کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

راز جسدی در میان زباله‌ها

شرق , 17 مهر 1398 ساعت 11:18

گروه حوادث: تحقیقات برای شناسایی قاتل یا قاتلان مردی که جسدش در مخزن زباله‌های کهریزک پیدا شده، در حالی آغاز شده است که بر سر مرجع رسیدگی به این پرونده اختلاف نظر وجود دارد.


مأموران کلانتری ۱۷۰ تهران چند روز قبل از کشف جنازه‌ای در یکی از مخازن زباله کهریزک مطلع شدند و وقتی به آنجا رفتند و جسد را مشاهده کردند، موضوع را به شعبه ۱۰۴ دادگاه بخش کهریزک اطلاع دادند. به‌این‌ترتیب کارآگاهان جنایی و متخصصان بررسی صحنه جرم در محل حاضر شدند و جسد را در حالی یافتند که دچار فساد نعشی شده بود.مقتول هیچ مدرک شناسایی‌ای همراه نداشت و به‌نظر می‌رسید با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده است. متخصصان پزشکی قانونی بعد از انتقال جنازه به این مرکز بررسی‌های خود را آغاز کردند و به این نتیجه رسیدند که تعیین زمان فوت با توجه به فاسدشدن جنازه و آلودگی‌هایی که در آن محل وجود داشت، عملا امکان‌پذیر نیست.با این‌حال، آن‌ها آثار اصابت ضربات متعدد چاقو روی کمر این مرد را تشخیص دادند و همچنین فهمیدند ضربه‌هایی نیز به قلب و ریه مقتول اصابت کرده و علت فوت نیز شوک ناشی از خون‌ریزی شدید بر اثر واردشدن همین ضربات است. متخصصان سن مقتول را ۲۵ تا ۳۰ سال تخمین زدند.

پس از آن کارآگاهان با تحقیقاتی که انجام دادند، فهمیدند ۴۲ خودروی حمل زباله از ۱۲ منطقه تهران زباله‌ها را در همان محلی که جسد رها شده است، تخلیه می‌کنند. بعد از آن قاضی بخش کهریزک با این استدلال که خودرو‌های حمل زباله از تهران به آنجا منتقل می‌شوند، برای خودش قرار عدم صلاحیتی صادر کرد و پرونده را به دادسرای جنایی تهران فرستاد، اما بازپرس جنایی استدلال قاضی کهریزک را نپذیرفت و چنین استدلال کرد هیچ مدرکی دال بر اینکه جنازه با خودرو‌های حمل زباله به آنجا منتقل شده باشد، وجود ندارد و ممکن است جنایت اصلا در تهران رخ نداده باشد و قاتل یا قاتلان خودشان جسد را به آن محل منتقل کرده باشند.اختلاف نظر این دو مقام قضائی باعث شد پرونده به دادگاه تجدیدنظر فرستاده شود تا مشخص شود کدام مرجع باید به این جنایت رسیدگی کند. در این حال، کارآگاهان سرگرم تحقیق روی پرونده هستند. آن‌ها قصد دارند مشخصات افرادی را که به‌تازگی ناپدید شده‌اند، بررسی کنند تا بلکه از این طریق هویت قربانی را فاش کنند.


کد مطلب: 189518

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/189518/راز-جسدی-میان-زباله-ها

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir