به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۲۵ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب : ۱۹۰۱۸۲

ترامپ، مرکل و مکرون، پالس‌ِ گفتگو دادند

گروه بین الملل: رئیس جمهوری فرانسه و صدراعظم آلمان در بیانیه ای مشترک با اعلام حمایت دو کشور از توافق هسته ای ایران، خواستار پایبندی تهران به تمام تعهداتش در ذیل این توافق بین المللی شدند. همزمان با انتشار بیانیه مرکل و مکرون، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد: آمریکا آماده مذاکره با ایران است.
ترامپ، مرکل و مکرون، پالس‌ِ گفتگو دادند
«امانوئل مکرون» و «آنگلا مرکل» در این بیانیه که پس از دیدارهای دوجانبه و نشست وزرای دولت های آلمان و فرانسه در شهر تولوز صادر شد اعلام کردند که "آنها می خواهند ایران یک بار دیگر به تعهدات خود در مورد توافق هسته ای عمل کند."این دو رهبر اروپایی همچنین نگرانی خود را از افزایش تنش ها در منطقه خلیج فارس به دنبال حمله به زیرساخت های سعودی و علیه آزادی کشتیرانی در تنگه هرمز اعلام کردند.دو کشور از سیاست های اروپایی در مقابل تحریم های دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا حمایت کردند.رئیس جمهوری با تکرار ادعاهای پیشین خود، مدعی شد ایران به خاطر مشکلات اقتصادی "به دردسر افتاده" است. دونالد ترامپ با این حال گفت "آمریکا آماده مذاکره با ایران است."او مدعی شد: ایران به دردسر افتاده است. اقتصاد آنها دچار مشکلات جدی شده است. تولید ناخالص داخلی ایران ۲۰ درصد کاهش داشته که بی‌سابقه است؛ شاید هم ۲۵ درصد.

ترامپ در عین حال ادامه داد: ما با ایران گفت‌وگو خواهیم کرد. آنها می‌خواهند گفت‌وگو کنند. تحریم‌های اقتصادی و تعرفه‌هایی که بر ایران و کشورهایی که با ایران تجارت می‌کنند، به خوبی کار کرده است.او افزود: ایران نمونه جالبی است. خواهیم دید که گفت‌وگو خواهند کرد یا نه. اگر گفت‌وگو کنند خوب است و اگر گفت‌وگو نکنند هم مشکلی نیست.جمهوری اسلامی ایران بعد از آنکه آمریکا در اردیبهشت ماه ۹۷ از توافق هسته ای ۱+۵ با ایران خارج شده و همه تحریم ها را بازگرداند، هشدار داد که اگر دیگر کشورهای عضو توافق بویژه اروپایی ها به تعهدات خود عمل نکنند، تعهدات هسته ای اش را طبق برجام کاهش می دهد.در این چارچوب و بعد از بی عملی اروپا، ایران در سه مرحله تعهدات هسته‌ای خود را کاهش داده و تاکید کرده که در صورت عدم اقدام عملی اروپا برای فراهم کردن امکان فروش نفت، مرحله چهارم را عملی خواهد کرد.
مرجع : برترین ها