به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۱۹ ساعت ۱۰:۱۱
کد مطلب : ۱۸۹۶۲۱

زیباکلام:تکنوکرات‌های اصولگراحامی ناطق هستند

گروه سیاسی: یک استاد دانشگاه گفت: تکنوکرات‌های اصولگرا از عقلای معتدل و میانه رو این جریان مثل آقایان ناطق‌نوری، توکلی، لاریجانی و باهنر حمایت می‌کنند. یک پزشک، حقوقدان و مهندس اصولگرا هیچ وقت نمی آید از پناهیان، جلیلی و پایداری طرفداری کند.
زیباکلام:تکنوکرات‌های اصولگراحامی ناطق هستند
در روزهای غبارآلود سیاسی، پایداری ها دنبال ماهیگیری هستند.آنها که در طرح مطالبات ایدئولوژیک هیچ ملاحظه ای به خرج نمی دادند، حالا در ماه های نزدیک به انتخابات مجلس شورای اسلامی عملگرایانه برای اکتساب چهره ای تکنوکرات برای خود تلاش می کنند.سعید جلیلی هفته ای نیست که با یکی از صنوف جلسه نگذارد و خود را دغدغه مند در آن حوزه نشان ندهد.پایداری ها نیز مبنای خود را در بستن لیست تخصص و کارآمدی قرار دادند و می خواهند مدیران خوشنام محلی، استانی و میانی در دولت احمدی نژاد را در فهرست انتخاباتی قرار دهند تا روز دوم اسفندماه با گارد بسته جامعه مواجه نشوند اما آیا آنها می توانند با این راهبرد در بازار انتخابات، برای خود مشتری جمع کنند. صادق زیباکلام می گوید «خیر، ادعای تکنوکرات‌بودن با چسب دوقلو هم به پایداری و سعید جلیلی نمی چسبد».

صادق زیباکلام در پاسخ به این سئوال آیا جبهه پایداری و سعید جلیلی می توانند در انتخابات مجلس تکنوکرات های اصولگرا را نمایندگی کنند؟ به نامه نیوز گفت: خیر آنها نمی توانند پرچم تکنوکراسی را به دست بگیرند. این روزها آقای جلیلی، جبهه پایداری و همفکران سیاسی‌اش تلاش می کنند به جامعه بگویند «ما می خواهیم به تخصص بها بدهیم چون تخصص در امور کشورداری مورد غفلت قرار گرفته است و تاکنون هیچ رئیس جمهوری اعم از هاشمی، خاتمی، احمدی نژاد و روحانی به جوانان و مدیران مختصص بها نداده اند. همه آنها حزبی، جناحی و باندی عمل کردند اما ما می خواهیم ملاک و معیار و اساس رویکرد خود را بر جوانگرایی، تخصص و تعهد بگذاریم.

وی افزود: جلیلی و پایداری به هیچ عنوان برای نمایش یک چهره تکنوکرات از خود موفق نخواهند شد. اولین و مهمترین دلیل این است که تکنوکرات های درجه یک در کشور اعم از مهندسان، پزشکان، حقوقدان و سایرین جذب دولت نمی شوند چون برای خود در بخش خصوصی کار می کنند. در واقع آنهایی که جذب دولت شدند جزء تکنوکرات های متوسط هستند.این استاد دانشگاه یادآور شد: اساسا قشر تحصیلکرده آخرین لایه اجتماعی هستند که به سعید جلیلی، پناهیان و جبهه پایداری رأی می دهند. معتقدم بخش قابل توجهی از تحصیلکردهای دانشگاهی در انتخابات شرکت نمی کنند و اگر هم به پای صندوق رأی بیایند رأی خود را به سبد اصلاح طلبان می ریزند.

وی افزود: تکنوکرات های اصولگرا هم از عقلای معتدل و میانه رو این جریان مثل آقایان ناطق نوری، توکلی، لاریجانی و باهنر حمایت می کنند. یک پزشک، حقوقدان و مهندس اصولگرا هیچ وقت نمی آید از پناهیان، جلیلی و پایداری طرفداری کند.این کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: اگر احمدی نژاد به سمت و سوی ائتلاف با جلیلی، پناهیان و جبهه پایداری بیاید، آنها شانسی برای کسب رأی از قشر حامی احمدی نژاد دارند اما این شانس به خاطر به احتزاز درآوردن پرچم تکنوکراسی و احترام قائل شدن برای جوانان تحصیلکرده نخواهد بود بلکه به اعتبار محبوبیتی است که احمدی نژاد در بین اقشار و لایه های کمتر تحصیلکرده جامعه دارد.زیباکلام تأکید کرد: جبهه پایداری و جلیلی می خواهند در فضای سرخوردگی جامعه از اصولگرایان و اصلاح طلبان، از آب گل آلود ماهی بگیرد و خود را جریان سومی نشان دهد که حامی مدیران جوان و متخصص است اما همه مردم می دانند اینها شعاری بیش نیست و دنبال پایداری و جلیلی نخواهند رفت.
مرجع : نامه نیوز
برچسب ها: صادق زیباکلام