به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۲۹ ساعت ۱۶:۱۱
کد مطلب : ۱۹۰۴۹۱

بورس به روند رشد برگشت

گروه اقتصادی: امروز شاخص بورس تهران به مدد چند نماد فلزی در کنار برخی نمادهای پالایشی و پتروشیمی توانست به روند رشد بازگردد اما شاخص کل هم وزن همچنان با افت مواجه شد.
بورس به روند رشد برگشت
امروز (دوشنبه) در بورس تهران ۱۴۴ سهم با رشد قیمت و ۱۹۲ سهم با افت قیمت مواجه شدند. اما در مجموع شاخص کل بازده نقدی و قیمتی توانست با ۷۸۵ واحد رشد به رقم ۳۰۲ هزار و ۱۷۶ واحدی را تجربه کند.شاخص کل هم‌وزن نیز با ۱۶۶۸ واحد کاهش در تراز ۸۰ هزار و ۴۲۵ واحدی قرار گیرد. در عین حال شاخص آزاد شناور با ۴۸ واحد کاهش عدد ۳۴۲ هزار و ۳۱۲ واحدی را تجربه کرد.در عین حال شاخص بازار اول با ۱۴۳۰ واحد افزایش رقم ۲۲۰ هزار و ۲۴۲ واحد را تجربه کرد و شاخص بازار دوم با ۲۲۴۴ واحد کاهش عدد ۶۱۱ هزار و ۷۰۴ را تجربه کرد.فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و پالایش نفت بندرعباس ۳۸۳، ۲۸۹ و ۲۱۷ واحد تاثیر افزایشی روی شاخص‌های بازار داشت، اما در طرف مقابل بانک اقتصاد نوین، حفاری شمال و کابرآتوار داروسازی دکتر عبیدی هر کدام به ترتیب ۱۰۷، ۹۴ و ۴۶ واحد تاثیر کاهشی روی شاخص‌های بازار داشت.

امروز در گروه مواد دارویی ۱۵۴ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۴۷ میلیارد تومان دادوستد شد و این گروه توانست بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دهد.پس از گروه مواد دارویی به ترتیب گروه خودرو، بانک و فلزات اساسی بیشترین معاملات را تجربه کردند.در فرابورس ایران نیز ۷۷ سهم با رشد قیمت و ۱۲۳ سهم با کاهش قیمت روبه‌رو شدند و در نهایت شاخص کل فرابورس ایران با ۲۶ واحد کاهش روبه‌رو شد و در تراز ۳۷۰۶ واحدی قرار گرفت.ارزش کل معاملات فرابورس ایران به رقم ۷۱۴ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات این بازار رقم ۱.۳ میلیارد سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.ارزش کل معاملات بورس ایران به رقم ۱۲۹۵ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از سه میلیارد سهم و اوراق مالی بود. همچنین تعداد معاملات این بازار به رقم ۳۰۰ هزار و ۲۹۹ رسید.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: بازار بورس