به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۸:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۳۰ ساعت ۰۱:۰۹
کد مطلب : ۱۹۰۵۲۱

دونالد ترامپ: برای حمله به ایران هم آماده‌ایم

گروه بین‌الملل: رئیس‌جمهور آمریکا با اشاره به اینکه ممکن است روزی حمله به ایران نیز ضرورت داشته باشد گفت ایالات متحده برای هر شرایطی آمادگی دارد.
دونالد ترامپ: برای حمله به ایران هم آماده‌ایم
دونالد ترامپ که در حاشیه نشست کابینه با خبرنگاران گفت‌وگو می‌کرد، با دفاع از تصمیم اخیرش در خروج نیروهای آمریکایی از شمال سوریه گفت تلاش می‌کند ایالات متحده را از جنگ دور نگه دارد اما اگر ایجاب کند از ورود به جنگ نیز پرهیز نخواهد کرد. وی گفت: «در حالی که تلاش می‌کنم از جنگ‌ها خارج شویم ... البته ممکن است به جنگی هم وارد بشویم. بله شاید به جنگی هم برویم. بهتر است آماده باشیم. [مثلا] اگر ایران کاری بکند، آن‌چنان خواهد ضربه خواهد دید که هرگز قبل از این ندیده است...»

نیروهای آمریکایی در سوریه
بخش عمده‌ای از پرسش و پاسخ با ترامپ درباره تصمیم اخیر او مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی از شمال سوریه بود.
رئیس‌جمهوری آمریکا با اشاره به وعده‌های انتخاباتی‌اش مبنی بر بازگرداندن نیروهای ایالات متحده به وطن گفت مثلا در سفر اخیرش به دالاس، مرکز ایالت تگزاس، هوادارانش از این تصمیم به شدت ابراز رضایت کرده‌اند. ترامپ با اشاره به اینکه «هرگز توافقی نکرده‌ایم که تا آخر عمر کُردها از آنها حفاظت کنیم» گفت: «ما کُردها را کمک کردیم؛ و هرگز هم به آنها قولی ندادیم تا چهارصد سال دیگر کنارشان می‌مانیم». تصمیم اخیر رئیس جمهوری آمریکا با انتقاد شدید دموکرات‌ها و همچنین شمار زیادی از جمهوری‌خواهان روبه‌رو شده است. ترامپ گفت با ترک منازعات بین‌المللی در واقع به وعده انتخاباتی‌اش، «اول آمریکا»، عمل می‌کند. با این حال دونالد ترامپ گفت گروه اندکی از نیروهای آمریکایی در سوریه باقی می‌مانند و بقیه آنها که از سوریه خارج شده یا می‌شوند، بلافاصله منطقه را ترک نخواهند کرد.

استیضاح
دونالد ترامپ در پاسخ به پرسش‌های مربوط به روند تحقیقات استیضاح او از سوی دموکرات‌ها گفت گمان می‌کند مجلس نمایندگان در نهایت به استیضاح او رأی خواهد داد. رئیس‌جمهوری آمریکا با تأکید بر اینکه اسیتضاح را قطعی می‌داند گفت: دموکرات‌ها می‌دانند که در غیر این صورت، برنده انتخابات آینده او خواهد بود و جمهوری‌خواهان باید برای مقابله با استیضاح متحد شوند. در پی مکالمه تلفنی دونالد ترامپ با رئیس‌جمهوری اوکراین در ۲۵ ژوئیه که وی خواستار انجام تحقیقاتی درباره فعالیت‌های جو بایدن و پسرش در آن کشور شده بود خشم دموکرات‌ها را برانگیخت و روند تحقیقات استیضاح رئیس‌جمهور در مجلس نمایندگان آمریکا آغاز شد.
برچسب ها: دونالد ترامپ