به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۲۹ ساعت ۱۷:۰۲
کد مطلب : ۱۹۰۴۹۸

همه چیز درباره انتخاب برنده توپ طلا

گروه ورزشی: امروز در حالی نامزدهای توپ طلا معرفی می‌شوند که ۲۱۱ روزنامه‌نگار بهترین‌ها را انتخاب می‌کنند.
همه چیز درباره انتخاب برنده توپ طلا
مجله فرانس فوتبال امشب ساعت ۱۹:۳۰ نامزدهای توپ طلا را در بخش‌های مختلف اعلام می‌کند. توپ طلای مردان، توپ طلای بانوان، جایزه کوپا (برای بهترین بازیکن زیر ۲۱ سال) و جایزه یاشین (بهترین دروازه‌بان). ۳۰ نامزد مردان، ۲۰ نامزد زنان، ۱۰ نامزد کوپا و ۱۰ نامزد ۱۰ یاشین.

توپ طلای مردان و زنان
انتخاب میان بهترین بازیکن مرد و زن تقریبا مشابه هم است. نخستین فهرست توسط مجله فرانس فوتبال منتشر می‌شود.۲۱۱ روزنامه نگار متخصص (یک روزنامه‌نگار از هر کشور که نامش در فیفا به ثبت رسیده است) پنج بازیکن را انتخاب می‌کنند و از یک تا ۶ به او امتیاز می‌دهند. در این انتخاب سه موضوع بررسی می‌شود؛ عملکردهای فردی و گروهی (افتخارات)، سطح بازیکن (هوش و بازی تمیز) و دوران بازیکن.در صورت تساوی بازیکنی بالاتر قرار می‌گیرد که بیشترین حضور را در رتبه یک داشته است. اگر در این بخش نیز مساوی باشند رتبه‌های دوم در نظر گرفته می‌شود و در صورت تساوی این بار میزان حضور در رتبه سوم بررسی می‌شود. اگر باز هم مساوی باشند یک امتیاز دهی دوباره میان بازیکنانی که برابر هستند انجام خواهد شد. هر رای که داده شود توسط مدیر فرانس فوتبال و رییس داوران بررسی می‌شود.

جایزه کوپا
مانند دوره‌های گذشته ۱۰ نامزد توسط مجله فرانس فوتبال انتخاب می‌شود. برای دریافت این جایزه بازیکن باید تا ۳۱ دسامبر سال مورد نظر زیر ۲۱ سال باشد. در این بخش تنها افتخارات و سطح بازیکن بررسی می‌شود چون سن بازیکن کم است دوران بازی‌اش در نظر گرفته نمی‌شود. هر داور از میان سه بازیکن از یک تا ۵.۳ امتیاز می‌دهد.

جایزه یاشین
مانند انتخاب بخش مردان و زنان برنده این جایزه به عهده روزنامه‌نگار برتر هر کشور خواهد بود. هر روزنامه‌نگار می‌تواند سه دروازه‌بان را انتخاب کند و امتیاز یک تا ۳.۵ را بدهد.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: توپ طلا