به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۲۳ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب : ۱۹۰۰۳۰

کاهش قیمت نفت در واکنش به شایعات

گروه اقتصادی: قیمتهای نفت پس از این که روز گذشته تحت تاثیر نگرانیها نسبت به تحقق توافق تجاری آمریکا و چین به شدت ریزش کرد، روز سه شنبه درپی آمار اقتصادی ضعیف چین کاهش یافت.
کاهش قیمت نفت در واکنش به شایعات
بهای معاملات آتی نفت برنت ۳۰ سنت یا ۰.۵ درصد کاهش پیدا کرد و به ۵۹ دلار در هر بشکه رسید.بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با ۲۱ سنت یا ۰.۴ درصد کاهش، به ۵۳ دلار و ۳۸ سنت در هر بشکه رسید.تحلیلگران گروه بانکی ANZ در یادداشتی نوشتند: صادرات و واردات چین در سپتامبر با ادامه جنگ تعرفه ای که به افت تقاضای جهانی برای کالاها منجر شد، بیش از حد انتظار کاهش پیدا کرد. تردیدها نسبت به توافق میان واشنگتن و پکن که برای پایان دادن به جنگ تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان طراحی شده است، جو بازار را متشنج نگه داشت. مناقشات تجاری آمریکا و چین روی چشم انداز رشد اقتصاد جهانی سایه افکنده و وضعیت تقاضا برای نفت در آینده را در هاله‌ای از ابهام فرو برده است.بر اساس گزارش رویترز، افت صادرات چین در سپتامبر سرعت گرفت و واردات این کشور برای پنجمین ماه متوالی کاهش پیدا کرد که از ضعف اقتصاد این کشور و نیاز به استفاده از تدابیر محرک مالی بیشتر حکایت داشت.

در این بین دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه درباره قیمت نفت با ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی و محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور گفت و گو کرده است.شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی نیز روز دوشنبه در رویداد سرمایه گذاری روسیه-عربستان در ریاض اعلام کرد تولید نفت این کشور در اکتبر و نوامبر به سطح پیش از حملات سپتامبر به تاسیسات نفتی بهبود پیدا خواهد کرد. وی گفت: تولید عربستان به ۹.۸۶ میلیون بشکه در روز در اکتبر و نوامبر خواهد رسید. تولید این کشور پس از حملات ۱۴ سپتامبر ۶۶۰ هزار بشکه در روز نسبت به اوت کاهش یافته و به ۹.۱۳ میلیون بشکه در روز رسیده بود. سطح فعلی صادرات این کشور حدود ۶.۹ میلیون بشکه در روز است.عبدالعزیز بن سلمان همچنین گفت: عربستان سعودی به کاهش داوطلبانه تولید به میزان حدود ۴۰۰ هزار بشکه در روز در راستای پیمان محدودیت عرضه اوپک و غیراوپک ادامه می‌دهد.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: قیمت نفت