کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رکورد علی دایی یک مدعی جدید پیدا کرد

ایران ورزشی , 21 مهر 1398 ساعت 9:11

گروه ورزشی: هر وقت موعد بازی‌های ملی فرا می‌رسد، همه نگران رکورد گلزنی علی دایی می‌شوند. سال‌هاست که شماره 10 به یادماندنی فوتبال ایران، در جهان با لقب بهترین گلزن ملی دنیای فوتبال شناخته می‌شود اما این روزها بیشتر از همیشه رکوردش دست‌یافتنی به‌نظر می‌رسد.


کریستیانو رونالدو، مهاجم شهیر پرتغالی، عزمش را جزم کرده تا این عنوان را از علی دایی بگیرد. او جمعه‌شب هم یک گل دیگر هم برای تیم ملی پرتغال در جریان مسابقات انتخابی یورو 2020 برابر لوکزامبورگ به ثمر رساند تا حالا فقط 15 گل با اسطوره فوتبال ایران فاصله داشته باشد؛ علی دایی 109 گل و کریستیانو رونالدو 94 گل.دایی تنها فوتبالیست دنیاست که موفق شده بیش از 100 گل برای تیم ملی کشورش به ثمر برساند و به‌نظر رونالدو به‌زودی در کنار او در باشگاه 100‌تایی‌ها خواهد ایستاد. رونالدو 34 سال سن دارد و با توجه به آمادگی بدنی‌اش به نظر تا جام‌جهانی 2022 بازی خواهد کرد. او 3 سال پیش رو دارد و حتی اگر سالی 5 گل هم بزند می‌تواند فاصله 15‌تایی‌اش با دایی را پر کند.

در سیاهه گلزنان برتر ملی دنیا، سونیل چتوری، مهاجم هند، دومین فوتبالیستی است که هنوز اعلام بازنشستگی نکرده و در بالای لیست حضور دارد. او با 35 سال سن، 72 گل برای هندی‌ها زده و خطری برای رکورد دایی محسوب نمی‌شود. نفر سوم که هنوز کفش‌هایش را به دیوار نیاویخته، لیونل مسی آرژانتینی است. 32 سال سن دارد و 68 گل به ثمر رسانده و با توجه به روندی که در آلبی‌سلسته در پیش گرفته بعید است در این لیست حتی به رونالدو نزدیک شود.عنوان علی دایی البته اخیراً یک نامزد دیگر هم پیدا کرده: روملو لوکاکو. مهاجم 26 ساله بلژیکی که این فصل برای اینتر توپ می‌زند، در آخرین بازی بلژیک موفق شد با زدن 2 گل از رکورد کریم باقری بگذرد و 51 گله شود. لوکاکو در 5 سال گذشته که به ترکیب ثابت شیاطین اروپا راه پیدا کرده، به طور میانگین در هر سال 10 گل به ثمر رسانده و اگر همین روند را ادامه دهد در 32 سالگی از رکورد علی دایی می‌گذرد. او حالا یک رقیب جدی برای رکورد شهریار فوتبال ایران و البته کریستیانو رونالدو به نظر می‌رسد.


کد مطلب: 189784

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/189784/رکورد-علی-دایی-یک-مدعی-جدید-پیدا

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir