به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۲۱ ساعت ۰۹:۱۳
کد مطلب : ۱۸۹۷۸۰

لقب مرد افسانه‌ای برای نوازنده ایرانی

گروه فرهنگ و هنر: فستیوال بین المللی بگ پایپ، محسن شریفیان را مرد افسانه‌ای توصیف کرد و از برگزاری کنسرت این نوازنده در ایرلند خبر داد.
لقب مرد افسانه‌ای برای نوازنده ایرانی
محسن شریفیان نوازنده و خواننده موسیقی نواحی بوشهر آبان ماه سال جاری برای شرکت در بیست و ششمین فستیوال بین المللی «بگ پایپ (نی انبان)» به کشور ایرلند سفر می کند. این رویداد جهانی ۱۴ تا ۱۷ نوامبر با حضور هنرمندانی از کشورهای مختلف برگزار خواهد شد.این رویداد جهانی هر ساله در شهر ارمق ایرلند در حالی برگزار می شود که نوازندگان شاخص ساز بگ پایپ (نی انبان) از سراسر جهان در آن شرکت می کنند و تازه های موسیقی کشور خود را با یکدیگر به اشتراک می گذارند. این در حالی است که فستیوال ویلیام کندی، امسال محسن شریفیان، نوازنده بوشهری ساز نی انبان را به عنوان مهمان ویژه خود معرفی کرده است.

این فستیوال جهانی که در اخبار خود محسن شریفیان را مرد افسانه ای توصیف کرده است از برگزاری اجرای این نوازنده ایرانی به همراه نوازنده سازهای کوبه ای، محمد جابری و سه نوازنده دیگر خبر داد. در این برنامه Sylvain Barou و Emer Mayock و Niall Vallely که هریک از نوازندگان نامدار ایرلندی هستند، محسن شریفیان را همراهی خواهند کرد.شریفیان پس از همنوازی و گفتگوی موسیقایی با نوازندگان اسکاتلندی و اجرا در فستیوال بین‌المللی وومد (WOMAD) در انگلستان این بار نی انبان خود را به ایرلند می برد تا گامی در راستای معرفی ساز، فرهنگ و هنر زادبومش بردارد.محسن شریفیان دارای نشان درجه یک هنری ساز نی انبان است که روز ۲۲ آذر به اتفاق گروه لیان در سالن میلاد نمایشگاه تهران نیز روی صحنه خواهد رفت.
مرجع : ایران آرت
برچسب ها: نوازنده