به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۹:۳۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۲۲ ساعت ۱۷:۲۶
کد مطلب : ۱۸۹۹۶۴

دلیل محبوبیت تلگرام و واتساپ چیست؟!

دلیل محبوبیت تلگرام و واتساپ چیست؟!
1- تلگرام و نسخه‌های غیر رسمی آن
با وجود حضور بی شماری از مسنجرهای باکیفیت و پرامکانات رایگان امّا تلگرام به جرات اولین مسنجر خارجی ایرانیان می‌باشد که که میلیون‌ها کاربر وفادار دارد که در هر شرایطی مایل به ترک آن نیستند. سادگی و زیبایی رابط کاربری، امنیت بالا و امکانات فوق العاده تلگرام تبدیل به یار همیشگی کاربران ایرانی کرده است. با وجود مسنجرهای بی شمار ایرانی و خارجی که تا به حال معرفی شدند ایرانیان سال‌هاست که تلگرام را به عنوان امین خود برگزیدند و حتی پس از فی__لتر شدن این اعتماد و محبوبیت تلگرام در میان مردم از بین نرفته است. تلگرام به جرات یکی از بهترین پیام رسان‌های حال حاضر جهان با امکانات عالی می‌باشد.

می‌توانید به صورت کاملا رایگان و بی نهاست چت کنید. عکس‌ها ، ویدئو و هر نوع فایلی را به راحتی با دیگران به اشتراک بگذارید. اگر علاقمند به مدیریت و داشتن یک کانال با موضوع مدنظرتان هستید می‌توانین به سادگی و به صورت کاملاً رایگان اقدام به ساخت کانال در تلگرام برای خود نمایید و به جذب ممبر برای آن و انجام فعالیت‌های مدنظرتان در کانال اختصاصی خودتان بپردازید. از جمله نسخه‌های غیر رسمی و محبوب تلگرام که طرفداران زیادی دارند می‌توان به موبوگرام ، تلگرام طلایی و‌هاتگرام اشاره نمود.

پس از فی_لترینگ تلگرام کاربران میلیونی این پیام رسان در داخل کشور به شدت از این اقدام مورد ظلم قرار گرفته و آزار دیدند. امّا با دانلود تلگرام طلایی و‌هاتگرام که نسخه‌های غیر رسمی و داخلی تلگرام بودند برای مدت محدودی موفق به کسب مجوزلازم شدند تا کاربرانشان همچنان بدون مشکل اتصال امکان استفاده از تلگرام را داشته باشند. البته پیش از این بسیاری از کاربران دانلود موبوگرام را بر دیگر رقبایش ترجیح می‌دادند. امّا پس از یک سال این مجوزها دیگر تمدید نشد و در نتیجه مردم بار دیگر نه تنها مسنجر خود را تغییر ندادند بلکه به سوی نسخه اصلی تلگرام و استفاده از پراکسی روی آوردند.

2-  واتساپ و نسخه‌های غیر رسمی آن
واتساپ محبوبترین مسنجر حال حاضر دنیا با بیش از یک میلیارد کاربر می‌باشد. واتساپ همچون تلگرام طرفداران زیادی در ایران داشته و دارد. امکان ارسال انواع پیام‌ها در واتس اپ امکان پذیر است و همچنین پیام‌ها در این پیام رسان در کانال‌های امن و رمزگذاری شده منتقل می‌شوند و امنیت و حریم شخصی شما حفظ می‌باشد. رابط کاربری ساده و زیبایی دارد که به سادگی حتی در تجربه ی اول استفاده از واتساپ کاملا با آن احساس راحتی خواهید داشت. امکان ارسال سریع و رایگان بی نهایت پیام در فرمت‌های مختلف تکست، تصاویر، ویدئو، موزیک و ... در گام نخست مختصر و مفیدترین توضیح برای واتساپ است. هر آنچه در تلگرام میبینید در واتساپ هم خواهید یافت.

امکان ساخت گروه و همینطور امکان قرار دادن استاتوس که در واقع مشابه آن را می‌توان در استوری اینستاگرام می‌توان دید از دیگر قابلیت‌های واتس اپ به شمار می‌آید. واتساپ برای استفاده در تمام پلتفرمها از جمله اندروید، آی او اس، ویندوز و ... بدون هیچ مشکلی بهترین عملکرد را داراست. البته قابل ذکر است که واتساپ هم همچون تلگرام نسخه‌های غیر رسمی عالی داراست که به راحتی و بدون هیچگونه تداخلی در کنار واتساپ اصلی قابل نصب هستند. برای مثال با دانلود واتساپ جی بی که جزو بهترین نسخه‌های غیر رسمی واتس اپ است می‌توانید علاوه بر امکانات واتساپ اصلی از قابلیت‌های اضافی و مفید دیگر آن بهره ببرید.

امّا یکی از مهم ترین و جذابترین بخش واتساپ امکان برقراری تماس صوتی و تصویر رایگان و با کیفیت عالی با دوستانتان در هر نقطه ای از دنیا بدون هیچگونه محدودیت و هزینه ای می‌باشد. در واقع توسعه دهندگان واتساپ به گونه ای این قابلیت را تدارک دیده اند که کیفیت تماس با توجه به سرعت اینترنت شما به صورت خودکار تغییر کرده و به این ترتیب حتی با کمترین سرعت اینترنت هم واتساپ کم و کان این امکان تماس را برای شما مقدور کرده است. لذا حتی بسیاری از افرادی که از تلگرام به عنوان مسنجر اصلی خود استفاده میکنند با این حال واتساپ را هم بر روی گوشی هوشمند خود نصب دارند تا در مواقع ضروری که امکان اتصال به تلگرام مقدور نیست بخصوص پس از فیِ_لترینگ تلگرام که مشکل اتصال برای بسیاری از کاربران تلگرام آزاردهنده است به سادگی می‌توانید از واتساپ استفاده کنید.