به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۱۷ ساعت ۱۵:۵۴
کد مطلب : ۱۸۹۵۵۵

باخت تیم ملی والیبال ایران مقابل آمریکا

گروه ورزشی: تیم ملی والیبال ایران در ششمین بازی خود از رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۱۹ ژاپن، با نتیجه سه بر ۱ مقابل آمریکا شکست خورد.
باخت تیم ملی والیبال ایران مقابل آمریکا
رقابت‌های جام جهانی والیبال ۲۰۱۹ ژاپن از صبح امروز (چهارشنبه) ۱۷ مهر ماه ۱۳۹۸، به میزبانی شهر هیروشیما پیگیری می‌شود که تیم ملی ایران نیز در ششمین بازی خود از ساعت ۱۲:۳۰ به مصاف تیم ملی آمریکا رفت و در نهایت با نتیجه ۳ - ۱ (۲۵-۱۸، ۲۲-۲۵، ۲۵-۱۸ و ۲۵-۱۲) نتیجه را واگذار کرد.ایران در این مسابقه با لباس سفید رنگ و طبق تصمیم کولاکوویچ با استفاده از ترکیب جوانان خود متشکل از جواد کریمی، علی‌اصغر مجرد، امیرحسین اسفندیار، امیر غفور، مسعود غلامی، میلاد عبادی‌پور و محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو) بازی را آغاز کرد.

*ست اول: ۱۸ - ۲۵ آمریکا
دو تیم به صورت پایاپای پیش رفتند تا این که با اشتباه "مت اندرسون" در زدن آبشار، ایران ۷ - ۶ پیش افتاد. شاگردان کولاکوویچ ۸ - ۷ وقت استراحت فنی اول را به دست آوردند. ناهماهنگی کریمی و غلامی در یک حرکت سرعتی باعث شد که آمریکا به امتیاز ۸ برسد. جای خالی "هولت" آمریکا را ۹ - ۱۰ پیش انداخت. با سرویس‌های "اندرسون" دریافت‌های ایران دچار مشکل شد تا آمریکا اختلاف را به سه امتیاز افزایش داده و ۱۳ - ۱۰ پیشی بگیرد. در حالی که نتیجه ۱۳ - ۱۶ به سود آمریکا بود، دو تیم راهی وقت استراحت فنی دوم شدند.شاگردان "جان اسپراو" با آغاز مجدد بازی دو امتیاز را توسط سرویس‌های خوب "هولت" کسب کردند تا کولاکوویچ در امتیاز ۱۳ - ۱۸ وقت استراحت بگیرد. سرویس‌های پر قدرت "هولت" اختلاف را به ۸ امتیاز افزایش داد تا بازی ۱۳ - ۲۱ به سود آمریکا شود. نهایتا ایران امتیاز ۱۴ را توسط عبادی‌پور کسب کرد. پس از یک رالی ۱۷ ثانیه‌ای ایران امتیاز ۱۶ را به دست آورد. در نهایت آمریکا ۱۸ - ۲۵ ست نخست را پیروز شد.

*ست دوم: ۲۵ - ۲۲ ایران
امتیاز نخست این ست را ایران توسط آبشار غلامی به دست آورد. در ادامه هر دو تیم بازی پایا پایی را از خود به نمایش گذاشتند تا در نهایت آمریکا ۷ - ۸ وقت استراحت فنی اول را از خود کند. با شروع بازی ایران دو امتیاز متوالی را روی کارهای سرعتی توسط مجرد و غلامی کسب کرده و ۹ - ۸ پیش افتاد. با درخشش غفور در خط حمله و سرویس خوب عبادی‌پور، نتیجه ۱۶ - ۱۴ به سود ایران شد تا دو تیم راهی وقت استراحت فنی دوم شوند.روی پاس سرعتی کریمی، مجرد بار دیگر در امتیاز ۱۸ - ۱۶ اختلاف را به دو امتیاز برای ایران افزایش داد. با خلاقیت عبادی‌پور مقابل سه مدافع آمریکا، ایران ۲۰ - ۱۷ پیشی گرفت تا "جان اسپراو" تقاضای وقت استراحت کند. با شروع بازی آمریکا سه امتیاز متوالی را کسب کرد تا بازی در امتیاز ۲۰ مساوی شده و کولاکوویچ تقاضای وقت استراحت کند. سرویس‌های خوب مجرد بار دیگر ایران را ۲۳ - ۲۱ پیش انداخت. در نهایت ایران با آبشار عبادی‌پور ۲۵ - ۲۲ ست دوم را با پیروزی پشت سر گذاشت.

*ست سوم: ۱۸ - ۲۵ آمریکا
امتیاز نخست این ست را نیز ایران توسط عبادی‌پور به دست آورد، اما در ادامه آمریکا با تک دفاع "اندرسون" ۲ - ۳ پیش افتاد. با درخشش اسفندیار در سرویس ایران ۵ - ۳ پیشی گرفت، اما پس از چند رفت و برگشت بازی در امتیاز ۵ به تساوی کشیده شد. در ادامه آمریکا ۷ - ۸ وقت استراحت فنی اول را به دست آورد. با شروع بازی دفاع و سرویس آمریکا با درخشش نفراتی چون "هولت" و "راسل" عملکرد بهتری داشت تا شاگردان "اسپراو" ۱۲ - ۸ از ایران پیش افتاده و کولاکوویچ را وادار به تقاضای وقت استراحت کنند. پس از یک رالی ۱۵ ثانیه‌ای آمریکا امتیاز ۱۶ را به دست آورد تا دو تیم در امتیاز ۱۲ - ۱۶ راهی وقت استراحت فنی دوم شوند.سرویس‌های خوب آمریکا دریافت‌های اول ایران را با مشکل مواجه کرده بود تا نهایتا کولاکوویچ در امتیاز ۱۳ - ۱۸ به سود آمریکا تقاضای وقت استراحت کند. در ادامه پاسور آمریکا "کریستینسن" پشت خط زن خود را بارها مورد استفاده قرار داد تا بازی ۱۸ - ۲۴ برای شاگردان "اسپراو" شود. در نهایت آمریکا ۱۸ - ۲۵ در ست سوم پیروز شد.

*ست چهارم: ۱۲ - ۲۵ آمریکا
سرویس‌های خوب آمریکا در این ست نیز همچنان با درخشش "اندرسون" ادامه داشت تا ۳ بر صفر از ایران پیشی بگیرد. در حالی که ایران اولین امتیاز خود را توسط غلامی به دست آورد، آمریکایی‌ها با سرویس‌های پر قدرت خود اختلاف را به ۴ امتیاز افزایش دادند تا کولاکوویچ در امتیاز ۱ - ۵ وقت استراحت بگیرد. دو تیم در امتیاز ۳ - ۸ به سود آمریکا راهی وقت استراحت فنی اول شدند. آمریکایی‌ها همچنان ا سرویس‌های پر قدرت حملات ایران را خنثی کردند تا اختلاف به ۷ امتیاز افزایش یافته و کولاکوویچ در امتیاز ۴ - ۱۲ تقاضای وقت استراحت کند. "راسل" که در سرویس عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت یک تنه اختلاف دو تیم را به ۱۰ امتیاز افزایش داد تا آمریکا ۵ - ۱۵ پیشی گرفته و نهایتا  ۵ - ۱۶ وقت استراحت فنی دوم را از آن خود کند.با شروع بازی در امتیاز ۸ - ۱۸ به سود آمریکا، "پچ و توآنیگا" برای این تیم وارد زمین شدند. آمریکا در حالی با سرویس‌های بی نقص خود به امتیازات بالای ۲۰ رسید که هنوز امتیازات ایران دو رقمی نشده بود. نهایتا آمریکا ۱۲ - ۲۵ و با اختلاف ۱۳ امتیازی پیروز این ست شد تا در مجموع ۳ بر یک برنده بازی شود.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: والیبال