به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۲۹ ساعت ۱۶:۱۱
کد مطلب : ۱۹۰۴۹۰

وجود 22 هزار پلاک ناایمن در تهران

گروه جامعه: رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران از افزایش ساخت و سازها بر روی گسل‌ها در شهر تهران خبر داد و از این موضوع ابراز نگرانی کرد.
وجود 22 هزار پلاک ناایمن در تهران
زهرا صدراعظم نوری در نشست تخصصی بهسازی لرزه‌ای نسبی ساختمان‌های متداول شهر تهران که صبح امروز در سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد، گفت: باید تلاش کنیم تا سطح مخاطرات و ریسک ناشی از آن در پایتخت کاهش پیدا کند و در صورت بروز بحران احتمالی زندگی مردم دستخوش مشکلات و بحران‌های بزرگ نشود.وی با تاکید بر ضرورت توجه به ایمنی در شهر تهران گفت: طبق بررسی‌ها و برآوردهای انجام شده از میان دو میلیون پلاک ساختمانی در تهران 22 هزار پلاک نا ایمن وجود دارد که باید فکری به حال اینها شود.به گفته وی، در هر کدام از این پلاک‌ها نیز می‌تواند چندین واحد ساختمانی اعم از واحدهای درمانی، فرهنگی، آموزشی و ... نیز وجود داشته باشد.صدر اعظم نوری با بیان اینکه در صورت وقوع زلزله، تهران تاثیر زیادی از آن خواهد دید، گفت: تنها در یک مورد 5000 متر پروانه ساختمانی صادر می‌شود اما 30 هزار متر بارگذاری می‌شود و این یعنی سودجویی عده‌ای و تشدید آسیب‌ها در هنگام بحران.

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران از وضعیت مصالح در ساخت و ساز نیز انتقاد کرد و گفت: متأسفانه توجهی به کیفیت ساخت و ساز نداریم. امروز علی رغم آنکه تلاش شده بود تا در منطقه 22 ساخت و سازها بر اساس طرح تفصیلی ساخته شود اما در عمل چنین اتفاقی پیش نیامد و حوادث متعددی رخ داده است چرا که نگاه سودجویانه‌ای از سوی برخی به مسئله مسکن و ساخت و ساز وجود داشت.وی محیط زیست و زلزله را دو چالش از میان چالش‌های 10 گانه اصلی برای پایتخت برشمرد و گفت: تهران روی هفت گسل بزرگ قرار دارد که ما باید به ساخت و ساز بر روی حریم این گسل‌ها توجه کنیم اما اگر به این مسائل توجه نشود شرایط بدی برای ما به وجود خواهد آمد. متاسفانه در سال‌های اخیر بر اساس یک اشتباه ساخت و سازها و بارگذاری‌ها بر روی گسل‌ها بیشتر شده است.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: شورای شهر