به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۰:۰۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۲۲ ساعت ۱۸:۳۱
کد مطلب : ۱۸۹۹۷۵

چگونه با استفاده از پرینت برندینگ کنیم؟

چگونه با استفاده از پرینت برندینگ کنیم؟
گروه دانش: اگر صاحب کسب و کاری نوظهور هستید؛ حتما برای بزرگ شدن به برندینگ و اموری از این دست فکر کرده‌اید. اما شاید به دلیل هزینه‌های بالا، ورود به این حوزه را موکول به آینده کرده باشید. در این نوشته، نشان می‌دهیم برای برندینگ می‌توان از چاپ‌های ساده نظیر چاپ ساک دستی، ست اداری و حتی پوستر تبلیغاتی بهره گرفت. در نتیجه، اگر برای رشد و ارتقای کسب و کار خود به دنبال راهکاری ساده و روتین هستید؛ همراهی ما تا انتهای این نوشته خالی از لطف نخواهد بود.

مقدمه؛ نقش پرینت در برندینگ
امروزه حتی برندهای بزرگ برای گسترش سیطره خود روی به استفاده از انواع چاپ و پرینت در مقاصد برندینگ آورده‌اند. این مساله از آنجا که هزینه پایین و بازده بالایی دارد؛ فوق العاده محبوب شده و در جای جای دنیا به کار گرفته می‌شود. یک ساک دستی را در نظر آورید؛ زمانی که فروشگاهی محصول خود را در جعبه یا ساک اختصاصی قرار می‌دهد؛ در حال ارسال نام و نشان خود به خانه یا محل کار خریداران است. با این تدبیر، حتی پس از اتمام عمر محصول، آن ساک در دست مشتری باقی مانده و نام و نشان را زنده نگاه می‌دارد. درست به همین خاطر است که علاوه بر چاپ ساک دستی و پرینت‌های هدیه، چاپ ست اداری، پوستر و کاتالوگ با شدت و حدت دنبال می‌شود.

چاپ ساک دستی به عنوان یک مصداق
حال زمان برشمردن مزایای پرینت در کسوت برندینگ کسب و کارها فرا می‌رسد. در اینجا، چاپ ساک دستی به عنوان یک مصداق انتخاب و آنچه در پی این اقدام دست می‌دهد فهرست می‌شود. با مطالعه سرفصل‌هایی که در این قسمت قرار دارند؛ می‌توانید بهتر و دقیق‌تر درباره چند و چون استفاده از ساک دستی، ست اداری، پوستر و چاپ‌هایی از این دست تصمیم‌گیری کنید.

افزایش لذت خرید و دغدغه‌های محیط زیستی
نکته اول اینکه، هرچه خرید شیک‌تر باشد، تجربه مخاطب از آن لذت‌بخش‌تر بوده و نام برند شما در ذهن او با خاطره و فضایی خوش ثبت و ضبط می‌شود. توالی این امر به مرور یک برند را خوشنام و قابل احترام می‌سازد. از سوی دیگر، امروزه با افزایش مشکلات محیط زیستی، مجموعه‌ای که به جای برگه پلاستیکی ساک دستی چاپ کند و به اموری از این دست توجه داشته باشد؛ خوشنام و قابل احترام خواهد بود.

تبلیغ قدرتمند برند
زمانی که برای محصول خود ساک دستی چاپ می‌کنید (یا نامه خود را در قالب ست اداری با سربرگ بیرون می‌فرستید) در حال گسترش شهرت برند هستید. زیرا آن ساک تنها همان زمان خرید مورد بهره برداری قرار نمی‌گیرد و پس از فروش، برای حمل انبوهی از کالاهای دیگر به بازار برده خواهد شد. نکته مهم اینکه نام، نشان و لوگو شما روی جعبه حاضر است و در واقع شهرت برند شما در حال تکثیر و گسترش خواهد بود.

شناخت شخصیت برند
علاوه بر اینکه شهرت نام و نشان برند شما اهمیت دارد؛ اینکه برند با چه خصوصیاتی معروف شود نیز مساله‌ای است درخور توجه. زمانی که شما به طور همزمان از ساک‌های دستی، پوستر، ست اداری و پرینت‌هایی قدرتمند بهره بگیرید؛ ناخودآگاه بذر حسن شهرت را کاشته و شخصیت کسب و کار را بالا می‌برید. ادامه و توالی این امر در نهایت یک برند خوشنام می‌سازد.  

تعمیق و تقویت رابطه با مشتری
زمانی که مشتری علاوه بر محصول، یک وسیله کاربردی دریافت کند و در کنار خرید، یادگاری در اختیار داشته باشد؛ به تدریج رابطه خود را با برند چیزی ورای فروشنده و خریدار می‌یابد. این امر مساله‌ای مهم است زیرا ایجاد عشق و علاقه یا حس تعلق، نسبت به هر امری ارجحیت دارد.

چگونه پرینت مناسب را انتخاب کنیم؟
با بیان این همه حسن برای چاپ و پرینت به طور عام و چاپ ساک دستی به شکل خاص، این سوال پیش می‌آید که چگونه همه آن‌ها را به شکل حداکثری در اختیار داشت؟ آیا هر چاپی قابلیت ارائه این همه فایده را دارد؟ پاسخ به طور قطع منفی است. شما برای کسب سود حداکثری از چاپ و پرینت، باید به مطالب مهمی نظیر آنچه در بندهای زیر آمده توجه داشته باشید.

شناسایی بهترین چاپ برای محصول
هر محصولی ساک دستی، پوستر و تبلیغات کاغذی مخصوص به خود را می‌طلبد. به بیان دقیق، پیش از اینکه طرح را انتخاب کنید؛ چارچوب اصلی را بشناسید. شاید برای برند شما یک ساک دستی بزرگ جوابگو باشد و برای دیگر کاری فانتزی و ظریف. پس از تصمیم‌گیری در این باره، می‌توان پیرامون لوگو یا شعار سازمانی به نتیجه لازم رسید.  

علاوه بر برندینگ، مارکتینگ انجام دهید
علاوه بر برندینگ، باید به مصارف مارکتینگ نیز توجه داشت. توصیه کلی این است که چه چاپ ساک دستی و چه چاپ پوستر تبلیغاتی و چاپ ست اداری با توجه به شخصیت کسب و کار انجام شود. این یعنی رنگ، طرح، المان‌های گرافیکی و عواملی از این دست، باید زیرشاخه هویت سازمان تعریف شوند.

چیزی طراحی کنید که به کار خریدار بیاید
هر چند که زیبایی ظاهر طراحی فوق العاده مهم است؛ اما اینکه چاپ شما تا چه اندازه کاربردی باشد نیز مساله‌ای است حیاتی. به بیان دقیق، باید کاری طراحی و چاپ کنید که به کار مشتری بیاید و پس از مصرف نیز، از آن در شرایط گوناگون بهره جویی کند. برای این کار به کمی مطالعه میدانی نیاز است.

جمع بندی و کلام آخر
در این نوشته، به طور کلی مطالب مربوط به استفاده از چاپ و پرینت در پروسه برندینگ را از نظر گذراندیم. مصداق و مطالعه موردی ما چاپ ساک دستی بود اما به شکل جانبی ست اداری و پوستر نیز از نظر گذرانده شد. اگر بخواهیم روی همان ساک دستی توصیه کنیم و تعمیم گفته‌ها به سایر چاپ‌ها را به ذائقه شما واگذاریم؛ کار به شکل زیر پیش می‌رود.
ساک دستی چاپ کنید که:
•    توانایی میزبانی از البسه و اسباب بازی را داشته باشد؛
•    بتوان از آن به عنوان جعبه هدیه استفاده کرد؛
•    کودکان (بچه مدرسه‌ای‌ها) بتوانند وسایل جانبی خود را با آن به مدرسه ببرند.