به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۷:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۲۷ ساعت ۱۶:۲۳
کد مطلب : ۱۹۰۳۰۶

منامه: ایران به بحرین سلاح فرستاده است

گروه بین‌الملل: وزیر خارجه بحرین بار دیگر با متهم کردن جمهوری اسلامی ایران به دخالت در امور داخلی کشورش، مدعی انتقال سلاح و مواد منفجره از ایران به بحرین شد.
منامه: ایران به بحرین سلاح فرستاده است
به گزارش فارس، «خالد بن احمد آل خلیفه» گفت: «این (سلاح و مواد منفجره) برای نابودی نصف منامه پایتخت بحرین کافی بود، مهم این است که ایران پیام درست یعنی همان پیام صلح و حسن‌همجواری بدهد و اگر این پیام را از تهران دریافت نکنیم، در آن صورت ایران مسئول است.» وی در مصاحبه با روزنامه سعودی «الشرق‌الأوسط»، امضای قریب‌الوقوع توافقنامه بین دولت مستعفی یمن و جنوب این کشور را جهشی بزرگ در رابطه با ثبات یمن و آینده آن به خصوص پس از نشست‌های مهم در جده توصیف کرد و مدعی شد که قطر در برابر حل‌وفصل بحرین یمن کارشکنی می‌کند که از مواضع رسانه‌ای آن در شبکه الجزیره مشخص است.
او عنوان کرد: «نقش قطر در یمن همواره شکست‌خورد بوده و هرگز موفق نخواهد شد زیرا ملت یمن در نهایت بر قطر و مداخله ایران پیروز خواهد شد.» آل خلیفه در ادامه ادعا کرد که قطر در امور داخلی بسیاری از کشورها اعم از یمن، لیبی، کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و عراق کارشکنی می‌کند. وزیر خارجه بحرین همچنین سفر «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به عربستان و امارات را مهم خواند.
وی مداخله ترکیه در شمال سوریه را محکوم کرد و خواستار احترام به حاکمیت و خاک سوریه شد و گفت: «بازگشت سوریه به اتحادیه به خود سوریه و اتحادیه عرب بستگی دارد.» آل خلیفه همچنین اشاره کرد که فعالیت‌های دیپلماتیک بحرین در سوریه در این چند سال قطع نشده است و سفارت بحرین در دمشق باز بود اما دیپلمات‌ها در آن حضور نداشتند و تنها کارکنان محلی بودند اما در حال حاضر منامه کاردار خود را به سوریه اعزام کرده است.