳ واحد افزایش رقم ۹۵ هزار و ۴۷۷ واحدی را تجربه کرد.شاخص آزاد شناور نیز با ۲۸۲ واحد افزایش تا رقم ۳۷۳ هزار و ۵۶۰ واحدی بالا رفت. اما شاخص بازار اول با ۲۷ واحد کاهش رقم ۲۳۱ هزار و ۷۷۴ واحدی را تجربه کرد. همچنین شاخص بازار دوم با ۳۸۳۴ واحد رشد رقم ۶۵۹ هزار و ۱۱۴ واحدی را تجربه کرد.بانک ملت، بانک پاسارگاد، بانک تجارت و بانک صادرات ایران هر کدام به ترتیب ۲۸۱، ۱۲۹، ۱۱۶ و ۱۰۵ واحد روی شاخص‌های بازار تاثیر کاهشی داشتند.پالایش نفت تهران، پالایش نفت بندر عباس و پالایش نفت اصفهان نیز سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر افزایشی روی شاخص‌های بازار داشتند هر کدام از نمادهای یاده شده ۲۲۰، ۲۰۳ و ۱۸۹ واحد روی شاخص‌های بازار تاثیر افزایشی داشتند.امروز در گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری حجم معاملات به رقم ۲ میلیارد سهم و اوراق مالی رسید و ارزش معاملات رقم ۲۶۵ میلیارد تومان را تجربه کرد.  

پس از بانک‌ها گروه خودرو، فلزات اساسی و مواد دارویی بیشترین تاثیر افزایشی روی شاخص‌های بازار داشتند.امروز در  گروه فرآورده‌های نفتی کک و سوخت هسته‌ای بیشتر سهم‌ها را رشد قیمت مواجه شدند به عنوان نمونه نفت سپاهان، پالایش نفت تهران، پالایش نفت بندرعباس، نفت پارس و پالایش نفت تبریز بیش از ۳ درصد در قیمت پایانی رشد کردند.در بورس تهران امروز ۱۴۸ سهم با رشد قیمت و ۲۰۱ سهم با افت قیمت رو به رو شدند.همچنین تعداد نمادهای مثبت در فرابورس به ۱۰۵ و تعداد نمادهای منفی به ۸۹ رسید.امروز در گروه خودرو و ساخت قطعات سایپا، ایران خودرو، پارس خودرو کمتر از یک درصد در قیمت پایانی رشد کردند.همچنین گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، الکتریک خودرو شرق، لنت ترمز ایران و ریختگری تراکتور سازی ایران با بیش از ۳ درصد رشد در قیمت پایانی مواجه شدند.در عین حال رادیاتور ایران، فنر سازی زر و بهمن دیزل در کنار محورسازان ایران خودرو جزو نمادهای بودند که بیش از ۳ درصد در قیمت پایانی کاهش یافتند.

در گروه بیمه وصندوق‌های بازنشستگی نیز بیمه ملت، بیمه میهن، بیمه سامان، بیمه معلم، بیمه کوثر و بیمه نوین از نمادهای بودند که با رشد قیمت مواجه شدند اما در عین حال بیمه دانا، البرز، دی،   پارسیان، ماه و اتکای امین با کاهش قیمت رو به رو بودند.ارزش کل معاملات بورس تهران به رقم ۱۹۳۹ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۵.۹ میلیارد سهم و اوراق مالی شد. تعداد معاملات این بازار به رقم ۴۷۴ هزار  و ۹۴۳ رسید.آیفکس نیز با رشد ۲۳.۶ مواجه شد و تا رقم ۴۲۱۱ افزایش یافت.ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۱۰۹۸ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از ۱.۹ میلیارد سهم و اوراق مالی بود تعداد معاملات این بازار نیز به ۳۳۶ هزار و ۹۷۵ رسید.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: بازار بورس