به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۲۱ ساعت ۱۳:۵۸
کد مطلب : ۱۸۹۸۲۱

ویلموتس،پرتغییرترین سرمربی تیم ملی ایران

گروه ورزشی: سرمربی بلژیکی تیم ملی فوتبال در مدت حضورش در ایران بازیکنان زیادی را به اردوها فراخوانده است؛ به نظر می رسد او می خواهد از همه پتانسیل فوتبال ایران بهره بگیرد.
ویلموتس،پرتغییرترین سرمربی تیم ملی ایران
بیش از چهار ماه از سرمربیگری مارک ویلموتس در تیم ملی ایران می گذرد و او حالا دیگر به شناخت خوبی از بازیکنان ایرانی چه در لیگ داخلی و چه لیگ های خارجی رسیده است. البته قطعا بازیکنانی هستند که در آینده بتوانند نظر سرمربی بلژیکی را به خود جلب کنند و فعلا موفق به این کار نشده اند.در همین مدت کوتاه هم نفرات زیادی در فهرست تیم ملی قرار گرفتند که در نوع خودش یک رکورد به نظر می رسد. هر بار که فهرست تیم ملی اعلام شده، شاهد تغییرات زیادی بودیم، اما پیش بینی می شود ویلموتس با بالارفتن شناخت از بازیکنانی که قبلا آنها را از نزدیک ارزیابی کرده، تغییرات خود را در اردوهای بعدی به حداقل برساند.

**تغییرات فراوان در 4 فهرست ویلموتس
وقتی سرمربی تیم ملی فهرست بازیکنان مدنظر خود را برای دو بازی تدارکاتی با سوریه و کره جنوبی در خردادماه اعلام کرد، هنوز یک ماه هم نگذشته بود که ویلموتس هدایت ایران را برعهده داشت. به همین علت فهرستی که اعلام شد شباهت زیادی به فهرست هایی داشت که در دوران کی روش می دیدیم، فقط دعوت از الهیار صیادمنش یک سورپرایز در نخستین فهرست ویلموتس بود. بعد از گذراندن آن دو بازی تدارکاتی در تیرماه ویلموتس با هماهنگی باشگاه ها اردوی چندروزه ای را برگزار کرد و بازی تدارکاتی با تیم امید هم در نظر گرفت. فهرستی که ویلموتس برای این اردو اعلام کرد تعجب همه را به همراه داشت، چون اکثر بازیکنان تا قبل از آن سابقه حضور در اردوی تیم ملی را نداشتند. در شهریورماه که بازیهای انتخابی جام جهانی برای ایران با دیدار مقابل هنگ کنگ آغاز شد، ویلموتس فهرست جدیدش را بعد از گذشت دو هفته از لیگ نوزدهم اعلام کرد که باز هم تغییراتی را نسبت به نخستین فهرست او به همراه داشت. آخرین بار هم در 13مهر ویلموتس که بازیکنان داخلی و لژیونرها را بیش از قبل زیر نظر داشت، فهرستی را برای دو بازی رسمی با کامبوج و بحرین اعلام کرد، اینبار نیز فهرست ویلموتس سورپرایزهایی را در دل خود جای داده بود.

**51 بازیکن در 128 روز
بازه زمانی اعلام نخستین فهرست ویلموتس با آخرین فهرست او که مربوط به بازی کامبوج و بحرین می شود، 128 روز بوده است. او در حدود 4 ماه 51 بازیکن را به تیم ملی دعوت کرده و آنها را از نزدیک زیر نظر داشته است.این اتفاقات باعث شده هیچ بازیکنی حاشیه امنی را برای خود در تیم ملی احساس نکند. حتما می دانید در هر بازی ملی 23 بازیکن می توانند در فهرست نهایی قرار بگیرند و دعوت از 51 بازیکن در چهار اردوی اخیر کمی عجیب و جالب توجه به نظر می رسد. فهرست این 51 بازیکن در ادامه آمده است:

دروازه بان ها: بیرانوند، حسینی، عابدزاده، نیازمند، مظاهری، امینی، گوهری.
مدافع ها: پورعلی گنجی، منتظری، چشمی، غفوری، حاج صفی، حسینی، کنعانی زادگان، محمدی، محرمی، رضاییان، انصاری، مرادمند، یزدانی، سلیمی، اسماعیلی فر، شیری، نادری، آقایی و منصوری.هافبک ها: شجاعی، ابراهیمی، عزت اللهی، نوراللهی، کریمی، عبدالله زاده، اسدی، کریمی، محبی، کریمی، واسعی، رضاوند، علیاری، امیری، نورافکن، جهانبخش، ترابی و دژاگه.مهاجم ها: انصاری فرد، آزمون، صیادمنش، طارمی، مغانلو، رنجبری و محمدی.

**10 بازیکنی که کنار رفتند!
فهرستی که ویلموتس برای بازی کامبوج اعلام کرد، نسبت به فهرست اولیه او بعد از ورود به ایران تغییرات کمی نداشته؛ به شکلی که 10 بازیکن از آن فهرست اولیه الان در اردوی تیم ملی نیستند. سیدحسین حسینی، امیر عابدزاده، پژمان منتظری، روزبه چشمی، وریا غفوری، صادق محرمی، سعید عزتاللهی، الهیار صیادمنش، علیرضا جهانبخش و مهدی ترابی 10 بازیکنی هستند که نسبت به نخستین فهرست ویلموتس در اردوی فعلی حضور ندارند؛ اگرچه برخی از آنها مثل جهانبخش، عزت اللهی، ترابی و صیادمنش شانس بالایی برای بازگشت به تیم ملی در اردوهای بعدی خواهند داشت.
مرجع : شهروند
برچسب ها: مارک ویلموتس