به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب : ۱۹۰۰۳
دولت اقدامات آقای توفیقی در مدت سرپرستی را تائید می‌کند؛

رییس‌جمهور: دانشگاه، بايددانشگاه باشد نه دارالتأدیب

گروه سياسي:​ رییس‌جمهور با ابراز امیدواری نسبت به رأی‌آوری سه وزیر پیشنهادی خود، به شرایطی که کشور در آن قرار دارد اشاره کرد و گفت: دولت هرگز به حاشیه‌پردازی وقت خود را مشغول نکرده و نخواهد کرد.
 حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز (یکشنبه) در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی سه وزیر باقیمانده دولت یازدهم، گفت: دوست داشتم جلسه رای اعتماد در محضر نمایندگان مجلس در همان جلسه اول به اتمام برسد و دولت می‌توانست با توان بیشتری در بخش فرهنگی فعالیت خود را آغاز کند.وی ادامه داد: به هر حال این حق نمایندگان محترم است که نسبت به ورزای معرفی شده بر مبنای تحقیقاتشان و همچنین بر مبنای بررسی‌هایشان اظهارنظر کنند.رییس‌جمهور با بیان اینکه "امیدوارم امروز آخرین روزی باشد که برای کسب رای اعتماد در خدمت نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستم"، اظهار کرد: حضور در مجلس به هر مناسبت و برای زیارت نمایندگان مردم و استفاده از نظرات ایشان، برای دولت و رییس‌جمهور، محترم است.

دولت خود را به حاشیه‌پردازی مشغول نمی‌کند
روحانی با اشاره به شرایط کشور نیز تصریح کرد: دولت یازدهم در شرایطی مسئولیت را بر دوش گرفت که کشور از لحاظ اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاست خارجی و داخلی در شرایط ویژه‌ای به سر می‌برد. بنا بر همین شرایط ویژه کشور، دولت هرگز به حاشیه‌پردازی وقت خود را مشغول نکرده و نخواهد کرد.

مجلس از سیاست دولت در زمینه عدم حاشیه‌پردازی حمایت کند
وی همچنین خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: شما می‌بینید که دولت در صرف وقت در برابر منتقدان یا حتی برخی مخالفان ممسکانه برخورد می‌کند. دولت نمی‌خواهد در این شرایط وظایف اصلی خود را فراموش کند؛ چراکه این دولت آنچنان برای استفاده از فرصت مُصِر بود که برای نخستین‌بار در تاریخ جمهوری اسلامی ایران در روز تحلیف لیست ورزای پیشنهادی خود را تقدیم مجلس کرد.رییس‌جمهور ادامه داد: بر این اساس، ما از نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم که از سیاست دولت در زمینه عدم حاشیه‌پردازی حمایت کند.

از نجفی و میلی‌منفرد و سلطانی‌فر تشکر می‌کنم
در ادامه، روحانی ضمن تشکر سه وزرای پیشنهادی که نتوانستند رأی کافی اعتماد را از مجلس جلب کنند، اظهار کرد: لازم می‌دانم از سه وزیر پیشنهادی محترم یعنی آقای دکتر نجفی و دکتر میلی منفرد و همچنین مهندس سلطانی‌فر که هر سه از مدیران شایسته و لایق این نظام هستند و در آغاز کار دولت دست همکاری با دولت را فشردند صمیمانه تشکر کنم و برای آنها در هر جایی که مشغول خدمت هستند از خداوند متعال مزید توفیقشان را خواستار باشم.

دولت اقدامات آقای توفیقی در مدت سرپرستی را تائید می‌کند
وی با اشاره به عملکرد سرپرست وزارت علوم و تحقیقات و فناوری در این مدت گفت: من بصورت ویژه از آقای توفیقی که در مدت دو ماه گذشته سرپرستی وزارت علوم را بر عهده گرفتند تشکر می‌کنم. ایشان در این مدت سیاست‌های دولت را اجرا کردند و اکنون که هنگام معرفی وزرا بود به دلیل مصلحت بسیار نجیبانه و عالمانه همانطور که از مدیران لایقی که از ایشان انتظار می‌رفت، برخورد کردند.رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه "دولت از راه و خط خود عقب‌نشینی نمی‌کند"، تصریح کرد: دولت بر مبنای آرای مردم موظف است بر مسیری که مردم با رای‌شان در 24 خرداد برای دولت مشخص کردند، حرکت کنند؛ حال ممکن است بنا به دلایلی مجری سیاست‌ها تغییر کند اما راه، همان راه است و دولت اقدامات آقای توفیقی در مدت سرپرستی ایشان را تائید می‌کند؛ چراکه ایشان فردی خلیق و عالم‌، اندیشمند و معتدل هستند.

این دولت در پی تقابل با جناح، حزب یا تشکل‌ها نیست
روحانی در ادامه سخنان خود در مجلس، به اهمیت موضوع وحدت ملی در کشور اشاره کرد و گفت: اجماع و وحدت ملی برای این دولت، اصل است. این دولت نمی‌خواهد دولت 18 یا 19 میلیون نفر باشد. این دولت، دولت 75 میلیون نفر است. این دولت تعلق به جناح، حزب، تشکل یا قبیله‌ای ندارد. این دولت متعلق به همه مردم ایران است و هیچگاه در پی تقابل یا مقابله با هیچ جناح یا حزب و تشکلی نبوده است.

به وحدت و همدلی نیاز داریم
رییس‌جمهور افزود: شرایط کشور به گونه‌ای است که ما نیاز به وحدت و همدلی داریم، بویژه وحدت و همدلی بین نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت خدمتگزار. ما همه باید دست به دست هم بدهیم و این راه را پیش ببریم.

اگر مجلس و دولت در کنار یکدیگر نباشند، در اهداف خود موفق نخواهیم بود
وی ادامه داد: من در اینجا با صراحت در محضر مردم ایران اعلام می‌کنم که دولت در مسیر راه و اهداف خود موفق نخواهد بود اگر مجلس با همه توان خود در کنار دولت و دولت در کنار مجلس نباشد. ما به همه جهان اعلام می‌کنیم که ما حاکمیت واحد هستیم. دولت، منتخب مردم است و نمایندگان مردم نیز منتخب مردم هستند. همه معتقد به قانون اساسی، منافع ملی، مصالح ملی و اجری تدابیر رهبری هستند. همه باید تلاش کنیم که نظرات و تدابیر رهبر معظم انقلاب را عملیاتی و اجرایی کنیم. تکرار شعار نکنیم و مدام نگوییم رهبری چنین فرمودند و چنان فرمودند. رهبری با بیان روشن، نظراتشان را بیان کرده و می‌کنند و ما باید برنامه‌های اجرایی آن تدابیر را تهیه، اجرا و عملیاتی کنیم. بی‌تردید در چنین شرایطی با وحدت، اعتماد، یگانگی و انسجام به خوبی از شرایط سخت امروز عبور خواهیم کرد.

از نقد عالمانه و دلسوزانه با همه وجود استقبال می‌کنیم
رییس دولت تدبیر و امید با اشاره به مسایل سیاست خارجی گفت: ما در شرایط خاص امروز در پای میز مذاکره با دیگران نشسته‌ایم و باید از حقوق و منافع ملی‌مان و اهداف‌مان به خوبی دفاع کنیم؛ با منطق، استدلال و با استفاده از هنر دیپلماسی. در چنین شرایطی ما نیازمند به حمایت همه مردم و حمایت همه نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستیم.وی اضافه کرد: این بدان معنا نیست که کسی به دولت نقد نکند. ما همواره از نقد عالمانه، دلسوزانه و نقدی که بتواند تصحیح‌کننده باشد با همه وجود استقبال می‌کنیم. نقدی که در چارچوب اخلاق، اندیشه و قواعد بازی سیاسی باشد اما در عین حال همه مردم ما شرایط خاص این زمان را مد نظر قرار می‌دهند.

برخلاف تصور، اولویت این دولت تنها اقتصاد یا سیاست خارجی نیست
روحانی با بیان اینکه "برخلاف آنچه که برخی می‌گویند، اولویت این دولت تنها اقتصاد یا سیاست خارجی نیست"، خاطرنشان کرد: گرچه دولت در کوتاه‌مدت به دلایل خاصی به ساماندهی وضعیت اقتصادی کشور و حل معضلات اقتصادی توجه دارد و در سیاست خارجی برای باز کردن راه‌های تعامل سازنده تلاش می‌کند، ولی برای بلندمدت و میان‌مدت می‌داند که فرهنگ مهمترین بخش است و همه مجریان باید به آن توجه کنند.رییس‌جمهور افزود: ناوگان فرهنگی دولت یعنی سه وزیری که برای کسب رای اعتماد به خانه ملت آمده‌اند و همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد و سایر مسئولان که به موضوع فرهنگ مربوط می‌شوند می‌دانند که بار رسالت سنگینی را در این مقطع بر دوش دارند، بویژه سه وزیری که امروز در خدمت نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی هستند. یعنی سرنوشت میلیون‌ها جوان و نوجوان با فعالیت این سه وزارتخانه رقم زده می‌شود.وی با بیان اینکه "افرادی که برای این سه وزارتخانه معرفی شده‌اند، با مشورت‌های فراوان انتخاب شدند"، به اهمیت مواردی همچون پایبندی به موازین دینی، قانون، اخلاق و مهارت حرفه‌ای اشاره کرد و ادامه داد: سوابق، مدیریت،‌ توانمندی‌ها، اعتقاد به قانون اساسی و اجرای برنامه و قانون در انتخاب اعضای دولت از جمله این سه نفر به عنوان اصل و اساس بوده است.

دانشگاه باید مدیریت فردای کشور را بر دوش خود احساس کند
رییس‌جمهور با بیان اینکه "دانشگاه باید دانشگاه باشد"، گفت: دانشگاه باید محل دانشمندان، دانش‌آموزان، دانشجویان و دانش‌پژوهان باشد. دانشگاه یعنی جمع فرهیختگان امروز که همان اساتید هستند و جمع فرهیختگان فردای جامعه یعنی دانشجویان. دانشگاه باید مدیریت فردای کشور را بر دوش خود احساس کند.

به دنبال وزیری بودیم که دانشگاه را دانشگاه بداند نه دارالتأدیب
روحانی در ادامه با اشاره به اینکه "ما به دنبال وزیری بودیم که در مرحله اول کیفیت آموزشی دانشگاه‌ها را ارتقا بخشد"، خاطرنشان کرد: این به معنای توسعه انسانی و توسعه علوم و دانش است. برای این کار ما باید آنچنان از لحاظ علمی توانمند باشیم که بتوانیم با کشورهای پیشرفته علمی رقابت کنیم. ما به دنبال وزیری بودیم که بر این امر اعتقاد داشته باشد که دانشگاه، دانشگاه است نه باشگاه و دارالتأدیب.

دانشگاه محیط تقابل گروه‌ها و جناح‌های سیاسی نیست
وی همچنین افزود: دانشگاه محل فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی نیست. دانشگاه و دانشجویان ابزار قدرت‌های سیاسی نیستند. دانشجویان در کنار تحصیل علم و کسب مهارت‌های لازم باید عمیقاً به مسائل سیاسی و اجتماعی جامعه خود توجه داشته باشند و آن را درک و لمس کنند و درباره آن بحث کنند اما محیط دانشگاه محیط تقابل گروه‌ها و جناح‌های سیاسی نیست.

در دانشگاه باید آزادی بیان و استقلال حاکم باشد
رییس‌جمهور در ادامه با بیان اینکه "دانشگاه باید از آزادی‌های آکادمیک برخوردار باشد"، اظهار کرد: باید در دانشگاه آزادی بیان و استقلال حاکم باشد؛ گرچه آزادی بیان برای همه جامعه است اما در محیط علم و دانش نیاز به محیطی آرام‌تر و آزادتر داریم؛ محیطی که بتوانیم به تعبیر رهبری، کرسی‌های آزاداندیشی را تشکیل دهیم.

تحمل مطهری‌ها و بهشتی‌ها را نیاز داریم
روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه "ما باید قدرت تحمل را برای شنیدن افکار و نظرات دیگران بوجود بیاوریم"، تصریح کرد: ما می‌خواهیم میراث‌دار شخصیت‌هایی همچون شهید مطهری باشیم که گفت دوست دارد حتی یک مارکسیست هم در دانشگاه کرسی داشته باشد تا سخن بگوید و ما هم به او جواب بدهیم. ما تحمل شهید مطهری‌ها و بهشتی‌ها را نیاز داریم.وی همچنین با اشاره به اینکه "نباید به خاطر یک حرکت کوچک، خود را آماده تنش و برخورد کنیم"، افزود: دانشگاه‌های ما باید الگو باشند. ما می‌خواهیم دانشگاه‌ها استقلال داشته باشند به این معنا که دانشگاه‌ها به رشدی رسیده‌اند که می‌توانند اکثریت مسائل خود را در چارچوب قانون حل کنند. هر مقدار تمرکزگرایی کمتر باشد و هر مقدار مدیریت دانشگاه را به خود دانشگاه و اساتید واگذار کنیم، دانشگاه پیشرفت می‌کند.

رییس‌جمهور در ادامه اظهار کرد: ما به دنبال مراکز آموزش عالی‌ای هستیم که با دنیا در تعامل باشند. ما باید بدانیم پیشرفت علمی در انزوا حاصل نمی‌شود. پیشرفت علمی در سایه تعامل با جهان علم و دانش در سراسر دنیا محقق می‌شود. ما پیرو همان پیامبری هستیم که به پیروان خود توصیه کرد برای کسب علم به دورترین نقاطی که کمترین اشتراک فرهنگی با شما دارند، بروید و پیامبر(ص) فرمود "اطلبوا العلم ولو بالسین".روحانی اضافه کرد: تاکید می‌کنم که ما نیازمند دانشگاهی هستیم که جزیره‌ای جداگانه از جامعه نباشد بلکه دانشگاهی می‌خواهیم که بتواند مهارت‌های لازم را به دانشجو بیاموزد تا آنها پس از دوران دانشگاه بتوانند به جامعه خدمت‌رسانی کنند.

به فرهنگ‌های قومی و خرده فرهنگ‌ها نیز احترام بگذاریم
روحانی در ادامه با تاکید بر این‌که دانشگاه باید به صنعت،‌تولید و بازار،‌جامعه و بازار کار منتقل شود، اظهار کرد: چنین وزارتخانه‌ای که می‌خواهد این تحولات را در دانشگاه بر عهده بگیرد ،نیازمند انسان فرهیخته است که هم اهل علم و هم اهل حلم باشد.وی با بیان این‌که دکتر فرجی دانا دارای این شایستگی‌ها است، ادامه داد: دکتر فرجی دانا این شایستگی را دارد که این تحول را در دانشگاه‌ها پیگیری کند، نام دکتر فرجی دانا در اولین لیستی که دولت برای وزارتخانه علوم و تحقیقات فناوری آماده کرده بودیم دیده می‌شود، اما به دلیل اشتغالات ایشان در آن مقطع نمی‌توانستند مسوولیت این وزارتخانه را عهده‌دار شوند.رییس جمهور با بیان این‌که فرجی دانا در محیطی مذهبی همچون قم پرورش یافته است، گفت: دکتر فرجی دانا در دانشگاه‌های مطرح داخل و خارج از کشور درس آموخته و مدیریت محیط‌های علمی و آموزشی مختلفی را از دانشکده تا دانشگاه‌هایی همچون دانشگاه تهران بر عهده داشته است. وی بخشی از دوران زندگی‌اش را در خدمت سپاه پاسداران و در دفاع مقدس سپری کرده است.

روحانی با اشاره به جلساتی که فرجی دانا داشته است، تصریح کرد: زمانی که من با ایشان در مورد آینده دانشگاه صحبت می‌کردم، احساس کردم که در همه موارد با ایشان هم نظر و هم فکر هستم و ایشان نیز برنامه‌های دولت را پذیرفته و توان اجرایی این برنامه‌ها را دارد. ما می‌توانیم به واسطه ادب‌،اخلاق و صبوری و حلم ایشان شاهد دانشگاه‌های عالم‌تر ،آرام‌تر و آزادتر در ماه‌های آینده باشیم و چنین دانشگاهی می‌تواند مدیران لایق آینده را تحویل جامعه دهد.وی در ادامه با بیان این‌که در زمینه آموزش و پرورش نیاز به تحول دارد خاطر نشان کرد: ما نیاز داریم که از مدارسی که حافظ محور هستند به سمت مدارس یادگیری محور و استدلال محور حرکت کنیم، ما به مدارسی نیاز داریم که در بسیاری از مواد درسی خلاقیت دانش‌آموزان را افزایش دهد. ما به مدارسی نیاز داریم که در کنار علوم طبیعی برای علوم انسانی و اجتماعی نیز به اندازه کافی اهمیت قائل شود.

روحانی با تاکید بر این‌که به مدارسی نیازمند هستیم بتواند نوجوانان را در ابتدای تحصیل با وظایف اجتماعی و اختیارات مدنی آشنا کند ادامه داد: بحث اختیار، تکلیف و وظیفه باید برای دانش‌آموزان از کلاس‌های اولیه مدارس تبیین شود. مدارس ما باید دانش‌آموزان را از شفاهی‌ محور بودن به کتبی محور بودن هدایت کند.رییس جمهور در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان این‌که ما نیاز داریم که از دوران دبستان دانش‌آموزان را به مباحثه و گفت‌وگو عادت دهیم ،افزود: ما باید در این زمینه برنامه‌ریزی داشته باشیم باید مدارس‌مان از دوران دبستان با تحولات و فناوری‌های جدید آشنا شوند چرا که در کشورهای پیشرفته استفاده از فضای مجازی و اینترنت از دبستان‌ها آغاز می‌شود.

روحانی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با تاکید بر این‌که باید ضمن تقویت هویت اسلامی ایرانی در سراسر کشور به فرهنگ‌های قومی و خرده فرهنگ‌ها نیز احترام بگذاریم، گفت: ما باید اصل 15 قانون اساسی را اجرایی و عملیاتی کنیم و این کار باید نیز از دبستان‌ها آغاز شده و در مراحل مختلف تحصیل تا پایان دوره متوسطه ادامه پیدا کند. ما در آموزش و پرورش نیازمند تحول هستیم و باید بار آموزش و پرورش بین دوش دولت‌،مردم و نهادی دیگر تقسیم شود تا بتوانیم شاهد محیطی بهتر و شرایط بهتر و رقابت‌تری در محیط آموزش و پرورش باشیم.آقای فانی شخصیتی است می‌تواند بار این تحول را بر دوش گیرد.
مرجع : ايسنا

حسن گلاسکو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۰:۰۷
جناب رئیس جمهور ! ... بعد از تشریف فرمائی حضرتعالی ، قیمتها دو برابر شده و هر روز گرانتر از دیروز میشود ...... خبر دارید ؟؟!!
آن وعده صد روزتان هم داره تموم میشه ... یادتون میاد کدوم وعده ؟؟!!

انشاالله این دفعه سر از غ ق در نخواهد آورد !!! (155598)
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۳:۵۶
دانشگاهها در حال حاضر دارالتعطیلند جناب رییس جمهور! (155706)
فردوسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۴:۰۲
روحانی هیچوقت نگفت 100 روز میشه 8 سال گند کاریهای شما رو درست میکنه ( اگه دروغ نمیگی لینکش کو ؟ ) چون خراب کردن راحته ولی ساختن سخته در یک ثانیه میشه یه برجو منفجر کرد ولی 4-5 سال وقت میخواد ساخته بشه فهمیدی ، واقعا لیاقت امثال شما همون محمود یا دلار 3900 تومانی و صندلیها ی خالی سازمان ملل و زنجیره ای از به قول خودش ورق پاره های تحریمه که 5 تاش دلاروکرد 3900 تومان و محمود میگفت که آنقدر قطعنامه بدهید که بشه هفت هزار تا واقعا حق امثال تو همون 7000 تا ست محمود خوب هوادارانشو می‌شناخت (155712)
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۹:۰۴
عزیزم شما که اطلاع نداری حرف نزن، برو تیتر روزنامه های اون موقع رو بخون، دقیقا روحانی گفته تو صد روز بهبودی در معیشت مردم ایجاد میشه که طاهرا یه حرفی بوده برای رای آوردن وگرنه مردم همیشه بعد از انتخابات ها فراموش میشن. (155966)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۲۱:۵۱
ما از اقای روحانی توقع معجزه نداریم ولی توقع تغییر در اوضاع رو داریم گوشت مرغ از کیلویی 5200 شده 7300 ..لبنیات هرروز داره گرونتر میشه ما قشر ضعیف جامعه دیگه زیربار این همه گرونی نمیتونیم زندگی کنیم حداقل کاری که میتونن بکنن یکم تشدید نظارت وثابت کردن اقلام مصرفی مردمه...وگرنه هر انسان عاقلی میدونه که 8سال بی فکری واقدامات اشتباه دولت قبل چه بر سر این مردم ومملکت اورده ودقیقا شاید دوبرابراین زمان برای دوباره برگرداندن مملکت زمان لازم باشد (156084)
سينانسي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۱۴:۰۹
ديگه اين گندكارياييه كه إز دولت خدمتگزار برامون مونده وقتي تورم داريم ٤٤٪ نبايد توقع ارزوني ازين به بعد داشته باشيم، فقط ميشه اميد وار بود نرخ تورم كم كم زياد بشه يني كم كم قيمتها رشد كنن، ارزوني محاله. . . (156477)
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۱۹:۰۹
گلاسو این روزها صدای امثال شما را زیاد می شنویم در حالیکه تعدادتون خیلی کمه. . . .که اینقدر پیگیر همه ی سایتها هستی و. . .. می نویسی؟! . . . ما می دونیم که ا رئیس جمهورمون چی خواستیم که بهش رای دادیم ب کوری چشم دشمنان هم داریم بهش می رسیم: برداشتن تحریمها، کوتاه کردن دست مدیران رانتی و احمدی نژادی و بی سواد، باز شدن فضا برای نفس کشیدن. برای بالا بردن دانش شما هم عرض کنم که رجوع به نرخ تورم در این چند ماه نشون می ده که دولت چقدر قوی عمل کرده. این در حالیه که در دولت قبل ما هر روز اجناس رو به قیمت جدیدی می خریدیم! (156720)
(امین)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۱:۱۳
حسن روحانی می دانست نمی تواند توفیقی را به مجلس معرفی کند ولی او را چند مدتی آورد تا انتقادات اصلاح طلبان و جوانان کم شود و به این صورت مردم را گول بزند.
متأسفانه برخی ها هم فکر می کنند روحانی قهرمان و منجی ایران و آنان است این در صورتی است که روحانی نمی تواند در برابر فشارهای افراطیون مقاومت کند و دستورات را نادیده بگیرد. (155627)
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۹:۰۲
هر کی که تا الان به روحانی اعتماد داشته بره ببینه چطوری دار و دسته ش دارن برای اصلاح طلبا خط و نشون می کشن، برای مردم ایران متاسفم که خلیلی دیر پی به واقعیت می برن! (155965)
محمد ح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۲۰:۰۷
متاسفانه دقیقا درست گفتید (156009)
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۲۰:۳۰
رجوع کن به حرف علی مطهری (156028)
(امین)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۲۱:۵۴
پس آن وقت چرا افرادی پیدا می شوند که روحانی را قهرمان می دانند،در صورتی که وی حتی از انتخاب وزیر خودش معذور است؟
حرف من این است که حسن روحانی قهرمان نیست و نباید دل به او بست و وی نمی تواند کار بزرگی انجام دهد. (156090)
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۰۲:۱۱
منم انتظار قهرمانی ندارم و برای حرکات قهرمانانه بهش رای ندادم. فقط می خوام اوضاعمون تغییر کنه.دوست عزیز کدوم دار و دسته برای روحانی خط و نشان کشیده.فقط یک نفرمو نام ببر.چرا حرف نامربوط می زنی آخه.؟!!! (156213)
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۱۸:۰۵
اول بخون بعد نظر بده، نگفته کسی برای روحانی خط و نشون کشیده گفته دارو دسته روحانی برای اصلاح طلبا خط و نشون می کشن! نمونه ش هم زیاد سخت نیست یکی از اون ها هم برآشفتگی سعید فقیهی در سایت انتخاب هست که صادق خرازی رو متهم کرده چون دولت بهش پست نداده از دولت انتقاد می کنه و گفته اعتدال بسیار در کشور فراگیر شده (تلویحا گفته دور دور ماست و به اصلاحات مدیون نیستیم) وکلی به اصلاحات تاخته، . . . . هنوز یادم نرفته قبل از انتخابات با چه لحنی از خاتمی تشکر و قدردانی کرد و الان چه طوری برخورد می کنه. (156672)
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۱۳:۱۲
میدونید یه نفر از یک سوراخ چند بار گزیده میشه؟؟!!! (156420)
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۱:۱۶
اقای روحانی خیلی دوستت داریم شما نمونه یک انسان به تمام معنا پاک مومن صبور متین وسرشار از عقل وخرد مندی هستید ان شاالله که خداوند اقای رییس جمهور راکه یک وطن پرست ووطن دوست فزانه است برای ملت حفظ کند ومخالفانش را هم سر عقل بیاورد (155630)
نادر
United States
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۲:۰۵
ای جااانم رئیس جمهور فرهیخته و دانای وطنم (155647)
یه ایرونی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۳:۴۲
حرف ایشون کاملا درسته البته دانشگاه باید جای تمامی سلایق باشه برای یاد گیری نه بر ضد هم بلکه در کنار هم (155690)
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۲:۱۸
دانشگاه، دانشگاه است. دانشگاه، باشگاه يا دارالتأديب نيست. دانشگاه محل فعاليت احزاب و گروه‌هاي سياسي نيست. دانشگاه محيط تقابل گروه‌ها و جناح‌هاي سياسي نيست دانشگاه و دانشجويان به عنوان ابزار قدرت‌هاي سياسي نيستند. دانشجويان در کنار تحصيل علم و مهارت‌هاي لازم بايد عميقاً مسايل سياسي و مسايل اجتماعي جامعه خود را به خوبي درک کنند و لمس کنند و آن را به بحث بگذارند، اما محيط دانشگاه، محيط تقابل گروه‌ها و جناح‌هاي سياسي نيست. دانشگاه بايد از آزادي‌هاي آکادميک برخوردار باشد. در دانشگاه بايد آزادي بيان و استدلال حاکم باشد. گر چه اين آزادي بيان براي همه جامعه است، اما در محيط علم و دانش و تحقيق نياز به محيطي آرام تر و آزادتر داريم (155651)
داود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۲:۱۹
دانشگاه محل رویارویی ناپخته وخام قومیتها ،فرهنگها ،جنسیتها و نحوه ارتباط آنها بالاخص ارتباط دختر پسر هست که باید مدیریت مدیریت مدیریت شود والا فقط درس خوانده نمی شود اگر باور نمیکنید فیلمهای دانشجویی را نبینید (155652)
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۱۳:۱۷
گفت آنکه یافت می نشود آنم آرزوست (156429)
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۲:۲۵
ما نياز داريم که از مدارسي که حافظه‌ محور هستند به سمت يادگيري‌ محور و استدلال‌ محور حرکت کنيم. (155656)
mina
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۲:۵۱
زنده باشي رييس جمهور... (155667)
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۲:۵۶
درود بر ایران زنده باد زندگی........... (155669)
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۳:۱۲
ای کاش حداقل دارلتادیب بود

دانشگاه در حال حاضر دارلمجانین شده انقدر که دانشجوها افسرده و بی انگیزه و بی هدف شدند.وقتی می بینند که کسایی که تو بهترین جاها درس خوندن بیکارند ،وقتی که می فهمند نفس احداث دانشگاههای مثل پیام نور و علمی کار بردی و غیر انتفاهی و هزار کوفت و زهرمار دیگه فقط با هدف خالی کردن جیب یه عده دانشجویه بیچارست وسبزی هم لای مدرکشون نمی پیچند دیگه چجوری دانشگاه میتونه دانشگاه باشه؟اینا حرمت رو از دانشگاه گرفتن .سر هر تپه ای یه ساختمون ساختن و اسمشو گذاشتن دانشگاه و پول مفت میگیرند (155676)
mohammad
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۳:۲۷
چرا از تلویزیون پخش نکردند واقعا برا صدا وسیما متاسفمم (155685)
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۸:۱۷
آخه ترسیدن فرهنگ مردم یهو خیلی ارتقا پیدا کنه با اون جو فرهنگی بالای مجلس (155935)
علایق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۶:۲۱
دانشگاه انسان ساز و آینده ساز است . دیدگاه دارلتادیب بودن این نهاد مرگ آرمان های دانشجوست (155843)
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۷:۱۶
صرفا جهت اطلاع:
حدیث پیامبر که معنایش این است که علم را فراگیرید حتی اگر در چین(به علت دوری مسافت )باشد.
چین به عربی صین نوشته میشود و نه سین (155876)
asad
United States
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۷:۲۲
خود را تشغول این افراطی ها نکنید کار خودتان را انجام دهید گرانی کمر شکن شده 4میلیدن حق 75 میلیون را دارند میخورند اب از اب تکان نمیخورد دیگر اینکه عده ای دارند در موضوع هسته ای سنگ اندازی میکنند نمیخواهند تحریم ها کم کم بر چیده شود چون منافع خود را از دست میدهند در هر صورت اوضاع اقتصادی مردم خیلی اسفناک است (155880)
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۸:۰۷
آخه دانشگاه علامه طباطبایی 8 سال بود که دارالتادیب بود. (155924)
دانشگاهيان اروميه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۸:۴۹
درحال حاضر حسن صدقي گمچي (رئيس دانشگاه اروميه)اين دانشگاه را نه تنها دارالتاديب بلكه به يك ژادگان امنيتي تبديل كرده است . آقاي فرجي دانا اروميه را نجات دهيد (155953)
مهدی 92
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۲۰:۴۱
دانشگاه نیاز به این کرسی و آن کرسی ندارد فقط میخواهد کسانی که از جنس دانشگاه نیستند در کار آن دخالت نکنند. (156035)
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۰۹:۵۱
باسلام خدمت شما عزیزان
روسای کل دانشگاهها که سهل است حتی منشیها و ... باید عوض شوند از ظلم وجور اینها دیگه خسته شدیم همش فامیل بازی - تبعیض - ماست مالی کردن خلافها با دادن چند واحد حق التدریس به بعضیها - وبخور بخور از .... از قدیم گفتند آب هم اگر یک جا بمونه میگنده چه برسه به اینها که هشت سال است مردم تحملشان میکنند چهره های نو ابتکارات و خلاقیتهای جدید با مدیران جدید و انسانهای شریف میسر خواهد شد بنابراین هرچه سریعتر بهتر
تشکر میکنم از لطف وتوجهتون (156272)
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۱۲:۴۴
دمت گرم دکی جون (156374)