به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۱۷ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب : ۱۸۹۵۱۶
سازمان جهانی گردشگری اعلام کرد:

اعتبار ویزای سنتی کم شد

گروه جامعه: بر اساس اعلام سازمان جهانی گردشگری، روند استفاده از ویزهای «الکترونیکی» و «فرودگاهی» در چند دهه اخیر با رشد قابل ملاحظه‌ای همراه بوده است.
اعتبار ویزای سنتی کم شد
سازمان جهانی گردشگری در گزاش جدید خود با اشاره به روند روزافزون استفاده از ویزاهای الکترونیکی و فرودگاهی اعلام کرد: در حال حاضر نیمی از جمعیت جهان برای سفر نیازمند به دریافت ویزاهای سنتی هستند.  بر اساس اطلاعات آماری، در سال ۱۹۸۰ میلادی ۷۵ درصد از جمعیت جهان از ویزاهای سنتی استفاده می‌کردند این در حالی است که در سال ۲۰۱۸ این عدد به ۵۳ درصد کاهش یافته است.  همچنین ویزاهای الکترونیکی که در سال ۱۹۸۰ هیچ استفاده‌ای از آنها نمی‌شد، در حال حاضر ۱۰ درصد از سفرهای جهانی را به خود اختصاص داده است و صدور ویزاهای فرودگاهی نیز که حدود ۳۰ سال پیش حدود ۵ درصد کاربرد داشت ‌هم‌اکنون ۱۶ درصد از سفرهای جهانی را پوشش می‌دهد.  از سال ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۸، کمترین تغییر را می‌توان در جمعیتی از جهان مشاهده کرد که می‌توانستند بدون دریافت ویزا (برنامه‌های لغو ویزا) سفر کنند. در سال ۱۹۸۰ میلادی ۲۰ درصد از جمعیت جهان از برنامه‌های لغو ویزا استفاده می‌کردند و در سال ۲۰۱۸ این رقم با تنها یک درصد افزایش به ۲۱ درصد رسیده است.

با توجه به اهمیت روزافزون گردشگری به عنوان یکی از محرکه‌های مهم اقتصادی، بسیاری از کشورهای جهان در تلاش هستند تا سهم خود را از بازار بین‌المللی گردشگری به روش‌های گوناگون از جمله تسهیلات مرتبط با اخذ ویزا افزایش دهند.سازمان جهانی گردشگری همچنین گزارش کرده است: از مجموع ۱.۴ میلیارد نفر گردشگر بین‌المللی که در سال گذشته میلادی سفر کردند، ۵۸ درصد از طریق هوایی، ۳۷ درصد از طریق زمینی، ۴ درصد از طریق مسیرهای آبی و ۲ درصد از طریق راه آهن به سفر رفته‌اند.  از منظر هدف سفر نیز، تعطیلات و تفریح ۵۶ درصد از اهداف سفر را به خود اختصاص داده است،  ۲۷ درصد نیز به دلیل مسائل مرتبط با سلامت و مذهب و ۱۳ درصد نیز بواسطه مسائل تجاری و حرفه‌ای اقدام به سفر کرده‌اند. هدف ۴ درصد از مجوع گردشگران بین‌المللی نیز 
مرجع : ایسنا
برچسب ها: گردشگری