به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۲۸ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب : ۱۹۰۳۳۲

اقتصاد ونزوئلا ۳۵ درصد کوچک‌تر می‌شود!

گروه بین الملل: صندوق بین‌المللی پول در گزارش جدید خود از اقتصاد کشورهای قاره آمریکا، اعلام کرد بولیوی بیشترین رشد را خواهد داشت.
اقتصاد ونزوئلا ۳۵ درصد کوچک‌تر می‌شود!
صندوق بین‌المللی پول در گزارش جدید خود به بررسی وضعیت اقتصادی کشورهای آمریکای جنوبی و شمالی پرداخت.طبق این گزارش، رشد اقتصادی کانادا در سال جاری ۱.۵ درصد خواهد بود که نسبت به گزارش قبلی تغییری نکرده است.صندوق هم‌چنین نرخ رشد اقتصادی این کشور برای سال ۲۰۲۰ را معادل ۱.۸ درصد پیش‌بینی کرده است.رشد اقتصادی کانادا در ماه‌های اخیر کاملا تحت تاثیر کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی، رکود در بخش مسکن و تشدید اختلافات بین چین و آمریکا بر سر مسائل تجاری قرار گرفته است. اقتصاد کانادا وابستگی زیادی به آمریکا دارد و این کشور بزرگ‌ترین شریک تجاری کانادا محسوب می شود.صندوق بین المللی پول نرخ تورم کانادا را برای سال جاری و سال بعد معادل ۲.۲ درصد برآورد کرده است که ۰.۲ درصد کمتر از نرخ تورم این کشور در سال گذشته است. از سوی دیگر نرخ بیکاری کانادا نیز برای سال جاری ۵.۸ درصد و برای سال بعدی ۶ درصد پیش‌بینی کرده است.

در بین کشورهای آمریکایی، بیشترین رشد اقتصادی در سال جاری میلادی مربوط به بولیوی با ۳.۹ درصد خواهد بود و پس از این کشور، کلمبیا با ۳.۴ درصد و پرو با ۲.۶ درصد قرار خواهند داشت. کمترین رشد اقتصادی این منطقه که بدترین رشد اقتصادی در سطح جهان نیز محسوب می‌شود به مانند سال گذشته مربوط به ونزوئلا با رشد منفی ۳۵ درصدی خواهد بود.اقتصاد ونزوئلا سال گذشته نیز ۱۰ درصد کوچک تر شده بود. آرژانتین با منفی ۳.۱ درصد و پورتوریکو با منفی ۱.۱ درصد قرار دارند.هم چنین کمترین نرخ تورم مربوط به پورتوریکو با منفی ۰.۱ درصد خواهد بود و پس از این کشور، اکوادور با ۰.۴ درصد قرار دارد. از سوی دیگر تورم ونزوئلا ۲۰۰ هزار درصد و آرژانتین ۵۴.۱ درصد پیش‌بینی شده است. ونزوئلا هم چنین رکورددار نرخ بیکاری با ۴۷.۲ درصد خواهد بود.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: ونزوئلا