به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۲۳ ساعت ۱۳:۰۶
کد مطلب : ۱۹۰۰۳۲
تغییر تفکرات فنی برای تیم ملی امید خوب نیست

فرکی:موافق فوتبال هجومی ویلموتس هستم

گروه ورزشی: سرمربی تیم فوتبال پیکان می‌گوید کسانی که در موفقیت‌های فوتبال ملی خود را نقش اول می‌دانند باید مسوولیت شرایط این روزهای تیم ملی امید را هم بپذیرند.
فرکی:موافق فوتبال هجومی ویلموتس هستم
حسین فرکی درباره وضعیت تیم فوتبال پیکان پس از گذشت شش هفته از لیگ برتر اظهار کرد: در بیش‌تر بازی‌ها نسبت به حریفمان بهتر عمل کردیم اما شانس کافی را نداشتیم که به گل برسیم و بتوانیم امتیازات زیادی را در جدول به دست بیاوریم. امتیازی که الان ما داریم کم‌تر از آن چیزی است که حق‌مان بوده و باید بیش از آن به دست می‌آوردیم. البته تلاش می‌کنیم در آینده نتایج بهتری بگیریم و شرایط‌مان را در جدول بهبود ببخشیم.او در ادامه درباره تغییرات لیگ نوزدهم نسبت به لیگ هجدهم هم گفت: تغییراتی که فدراسیون فوتبال امسال در نحوه برگزاری مسابقات اعمال کرد باعث شد کمی بازی‌ها با تاخیر آغاز شود و به همین خاطر شاید مسوولان لیگ مجبور باشند با برگزاری فشرده بازی‌ها این تاخیر را جبران کنند البته از نظر فنی من معتقدم با وجود این که شش هفته از لیگ گذشته اما تیم‌ها هنوز یکدیگر را نشناختند و قطعا با ادامه بازی‌ها و شناخت تیم‌ها از یکدیگر بازی‌های جذابتری را خواهیم دید. تاخیری که در ابتدای لیگ ایجاد شد شاید در آینده روی نتایج برخی از تیم‌ها تاثیر بگذارد چون برخی از تیم‌ها کارشان را زود شروع کردند و به همین خاطر به عقب افتادن بازی‌ها برنامه‌های آن‌ها هم دچار تغییر شد.

سرمربی تیم پیکان در پاسخ به این سوال که آیا الزاماتی که فدراسیون فوتبال اجرایی کرده توانسته نظم و انضباط کافی را به نحوه برگزاری بازی‌ها بدهد یا خیر؟ اظهار کرد: ما لیگ را با تاخیر آغاز کردیم تا الزاماتی که AFC خواسته بود را اجرایی کنیم. شاید آن چیزی که می‌خواستیم به طور ۱۰۰ درصد حاکم نشد چون در برخی از ورزشگاه‌ها هنوز با مشکل رو به رو هستیم اما همین که فدراسیون تلاش کرد این الزامات را اجرایی کنند یک گام به جلو برداشته است. البته من معتقدم کاری که امسال فدراسیون و سازمان لیگ پیگیری می‌کنند را باید چند سال قبل اجرایی می‌کردند اما در کل این الزاماتی که انجام می‌شود مطمئنا به نفع فوتبال و  لیگ ایران است.وی در ادامه درباره عملکرد تیم فوتبال ایران در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۰ قطر هم گفت: آن چیزی که تا الان رخ داده همه چیزش خوب است. ما دو بازی رسمی با آقای ویلموتس انجام دادیم که هر دو قابل قبول بود و نتایج خوبی هم گرفتیم. من فکر می‌کنم ما در این مرحله مشکلی برای صعود نداشته باشیم و باید به بازی‌های مرحله بعد نگاه کنیم.  آقای ویلموتس نشان داده توجه زیادی به لیگ دارد که همین امر بسیار خوب و مفید خواهد بود. در مجموع اتفاقاتی که در تیم ملی رخ داده مثبت بوده و امیدوارم همه کمک کنند که تیم ملی نتایج خوبش را دوباره  به دست بیاورد و به جام جهانی صعود کند و این بار در جام جهانی سنت شکنی کنیم و از گروه به دور بعد صعود کنیم.

او در ادامه درباره این که شرایط گروه تیم ملی در مقدماتی جام جهانی آن چنان هم آسان نیست گفت: نباید نگران این گروه باشیم چون عراق و بحرین نمی‌تواند مشکل ساز شوند. ما تیم بسیار خوبی داریم که مدت‌ها کنار هم کار کردند فکر نمی‌کنم در این مرحله دچار مشکل شویم.فرکی در ادامه در پاسخ به این سوال که زدن ۱۴ گل به کامبوج نشان از قدرت تیم ملی ایران است یا ضعف تیم ملی کامبوج؟ اظهار کرد: من اعتقاد دارم هر بازی روش خاص خودش را دارد؛ شما نمی‌توانید شیوه بازی که مقابل کامبوج داشتید در برابر دیدار با بحرین هم اجرایی کنید. مطئمنا آقای ویلموتس اشراف کامل به همه مسائل دارند و قطعا در بازی‌های بعدی شیوه مختص آن بازی را به کار خواهند گرفت. ما باید در بخش دفاعی هم روی تیم کار کنیم که مشکلی نداشته باشیم. ویلموتس فوتبال هجومی را دوست دارد و من هم موافق این نوع فوتبال هستم اما باید آن قدر قوی باشیم که هم در بخش  حمله و هم دفاع در برابر حریفان قدرتمند خوب بازی کنیم. حریفان رو در رو ومستقیم ما کره جنوبی، ژاپن و استرالیا هستند باید ببینیم در این بازی ها تیم آقای ویلموتس چه عملکردی خواهند داشت.

او در ادامه به وضعیت تیم ملی امید در چندروز اخیر اشاره کرد و اظهار کرد: متاسفانه این تیم دچار حواشی‌های زیادی شده است. من به عنوان یک مربی ایرانی آرزو دارم تیم ملی امیدمان طلسم چندین ساله را بشکند و به المپیک صعود کند. اما متاسفانه درباره تیم ملی امید همه می‌دانند مشکلاتی را داریم. تفکراتی که از ابتدا آقای کرانچار، مجیدی و در ادامه استیلی داشته‌اند قطعا بازیکنان را دچار مشکل می‌کند چون این تغییر تفکرات فنی برای تیم خوب نیست.فدراسیون فوتبال باید از همان ابتدا برنامه درستی برای تیم ملی امید تنظیم می‌کرد. ما دوست نداریم شاهد این اوضاع و احوال باشیم چون تیم ملی امید پیشتوانه تیم بزرگسالان است. باید بیش از این  به این تیم توجه می‌شد که متاسفانه نشده است.او در پاسخ  به این سوال که چه کسی مقصر شرایط این روزهای تیم ملی امید است اظهار کرد: در فوتبال یک موفقیت داریم و یک ناکامی. آن جای که موفق می‌شویم و نتایج خوبی می‌گیریم برخی می‌آیند و خودشان را مسوول این نتایج می‌دانند. در موفقیت‌ها همه می‌خواهند آن موفقیت‌ها را به نام خود تمام کنند اما درباره مقصران شرایط این روزهای تیم ملی امید باید بگویم آن‌هایی که خودشان را در موفقیت‌ها نقشه اول می‌دانند الان هم باید درباره وضعیت این روزهای تیم امید خودشان را مسوول بدانند. نمی‌توانیم بگویم یک شخص یا یک گروه مقصر است مجموعه اتفاقاتی که رخ داده باعث شده تیم ملی امید شرایط خوبی را در حال حاضر نداشته باشد.
مرجع : ایسنا