به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۲۰ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب : ۱۸۹۷۰۸
پرویز دهداری چه‌قدر جایت در ورزشگاه‌های ما خالی مانده

آهای ملی‌پوشان؛ ضعیف‌كشی هنر نیست

آهای ملی‌پوشان؛ ضعیف‌كشی هنر نیست
گروه ورزشی: دو روزنامه قدیمی اطلاعات و كیهان هر كدام از زاویه دیدی متفاوت به دیدار روز پنجشنبه تیم های ملی ایران و كامبوج نظر انداخته‌اند. روزنامه معتدل «اطلاعات» در یادداشتی تامل برانگیز از پیروزی 14 بر صفر تیم ملی ایران مقابل تیم ملی کامبوج انتقاد کرد و نوشت: سال ۱۳۶۶ شمسی است. بازی‌های فوتبال مقدماتی جام ملت‌های آسیا. کاتماندو پایتخت کشور فقیر نپال. تیم فوتبال ایران با تیم میزبان در حال بازی است. در نیمه دوم، در حالی که بازیکنان ایران بازی را از حریف، تا اینجای کار، برده‌اند، مرتضی کرمانی مقدم بازیکن ستاره مهاجم تیم ملی در زمین خوش‌ می‌درخشد و نیمکت‌نشینان بازی برجسته او را تشویق می‌کنند.

ناگهان مرحوم پرویز دهداری مدیر فنی تیم ملی به رضا وطن‌خواه سرمربی تیم می‌گوید مرتضی را از زمین بیرون بکش! وطن‌خواه به دهداری می‌گوید پرویزخان! ما هر سه تعویض‌مان را انجام داده‌ایم. نمی‌توانیم دیگر تعویض کنیم. مرتضی هم که فوق‌العاده ظاهر شده است. پرویزخان اما می‌گوید می‌دانم که نمی‌توانیم تعویض کنیم، گفتم از زمین بیرون بیار. ده نفره بازی می‌کنیم! مرتضی در میان بهت خودش و ناباوری بازیکنان حریف و تماشاچیان، از زمین بیرون می‌آید بدون آنکه کسی بتواند جانشینش شود.

سال۱۳۷۱ با مرگ پرویز دهداری، گویی اخلاق ورزشی نیز با او مرد. دوازدهم خرداد سال ۷۶، درست ۱۰ سال بعد از آن واقعه اول و ۵ سال بعد از مرگ پرویزخان تیم ملی ایران در نخستین بازی با کشور فقیر مالدیو ۱۷ گل وارد دروازه حریف کرد! روز پنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۸ تیم ملی ایران در بازی با کشور فقیر کامبوج ۱۴ گل وارد دروازه حریف کرد… جالب آنکه کارشناسان، تحلیلگران، فعالان اجتماعی، کنشگران سیاسی و مدافعان حقوق زنان یکصدا در شبکه‌های اجتماعی شعار دادند که دیدید بانوان به استادیوم رفتند و اخلاق هم به خطر نیفتاد!
غافل از آنکه اخلاقی که مدتهاست به خطر افتاده، بلکه مضمحل شده، هیچ ربطی به حضور یا غیبت بانوان ندارد. آن اصل اخلاق است. همان که پرویزخان، روستازاده اعجوبه‌ای که دست بی‌رحم تقدیر در ۵۹ سالگی او را از ورزش ایران گرفت، با خود به خاک برد…

پرویز خان! چه‌قدر جایت در ورزشگاه‌های ما خالی مانده است. برخیز و برگرد. ورزش ما به تو نیاز دارد، ورزشکاران ما به تو نیاز دارند، مدیران ما به تو نیاز دارند، سیاستمداران ما، دانشجویان ما، استادان ما، تجار ما، کسبه ما، دولتی‌های ما، مجلسی‌های ما و همه مردم ما به خلق و خوی جوانمردانه و دست پاک و روح طاهر و جان پالوده و پاک‌نهاد تو، به مثابه یک انسان نیک سرشت اخلاق‌مدارِ بدون نام و عنوان و خرقه و خرگاه و دلق و کشکول، نیاز داریم. چه‌قدر جایت خالی مانده است…

کیهان، دختران آزادی را به «برده» تشبیه کرد
اما روزنامه تندرو «کیهان» در صفحه نخست شماره امروز خود با انتشار دو تصویر خاص موضوع حضور زنان در ورزشگاه آزادی را با حضور بانوان در مراسم راهپمیایی اربعین مقایسه کرد و نوشت: «راهیان آزادی، قربانیان آزادی»!
برچسب ها: پرویز دهداری

گشتاسب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۷/۲۰ ۱۱:۳۹
متاسفانه ضعیف کشی امروزه یه صفت ذاتی اکثر ایرانیها شده همه جا میشه دید و لمس کرد. (364723)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۷/۲۰ ۱۲:۳۷
حقوق حاج حسین چند تومنه ؟ توروخدا یکی بگه (364725)
۱۳۹۸/۰۷/۲۱ ۱۲:۴۶
شریعتمداری حرف درستی زده.
کاری با درست یا غلط بودن رفتن به ورزشگاه ندارم. اما جریانی که داشت این مورد را پگیری می کرد، میخواست بر روی ناکامی های خود در دولت سرپوش بگذارد و این بانوان در این مقطع همین نقش را ایفا کردند. (364740)
سعید ظریف
Sweden
۱۳۹۸/۰۷/۲۰ ۱۳:۲۸
در کشتی قانون خوبی وجود دارد که اگر امتیازات به صورت 10 بر 0 شد کشتی پایان می یابد و نفر برنده مشخص می شود. کاش در فوتبال هم چیزی شبیه این می داشتیم تا از تحقیر تیم های ضعیف جلوگیری می شد و
همه از فوتبال لذت می بردند. (364726)
کامبوجی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۷/۲۰ ۱۸:۰۶
این حرفا چیه؟
بازی فوتبال (364727)
۱۳۹۸/۰۷/۲۰ ۱۹:۳۵
ورزشی نویستون حالش خوب نیست
من که بالای ۲۰ گل هم بود کیف میکردم
ولی از خطاهای احمقانه و وحشی بازی حتی اگر ۲۰ هیچ عقب باشیم متنفرم (364728)
حاجی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۷/۲۱ ۰۶:۵۵
یعنی چی فوتبال همینه دیگه
این عین اخلاقه بخصوص در بازیهایی که تفاضل گل مطرح است.
اولا این موضوع حد یقف ندارد. مثلا فرض کن بنا بگذاریم کمتر گل بزنیم... آیا می شود برای آن مقدار تعیین کرد.
دوما فرض کن مثلا ما 2 گل می زدیم. آیا آن وقت در حق هنگ کنگی که 2 گل بیشتر نتوانستیم بهش بزنیم ظلم نمی شد...
پس اجازه بدهید قواعد فوتبال طبق خودش پیش برود و همه چیز را به همه چیز ربط ندهیم (364731)
محرم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۷/۲۱ ۰۹:۰۹
اتفاقا ده نفره بازی کردن با حریف بی احترامی به حریف است و بازی با تمام توان در مقابل حریف یعنی اینکه من تو را جدی گرفته ام. خوب است اینهایی که برد 14-0 را غیراخلاقی میدانند مصاحبه تنها تشویق کننده تیم کامبوج را بخوانند. (364733)
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۷/۲۱ ۰۹:۴۷
اظهار نظر کارشناسی از سوی افراد غیرکارشناس، به بلای جان جامعه ایرانی تبدیل شده است.

اگر ایران به چند گل معدود بسنده بکنه، و آنگاه تیمهای دیگر ده ها گل به کامبوج بزنند، آن وقت اگر به دلیل امتیازات مساوی، کار به گل شماری بکشه، ممکنه ایران با امتیاز مساوی، اما گلهای زدۀ کمتر، از دور مسابقات خارج بشه (364734)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۷/۲۱ ۰۹:۵۶
زن ها هم رفتن ورزشگاه دیگه بهانه شما کاسه لیسا چیه واسه کثافت کاری و فریب مردم.....نفس های اخر دشمنی تون رو بکشین...که اسلام پیروز است (364736)
فا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۷/۲۱ ۱۰:۰۲
ان شاء الله بازی بعدی رو هم ببریم. برای بانوان هم باید جایگاهی جدا اختصاص بدن چون اتفاقا اخلاق به خطر افتاده (364737)
کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۷/۲۱ ۲۱:۵۶
چه ربطی داشت؟؟
بازیه فوتباله نزدیم نکشتیمشون که (364744)
حقیقت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۷/۲۲ ۰۸:۲۰
متن زیبایی بود.واقعا جای مردان بزرگ چون مرحوم دهداری ، تختی ، جوانمرد قصاب و هزاران نفر گمنام ایران زمین خالیه
انگار اخلاق و مرام هر روز از ما دورتر می شود. (364745)