کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چالش با بَدمن کیانوش عیاری

ایسنا , 16 مهر 1398 ساعت 9:48

گروه فرهنگ و هنر: علی سلیمانی از اولین همکاری‌اش با کیانوش عیاری در سریال «۸۷ متر» خبر داد و درباره‌ی نقش خود در این سریال توضیحاتی ارائه کرد.


این بازیگر با بیان اینکه از سال گذشته به سریال کیانوش عیاری ملحق شده است، توضیح داد: من نقشم را نمی‌دانستم و به طور کلی به سبک آقای عیاری هم آگاه نبودم که فیلمنامه‌ای وجود ندارد. شما باید بک‌گراندی از ایشان بدانید. من پیشینه‌ای از ایشان می‌دانستم که سیناپس و فیلمنامه‌واره دارند که اصلا جزئیات در آن نیست.سلیمانی ادامه داد: در این سریال نقش برادر علی دهکردی کاراکتری را که به عنوان شخصیت اصلی داستان مطرح است، بازی می‌کنم، اما آدم صاف و ساده و سلامتی مثل او نیستم. به نوعی دزد هستم و قرار است حق برادرم را که صاف و ساده است، بگیرم و به گفته‌ی آقای عیاری مناسبات جدیدی را در فیلمنامه ایجاد کنم. با وجود آنکه همیشه نقش‌های مثبت ایفا کرده بودم و بدمن نبودم اما در این کار، نقش بدمن را ایفا می‌کنم. چالش خوبی است و آن را به فال نیک می‌گیرم.

سلیمانی در ادامه با بیان اینکه در طول سال‌های گذشته با کارگردانانی چون بهرام بیضایی، رسول ملاقلی‌پور، داریوش مهرجویی و ... کار کرده است، یادآور شد: مواجهه با آقای عیاری مواجهه خاصی بود؛ به این معنا که ایشان اصلا بازی نمی‌خواستند و کار نزدیک به مستند بودند؛ یعنی تو باید آنقدر بازیگر باشی و انقدر خوب بازی کنی که هیچ کسی نفهمد داری بازی می‌کنی.کیانوش عیاری بر روی این نکته تاکید زیادی دارد و حتی صدابردار تحت سلطه‌ی اوست. شمار کار مستندگونه می‌بینید و این استناد، آدم خاصی می‌خواهد. اوایل با کار مشکل داشتم اما نتیجه‌ی کار را که دیدم، متوجه شدم، نتیجه کار نتیجه‌ی خوبی است.

او قصه‌ی «۸۷ متر» کیانوش عیاری را چنین روایت می‌کند: تا آنجا که من می‌دانم، یک آدم کلاه‌برداری خانه‌ای را به دو نفر می‌فروشد و رفته رفته در قصه متوجه می‌شویم که به دو نفر نفروخته بلکه به چند نفر فروخته است. در قصه با دو نفر مواجهه داریم؛ یکی آقای مهران رجبی و خانوادش و دیگری آقای علی دهکردی و خانواده‌اش. کار کاملا جدی است و کمی رگه‌های طنز اجتماعی هم دارد. اینکه کلاهبرداری را تمسخر و نقد اجتماعی می‌کند.حضور من و تاثیری که نقش دارد به گونه‌ای است که این کاراکتر قرار است حق برادرش را بگیرد اما در میانه راه با کلاهبردار شریک می‌شود.

این بازیگر که برنامه‌ای کتاب محور با عنوان «آن سوی داستان» را در شبکه جام‌جم اجرا می‌کرد درباره‌ی آن توضیح داد: در این برنامه ۲۶ کتاب را به مخاطبان معرفی کردیم. از آنجا که عاشق کتاب و کتاب‌خوانی هستم با این برنامه همکاری داشتم. بخشی از این برنامه جنبه‌ نمایشی و طنز داشت که تماشاگر برای خواندن کتاب ترغیب شود. داستان‌هایی که در این برنامه روایت شد، چالشی بودند.به گفته‌ی سلیمانی ۲۶ قسمت از این برنامه به روی آنتن رفته و پخش ۲۶ قسمت دیگر آن نیز در شبکه جام‌جم ادامه دارد.او درباره‌ی اینکه تا چه میزان به شکل حرفه‌ای حوزه اجرا را دنبال می‌کند؟ اظهار کرد: من کلا اجرا را دوست دارم. این برنامه هم در خارج از ایران پخش می‌شود.علی سلیمانی در پایان این گفت و گو همچنین از همکاری‌ با علی ملاقلی‌پور برای ساخت یک سریال طنز در شبکه سه سیما خبر داد.


کد مطلب: 189410

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/189410/چالش-ب-دمن-کیانوش-عیاری

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir