به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۴۶
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۱۹ ساعت ۰۲:۰۲
کد مطلب : ۱۸۹۶۱۹

بیانیه رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا)

بیانیه رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا)
گروه ورزشی: جانی اینفانتینو رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا)، در بیانیه‌ای نوشت: برای اولین بار در ۴۰ سال اخیر، چند هزار زن اجازه پیدا کردند تا برای تماشای یک دیدار فوتبال مردانه در ایران وارد ورزشگاه شوند. این قدم رو به جلوی بسیار مثبتی است؛ قدمی که فیفا و به ویژه دختران و زنان ایرانی، مشتاقانه منتظر آن بودند.

اشتیاق، لذت و شوری که آن‌ها امروز نشان دادند، فوق العاده بود و ما را بیش از پیش برای ادامه راهی که آغاز کردیم، تشویق کرد. تاریخ به ما یاد داده که چنین پیشرفت‌هایی در مراحل مختلف به دست می‌آید و این تنها آغاز مسیر ماست. در نتیجه، فیفا اکنون بیش از همیشه به آینده نگاه دارد، زمانی که همه دختران و زنانی که مایلند در ایران به تماشای فوتبال بنشینند، آزادانه و در محیطی امن این کار را انجام بدهند.
مایلم هم از فدراسیون فوتبال ایران و هم کنفدراسیون فوتبال آسیا تشکر کنم و همین‌طور مقاماتی که این اتفاق نتیجه تلاش‌ها و همکاری‌های آن‌ها بود. فیفا به همکاری تنگاتنگش با آن‌ها ادامه خواهد داد و به آن‌ها کمک خواهد کرد تا مسیر درست طی شود که اجازه دادن به همه هواداران، فارغ از جنسیت آن‌ها، برای داشتن شانس حضور در ورزشگاه و لذت بردن از تماشای فوتبال است. از زمان حضور من در فیفا، ما مبارزه کردیم تا به این هدف برسیم. اما مهم‌تر از همه این‌ها، امروز می‌خواهم از همه شما تشکر بسیار زیادی داشته باشم و احترامم را به همه دختران و زنان ایران ابلاغ کنم؛ کسانی که با شجاعت برای رسیدن به حق‌شان ایستادگی کردند و می‌کنند. فیفا کاملا از آن‌ها حمایت می‌کند و در کنار آن‌ها خواهد ماند