به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ساعت ۰۸:۱۰
کد مطلب : ۱۸۹۸۹
سه ديدار پاياني هفته چهاردهم؛

لیگ‌برتر؛ گذر مجيدجلالی دوباره به اهواز افتاد

گروه ورزشی: هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال در حالی امروز یکشنبه پیگیری خواهد شد که تیم پرسپولیس به مصاف راه‌آهن سورینت خواهد رفت. دیداری که از هفته‌های گذشته تحت تاثیر افشاگری علی دایی علیه برخی از مسئولان باشگاه سابق خود قرار گرفته بود. شکست سپاهان و فولاد خوزستان در این هفته از مسابقات باعث شده تا سه دیدار پایانی هفته چهاردهم با جذابیت بیشتری دنبال شود بخصوص اینکه تیم فوتبال پرسپولیس از این شانس برخوردار است تا با پیروزی مقابل راه آهن به صدر جدول برسد.
لیگ‌برتر؛ گذر مجيدجلالی دوباره به اهواز افتاد
* فجر سپاسی شیراز - سایپای البرز
تیم فوتبال فجرسپاسی هفته گذشته موفق شد مس کرمان را شکست بدهد و با سه امتیاز ارزشمندی که از این مسابقه به دست آورد، تا حدودی وضعیت خود را در جدول بهبود ببخشد. فجری‌ها همچنین از حضور در مسابقات جام حذفی انصراف دادند تا با استراحت بیشتر و افزایش تعداد جلسات تمرینی، خود را برای مسابقه با سایپا آماده کنند. آنها در صورت کسب دو پیروزی دیگر در نیم فصل می‌توانند تا حد زیادی خود را در جدول بالا بکشند.

در سوی دیگر میدان، سایپا قرار دارد که چند روز پیش در جام حذفی به مصاف یک تیم دسته اولی رفت و با شکست مقابل این تیم، از دور این مسابقات کنار رفت. هنوز خستگی این مسابقه از تن بازیکنان سایپا بیرون نرفته که آنها باید در شیراز مقابل تیم جوان و جنگنده فجر به میدان بروند. سایپا در حال حاضر با 17 امتیاز در رده هشتم جدول رده‌بندی قرار دارد و در صورت پیروزی 20 امتیازی می‌شود.

* تراکتورسازی تبریز - استقلال صنعتی خوزستان
تراکتورسازی هفته گذشته در خانه خود به مصاف فولاد، دیگر تیم خوزستانی رفته بود که حواشی این مسابقه ابعاد فنی آنرا تحت تاثیر قرار داد. حالا تراکتوری‌ها باید به اهواز بروند و مقابل دومین تیم خوزستانی لیگ بازی کنند. البته علی پورکیانی قائم مقام باشگاه استقلال صنعتی تاکید کرده که به حواشی بازی هفته گذشته تراکتورسازی کاری ندارد. استقلال صنعتی روز چهارشنبه در جام حذفی به میدان رفت و مقابل نماینده همدان شکست خورد تا بازیکنان این تیم هم با خستگی، هفته چهاردهم را برگزار کنند.

تراکتورسازی تبریز که در مسابقات خارج از خانه بهتر نتیجه می‌گیرد، امیدوار است سه امتیاز این بازی را از آن خود کند؛ در صورتی که این اتفاق رخ بدهد و پرسپولیس هم متوقف شود، تراکتورسازی می‌تواند خود را به رده دوم جدول برساند. این مسابقه برای سرمربی تراکتورسازی هم شرایط ویژه‌ای دارد. مجید جلالی بعد از دو سال دوری از اهواز، و اظهارات ناسپاس گونه‌اش از باشگاه فولاد خوزستان كه فوتبالدوستان اين ديار را آزرده خاطر كرده، حالا به این شهر سفر می‌کند و رو در روی تماشاگران این شهر قرار می‌گیرد. باشگاه استقلال صنعتی تماشای این مسابقه را رایگان اعلام کرده تا فوتبالدوستان اهوازی استقبال بیشتری از دیدار با تراکتورسازی انجام بدهند.

* پرسپولیس - راه آهن سورینت
بازی ویژه هفته چهاردهم را باید تقابل پرسپولیس با راه آهن دانست. این مسابقه در حالی برگزار می‌شود که علی دایی سرمربی پرسپولیس در هفته‌های گذشته و در راستای بحث تبانی در فوتبال، افشاگری‌هایی را نسبت به برخی از مسئولان باشگاه پیشین خود انجام داده بود. البته آتش این افشاگری‌ها با صحبت‌های مالک باشگاه راه آهن تا حدی فروکش کرد تا در آستانه این مسابقه، فضا تا اندازه‌ای آرام شود. هر دو تیم در حالی فردا مقابل هم قرار می‌گیرند که روز چهارشنبه در جام حذفی موفق شدند به پیروزی برسند و به مرحله بعد این جام صعود کنند. با وجود موفقیت راه آهن در جام حذفی، این تیم در لیگ برتر عملکرد قابل توجهی نداشته و با 10 امتیاز در رده پانزدهم جدول جای دارد. تیم پرسپولیس در صورت پیروزی در این بازی می‌تواند به لطف تفاضل گل بهتر به رده اول جدول صعود کند و طعم صدرنشینی را بعد از مدت‌ها بچشد.

نتایج سایر دیدارهای هفته چهاردهم که پنجشنبه و جمعه برگزار شد به شرح زیر است:

* داماش گیلان 5 ......................ذوب آهن اصفهان یک
* سپاهان یک ......................... ملوان انزلي2
* صبای قم 2 .......................... مس کرمان 2
* گسترش فولاد 1 .................... نفت تهران 2
* استقلال تهران 2 .................... فولاد خوزستان صفر

جدول رده بندی لیگ برتر هم به این شرح است:
1- فولاد خوزستان - 26 امتیاز
2- نفت تهران - 25 امتیاز
3- سپاهان اصفهان - 23 امتیاز
4- پرسپولیس - 23 امتیاز (13 بازی)
5- تراکتورسازی - 22 امتیاز(13 بازی)
---------------------------------------
15- راه آهن سورینت - 10 امتیاز
16- مس کرمان - 7 امتیاز