به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۱۶ ساعت ۲۲:۲۶
کد مطلب : ۱۸۹۴۹۲

گراهام: تصمیم ترامپ، ایران را خوشحال خواهد کرد

گروه بین‌الملل: لیندسی گراهام سناتور با نفوذ جمهوریخواه ایالات کارولینای جنوبی با انتقاد شدید از دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا برای خروج نیروهای آمریکایی از شمال سوریه گفت: این تصمیم کوته‌بینانه و غیر مسؤولانه است و این امر موجب خوشحالی ایران خواهد شد.
گراهام: تصمیم ترامپ، ایران را خوشحال خواهد کرد
گراهام که از دوستان و حامیان ترامپ به شمار می‌رود، در گفتگو با شبکه "فاکس نیوز" افزود: این تصمیم متهورانه رئیس‌جمهوری، تمامی دستاوردهای ما را از بین برد و منطقه (خاورمیانه) را در هرج و مرج اضافی فرو می‌برد، همچنان که این امر موجب خوشحالی ایران خواهد شد. وی با رد هرگونه شکست داعش، گفت: کسانی که گمان می برند، این گروه شکست خورده است، بزودی مشاهده خواهند کرد (که این چنین نیست).
گراهام که متحد ارشد «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکاست و متحدانی در میان دموکرات‌ها دارد، در رشته توئیت‌هایی نوشت: با "مایک پمپئو" وزیر امورخارجه در مورد این مسأله که در واقع فاجعه در حال شکل گیری" است، گفتگو خواهم کرد. گراهام تهدید کرد که اگر دولت ترامپ به تصمیم خود ادامه دهد، وی پیش نویس قانونی را در مجلس سنا برای لغو این تصمیم را ارائه می کند، گامی که وی بر این باور است که مورد حمایت شدید هر دو حزب جمهوریخواه و دمکرات قرار خواهد گرفت. "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته (دوشنبه) دستور خروج نظامیان آمریکایی از سوریه را صادر کرد. ترامپ با دفاع از تصمیم خود برای خروج نظامیان آمریکایی از شمال سوریه در توئیتی نوشت: زمان آن رسیده است که واشنگتن از جنگ‌های بی‌پایان مضحک در منطقه غرب آسیا رها شود. این درحالی است که کردهای سوریه اعلام کردند، آمریکا با خارج کردن نیروهایش در مرزهای سوریه و ترکیه در واقع به کردها از پشت خنجر زده است. با خروج نیروهای نظامی آمریکا از مرز مشترک سوریه و ترکیه در شرق فرات، ‌ احتمال حمله ارتش آنکارا به این منطقه افزایش یافته است. سه روز پیش "رجب طیب اردوغان"رئیس جمهوری ترکیه از آغاز قریب الوقوع عملیات نظامی در شمال سوریه علیه کردهای این کشور خبر داد، اقدامی که برخی کشورهای اروپایی از جمله فرانسه و آلمان درباره آن ابراز نگرانی کرده‌اند. کردهای سوریه نیز از ارسال نیرو و تجهیزات نظامی به شمال این کشور برای مقابله با حمله احتمالی ترکیه خبر داده اند.

ترامپ: آمریکا، کُردها را رها نکرده است
دونالد ترامپ هم امروز در صفحه توییتر خود نوشت: خوب، خیلی ها راحت فراموش می کنند که ترکیه، شرکت تجاری بزرگ آمریکاست، در واقع آنها (ترکیه) قالب های فولادی جنگنده های اف – ۳۵ ما را می سازند.
ترامپ افزود: آنها همچنین به من در نجات جان های زیادی در استان ادلب و بازگرداندن کشیش اندرو که سال های زیادی از دوره حبس اش مانده است، ‌کمک کردند. ترامپ در توییت دیگری اعلام کرد: شاید در مرحله خروج از سوریه باشیم، اما هرگز کردها را که مردمانی خاص و مبارزانی عالی هستند، رها نکرده ایم. همچنین روابط ما با ترکیه، بسیار خوب بوده است. ترکیه که از جمعیت بزرگ کرد برخوردار است و به خوبی می داند در حالی که ما تنها ۵۰ سرباز باقی مانده در آن بخش از سوریه داشتیم و آنها خارج شده اند، هر نوع جنگ غیرضروری یا غیراجباری از سوی ترکیه برای اقتصاد و پول ناپایدارشان، ویرانگر است. ما به کردها به لحاظ مالی و تسلیحاتی کمک می کنیم.