به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۲۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۲۹ ساعت ۱۵:۳۴
کد مطلب : ۱۹۰۴۸۰

وعده بورسی شدن ۲ شرکت پتروشیمی

گروه اقتصادی: مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس گفت: باوجود هزینه‌های تحریم‌ برای پتروشیمی‌ها، تا پایان سال دو شرکت جدید را در بورس عرضه اولیه می‌کنیم. "آریا ساسول"، "تند گویان" و "بوعلی سینا" سه شرکتی هستند که حداقل دو تا از آنها بورسی خواهند شد.
وعده بورسی شدن ۲ شرکت پتروشیمی
جعفر ربیعی امروز (دوشنبه) در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس گفت: در سال گذشته شاهد کند شدن روند رشد اقتصاد جهان بودیم و همچنین جنگ تجاری بین چین و آمریکا روی اقتصاد جهان تاثیر داشت.وی افزود: در سال گذشته در جهان تقاضای مواد اولیه در کل کاهش یافت. متوسط قیمت نفت در سال ۱۳۹۷ نسبت به سال ۱۳۹۶ معادل ۲۳ درصد رشد کرده است ولی در اوایل نیمه اول سال ۱۳۹۷ افت قابل توجهی داشت همچنین با شروع تحریم ها قیمت نفت سقوط کرد.ربیعی افزود: روند قیمت پلی اتیلن به طور متوسط در سال ۱۳۹۶ نسبت به سال ۱۳۹۷ معادل سه درصد کاهش یافت. سال گذشته که تحریم های آمریکا شروع شد به اذعان بسیاری از کارشناسان شدیدتر و گسترده تر از تحریم های قبل بود در نتیجه در بازار داخل در فضای فروش محصولات و صادرات مشکلاتی به وجود آمد.مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس اضافه کرد: تحریم ها در بخش پتروشیمی بی تاثیر نبوده اما با توجه به تلاش هایی که داشتیم کاملا شکست خورده ولی هزینه هایی را برای ما به وجود آورده است.کسانی که قبلا به راحتی از ما خرید می‌کردند به صورت مستقیم از ما خرید نمی‌کنند.

ربیعی افزود: برنامه داریم شرکت های تابعه را در بورس ببریم و این تصمیم، بسیار سخت است. وقتی شرکتی در بورس می رود از دست مدیران خارج و همه چیز شفاف می شود، در نتیجه بسیار سخت است اما قول می‌دهیم که امسال دو شرکت دیگر را هم بورسی کنیم. "آریا ساسول"، "تند گویان" و "بوعلی سینا" سه شرکتی هستند که حداقل دو تا از آنها بورسی خواهند شد.وی افزود: در سال گذشته رشد قیمت ارز سبب تورم شد. سال گذشته خیلی‌ها شک داشتند که پتروشیمی‌ها می‌توانند صادر کنند یا خیر اما بخش زیادی از ارز کشور را پتروشیمی‌ها آوردند.ربیعی افزود: سهام هلدینگ برای نوسان گیری خوب نیست چون سهام بزرگی است و نوسان گیری اصلا در آن منطقی نیست این یک سهم بنیادی است.وی ادامه داد: سهم مجموعه هلدینگ خلیج فارس و زیر مجموعه های آن نسبت به کل بازار سرمایه ۱۲ درصد است، چرا که ارزش شرکت های بورسی ما به ۱۳۵ هزار میلیارد تومان می‌رسد.مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس افزود: با انتشار اوراق اجازه مبتنی بر سهام، سهم مان را از بازار سرمایه گرفتیم و این موضوع یک خط شکنی بود. ما ۲۰۰ میلیارد تومان هم برای پتروشیمی ایلام اوراق سلف موازی منتشر کردیم.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: بازار بورس