به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۲۶ ساعت ۲۱:۰۶
کد مطلب : ۱۹۰۲۶۸

ترامپ: رئیس‌جمهور آمریکا بهتر از فرانسه است

گروه بین‌الملل: دونالد ترامپ در سفر به تگزاس گرچه رئیس‌جمهوری فرانسه را شخصی "قابل اعتماد و ارزشمند" خطاب کرد، اما با کلماتی طعنه‌آمیز درباره نرخ بالای بیکاری در فرانسه سخن گفت.
ترامپ: رئیس‌جمهور آمریکا بهتر از فرانسه است
به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا که برای افتتاح خط تولید محصولات "لویی ویتون" در تگزاس حضور داشت، با نرخ بیکاری در فرانسه شوخی کرد! او در پاسخ به سوالی درباره دلایل "کاهش تاریخی" نرخ بیکاری در آمریکا در مدح و ستایش خودش اظهار کرد: «شاید ما (آمریکا) رئیس‌جمهوری بهتری داریم. من برخی اوقات با امانوئل ماکرون (رئیس‌جمهوری فرانسه) منازعاتی در این باره دارم.»
ترامپ که برای افتتاح این خط تولید در کنار برنارد آرنو، رئیس گروه کارخانه‌های لویی ویتون و ثروتمندترین مرد فرانسه قرار داشت، گرچه با سخنانی کنایه‌آلود میزان بیکاری در فرانسه را به رخ امانوئل ماکرون کشید، اما گفت آمریکا با فرانسه "روابط بسیار خوبی دارد و این کشور نه تنها یکی از هم‌پیمانان قدیمی آمریکاست، بلکه قابل اعتمادترین و ارزشمندترین آن‌ها نیز محسوب می‌شود." ترامپ همچنین از برنارد آرنو که کنارش ایستاده بود خواست تا به ماکرون سلامی بکند! او در ادامه اظهار داشت که رئیس‌جمهوری فرانسه را خیلی دوست دارد.
بر خلاف گفته‌های ترامپ، روابط واشنگتن و پاریس چندان عاری از کشمکش نیست. به تازگی "برونو لومر" وزیر دارایی فرانسه، آمریکا را تهدید کرد که در صورتی که تلاشی برای حل اختلافات درباره "ایرباس" انجام ندهد، کشورش و اتحادیه اروپا آماده هستند تا در اقدامی تلافی‌جویانه، واردات کالاهای آمریکایی را تحریم کنند.