کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

واکنش​فرزین​به​اظهارات​معاون​اول​رئیس جمهور

اقتصادپرس , 5 آبان 1392 ساعت 9:39

گروه اقتصادي: رئیس سابق هیأت عامل صندوق توسعه ملی گفت: کسی که صورت سود و زیان و ترازنامه را به خوبی می​فهمد، می تواند به گزارش صندوق مراجعه کند و اعداد واقعی را ببیند.


محمدرضا فرزین  در واکنش به اعداد و ارقام اعلامی توسط برخی مسوولان دولت یازدهم، اظهار داشت: گزارش عملکرد صندوق توسعه ملی در سایت صندوق است و همه می​توانند آن گزارش را ببینند. وی با بیان اینکه با توجه به این که گزارش صندوق به طور کامل موجود است، من نظر نمی دهم، افزود: کسی که صورت سود و زیان و ترازنامه را به خوبی می فهمد، می تواند به گزارش صندوق مراجعه کند و اعداد واقعی را ببیند.رییس سابق هیات عامل صندوق توسعه ملی با تاکید بر این که باید کارشناسی صحبت شود، تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر از عبارات مختلف استفاده می شود و آن عبارات را به کار می برند؛ من فقط می توانم پیشنهاد کنم برای صحت و سقم آمارها به سایت صندوق مراجعه کنید.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور هفته گذشته در مراسم سالروز ملی صادرات ، موجودی قطعی صندوق توسعه ملی را 32 میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: موجودی اعلام شده برای صندوق توسعه ملی مبنی بر بیش از 50 میلیارد دلار صحیح نیست و در این دولت موجودی صندوق توسعه ملی 32 میلیارد دلار بوده است.این رقم اختلاف 22 میلیارد و 600 میلیون دلاری با عدد اعلامی از سوی فرزین رییس سابق صندوق توسعه ملی دارد . فرزین موجودی این صندوق را تا پایان مرداد ماه 54 میلیاردو600 میلیون دلار اعلام کرده بود .همچنین صندوق توسعه ملی در جدیدترین گزارش خود، موجودی واقعی این صندوق در شروع به کار دولت یازدهم را 18.1 میلیارد دلار اعلام کرد.

در اطلاعیه صندوق توسعه ملی آمده است: با توجه به اینکه طی روزهای اخیر آمار متفاوتی از منابع و مصارف صندوق در رسانه‌های گروهی مطرح شده است، به منظور تنویر افکار عمومی آخرین عملکرد منابع و مصارف صندوق تا پایان تیرماه سال 1392 به شرح زیر اعلام می‌شود:
* کل منابع واریزی به حساب صندوق تا تاریخ 31 تیرماه امسال؛ 52.9 میلیارد دلار
1- مجموع پرداخت‌ها اعم از تسهیلات ارزی-ریالی، سپرده‌گذاری ارزی و... صندوق در دولت دهم(با احتساب نتیجه نوسانات ارزها) ؛ 20.1 میلیارد دلار
2- تعهدات صندوق بابت طرح‌های ارزی مصوب در دولت دهم؛ 14.7 میلیارد دلار
مجموع پرداختی‌ها و تعهدات صندوق دردولت دهم (با احتساب نتیجه نوسانات ارزها) ؛ 34.8 میلیارد دلار


کد مطلب: 19000

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/19000/واکنش-فرزین-به-اظهارات-معاون-اول-رئیس-جمهور

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir