به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۳:۴۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب : ۱۹۰۳۵

‌خرابکاران‌نمي گذارندمذاکرات‌به نتیجه‌برسد

گروه سياسي: رییس مجلس ضمن تشریح جزئیات سفر خود به چین، گفت: تقویت دیپلماسی ایران با کشورهای غربی خللی در رابطه با سایر کشورها از جمله چین نخواهد داشت.
‌خرابکاران‌نمي گذارندمذاکرات‌به نتیجه‌برسد
علی لاریجانی در گفت‌وگو با شبکه فونیکس چین درباره سفر روز دوشنبه خود به پکن، گفت: این اولین سفر من به چین نیست، بلکه در گذشته سفرهایی به این کشور داشته‌ام. نماینده قم در مجلس با اشاره به اینکه فکر می‌کنم در مجموع مذاکرات سازنده‌ای با کشور چین داشته باشیم، افزود: این مذاکرات می‌تواند در راستای مراودات اقتصادی، همکاری‌های فرهنگی و رایزنی‌های سیاسی باشند، لذا روابط ما با دولت چین ابعاد مهمی را در بر دارد.
وی در پاسخ به این سوال که دور بعدی مذاکرات 1+5 نزدیک است ارزیابی شما از مذاکرات اخیر چیست؟ تصریح کرد: من نگاه منفی به مذاکرات ندارم، مسیر مذاکرات در مجموع سازنده بوده به دلیل اینکه گفت‌وگوها در فضایی انجام شد که جدیت بر تعامل حاکم بود، لذا نگاه من به مذاکرات ایران و غرب مثبت است.
لاریجانی درباره سوالی مبنی بر بعضی منابع خبری اعلام کردند ایران در قبال برداشتن تحریم‌ها حاضر به دادن امتیازاتی به غرب شده و همچنین به طور مثال غنی‌سازی اورانیوم را متوقف کند، نظر شما در این‌باره چیست؟ افزود: مذاکرات هسته‌ای ایران کاملا جدی است اما نباید به فرمان رسانه‌ها اعتنا کرد، چرا که حدس و گمان نیز در رسانه زیاد است بنابراین از همه مهمتر متن مذاکرات است که به شفاف‌سازی نیاز دارد و ایران یک طرف مذاکره است و باید برای این معادله یک راه حل پیدا کرد.

لاریجانی در پاسخ به این سوال که آیا رفع مسائل هسته‌ای در طول یک سال که مدنظر ظریف است، ممکن خواهد بود، افزود: رفع مسائل هسته‌ای بستگی تام به رویکردها دارد اگر رویکرد مثبتی در مذاکرات حاکم باشد و جدیت نیز وجود داشته باشد در کمتر از یک سال نیز می‌توان به رفع مسائل مذکور امیدوار بود. رئیس مجلس ادامه داد: همیشه یک عده خرابکار هستند که اجازه نمی‌دهند مذاکرات به نتیجه برسد، لذا همه چیز بستگی به رویکرد مذاکرات و جدیت آن بستگی دارد و تعاملات نیز در مسیرهای بعدی تست می‌شود. در ادامه مصاحبه شبکه فونیکس چین با رئیس مجلس خبرنگاراین شبکه پرسید "دو نتیجه برای مذاکرات ایران و گروه 1+5 متصور است، اینکه مذاکرات به نتیجه برسد یا به نتیجه نرسد درباره هرکدام برنامه ایران چیست؟" افزود: اگر مذاکرات به نتیجه‌ای نرسد رویکرد و راهی که در حال حاضر پیش گرفتیم را ادامه می‌دهیم و مسیر برای ما بسیار روشن است که ایران به سمت ساخت سلاح هسته‌ای نمی‌رود.

۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۳:۴۷
احمدي رفته حسابي حال مي كني (155695)
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۳:۵۷
منظور هر 9 روز یک بحران سازانند دیگه نه! (155707)