به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۲۹ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب : ۱۹۰۴۵۶

تغییر موضع سناتور گراهام درباره تصمیم ترامپ

تغییر موضع سناتور گراهام درباره تصمیم ترامپ
به گزارش ایسنا، سناتور جمهوریخواه آمریکایی در مصاحبه‌ای با فاکس‌نیوز گفت، اخیراً گفت‌وگویی با دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا داشته و بعد از این گفت‌وگو این خوشبینی را پیدا کرده که به دنبال تصمیمات اخیر ترامپ در قبال سوریه، امکان رسیدن به راه‌حل‌های برای تضمین همزمان امنیت ترکیه و کُردها و همچنین جلوگیری از فرار شبه‌نظامیان گروه تروریستی داعش از این منطقه به وجود آمده است. گراهام در مصاحبه با این شبکه تصریح کرد: من هرچه بیشتر خوش‌بین می‌شوم که ما در صورتی که با کارت‌هایمان درست بازی کنیم، می‌توانیم به راه‌حل‌هایی تاریخی در سوریه که سال‌ها از دسترس ما دور بودند دست پیدا کنیم.

گراهام در ادامه عنوان کرد، ترامپ حاضر است از نیروی هوایی آمریکا در یک منطقه غیرنظامی شده تحت اشغال قوای بین‌المللی در شمال سوریه استفاده کند و استفاده از این نیروی هوایی می‌تواند تضمین کند، شبه‌نظامیان داعشی که در شمال سوریه در اسارت به سر می‌برند از زندان‌ فرار نکنند. به نوشته خبرگزاری رویترز، اخیراً جیم اینهوف، سناتور جمهوریخواه و رییس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا نیز گفت: ترامپ این ضرورت را درک کرده که آمریکا باید قدرت هوایی خود را در منطقه حفظ کند. او در بیانیه‌ای مدعی شد: “آمریکا باید قدرت هوایی خود را در منطقه حفظ کند تا فشار بر گروه تروریستی داعش را حفظ کرده و نگذارد دشمنان ما همچون روسیه و ایران از این وضعیت بهره ببرند و از شرکای ما نیز در منطقه حمایت کند.”

گراهام در ادامه افزود، معتقد است‌ آمریکا و نیروهای کُرد می‌توانند یک پروژه برای مدرنیزه‌سازی میادین نفتی در سوریه اجرا کرده و در ادامه درآمد این میادین نفتی به کُردها اختصاص یابد. گراهام درباره تفکر ترامپ در مورد موضوع نفت گفت: رییس جمهور ترامپ به شکلی متفاوت فکر می‌کند. وی تصریح کرد، ترامپ قدردان کارهایی است که کُردها انجام داده‌اند. او می‌خواهد اطمینان حاصل کند که داعش دوباره بازنگردد من انتظار دارم که ما به شراکت‌مان با کُردها در شرق سوریه ادامه دهیم تا اطمینان حاصل شود داعش مجددا سر بر نمی‌آورد.

گراهام پیش‌تر به ترامپ در خصوص تصمیمش برای خروج نظامیان آمریکایی از سوریه هشدار داده بود که چنین حرکتی باعث “نابودی” این شبه‌نظامیان کُرد خواهد شد. همچنین گراهام در یک مصاحبه دیگر، ایده اخیر دونالد ترامپ برای درخواست از چین به منظور تحقیق کردن درباره جو بایدن، معاون رییس جمهور سابق آمریکا را “احمقانه” خواند. گراهام در مصاحبه با پایگاه آکسیوس گفت: درخواست از چین برای تحقیق درباره بایدن احمقانه بود. هیچ کس باور ندارد که چین در قبال بایدن و حتی ترامپ یا من یا شما یا هر کس دیگری منصفانه رفتار کند. این یک ایده بد است و عمر زیادی نیز نداشت. گراهام خاطر نشان کرد: من فکر می‌کنم این حرف‌ ترامپ از فرط ناراحتی بوده و احساس می‌کرده انگار دو بازی متفاوت وجود دارد و رسانه‌ها هرگز قرار نیست از هانتر بایدن، پسر جو بایدن، هیچ مصاحبه چالشی داشته باشند و صرفا با او مصاحبه‌های آسان خواهند داشت.
برچسب ها: لیندسی گراهام