کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش تأکید کرد:

مدارس بدون کمک اولیاء امکان ادامه کار ندارند

ایسنا , 30 مهر 1398 ساعت 13:48

گروه جامعه: مدیرکل انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه انجمن اولیاء و مربیان با کارکردهای اصلی خود فاصله بسیاری دارد، گفت: بسیاری از مدارس در شرایط فعلی بدون کمک انجمن‌های اولیاء و مربیان امکان ادامه کار ندارند.


 نورعلی عباسپور در آیین بزرگداشت هفته پیوند اولیاء و مربیان گفت: قطعا انجمن اولیاء و مربیان مجموعه عظیمی است که در اختیار آموزش و پرورش است و می‌توان از آن به طور مطلوب استفاده کرد. این جمله وزیر آموزش و پرورش که "ما باید دیوار حائل مدرسه و خانه را از بین ببریم" وظیفه ما در حوزه انجمن اولیاء و مربیان بسیار سنگین کرده است. این جمله امروز به یکی از مطالبات از انجمن اولیاء و مربیان تبدیل شده و در جلسات مختلف این سوال و این مطالبه مطرح می‌شود.وی افزود: البته این موضوع نیازمند بسیج همه حوزه‌های آموزش و پرورش است تا با تحقق این پیوند بتوان از این ظرفیت بزرگ استفاده کرد. آخرین روز هفته اولیاء و مربیان به نام پیوند انجمن اولیاء و مربیان نامگذاری شده و خانواده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در جایگاه ویژه‌ای قرار گرفته و به طور صریح عنوان شده که خانواده در تمام سطوح سیاست‌گذاری تا اجرا و نظارت نقش‌آفرین است.عباسپور ادامه داد: در بازنگری اساسنامه انجمن اولیاء و مربیان نیز این موضوع مورد توجه قرار گرفته به شکلی که قبل از مصوب شدن اساسنامه نیز این موارد به طور جد پیگیری می‌شود.

طراحی سامانه ثبت گزارش فعالیت انجمن اولیاء و مربیان
مدیرکل انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش در تشریح فعالیت‌های این انجمن در سال گذشته گفت: 45 عنوان فعالیت توسط انجمن در سال گذشته انجام شده که از جمله آن‌ها و به عنوان یکی از کارهای اصلی می‌توان به نظارت بر تشکیل انجمن‌های اولیاء و مربیان در سطح استان‌ها اشاره کرد. این انجمن‌ها در 97 هزار و 786 مدرسه تشکیل می‌شود و در تلاشیم با هماهنگی مدیران کل این انجمن‌ها را در سطح استان‌ها تقویت کنیم. همچنین تهیه و تدوین راهنمای فعالیت انجمن اولیاء و مربیان انجام شده و امسال نیز سامانه‌ای طراحی شده که گزارش فعالیت‌ها در آن ثبت خواهد شد.وی ادامه داد: با همکاری وزارت کشور در حوزه حمل و نقل با توجه به استفاده تعداد زیادی از دانش‌آموزان از سرویس مدارس توانستیم کارگروه متشکل از وزارت کشور، وزارت راه و وزارت آموزش و پرورش را تشکیل دهیم که مصوبات آن از طریق وزیر کشور به استانداران ابلاغ می‌شود. همچنین سامانه پایش دانش‌آموزان با همکاری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور راه‌اندازی شد.

وی تأکید کرد: راه‌اندازی اتاق گفت‌وگوی اولیاء و مربیان در 10 درصد مدارس کشور محقق شده تا از فرصت هم‌فکری اولیاء بهره بگیریم. البته در برخی استان‌ها تشکیل این اتاق‌ها به 30 درصد رسیده است. تشکیل کارگروه‌های تخصصی و مهارتی در مدارس یکی دیگر از اقداماتی بود که در سال گذشته انجام شد و 60 درصد مدارس این کارگروه‌ها را تشکیل داده‌اند تا والدینی که می‌خواهند به مدارس کمک کنند بتوانند وارد این کارگروه‌ها شوند و مشارکت موثر داشته باشند.عباسپور در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تشکیل 352 مرکز مشاوره خانواده‌ها اشاره کرد و افزود: در سال گذشته 52 مرکز جدید در این حوزه راه‌اندازی شد که 830 مشاور در این مراکز به کار گرفته شدند. همچنین تجهیز 30 مرکز با تخصیص اعتبارات ویژه در دستور کار قرار گرفت.وی ادامه داد: به طور میانگین در هر ماه یک کتاب توسط انتشارات ما به چاپ رسیده است.

تجهیز کتابخانه‌های پیوند و اهدای 17 هزار و 546 جلد کتاب برای مدارس جهت تجهیز کتابخانه‌ها انجام شده است.بی‌تردید هر میزان آگاهی خانواده‌ها افزایش پیدا کند مشارکت آن‌ها نیز در مدارس افزایش پیدا می‌کند. در همین راستا 7 میلیون و 755 هزار و 666 نفر از والدین آموزش دیده‌اند، یعنی معادل 50 درصد والدین تحت پوشش آموزش‌ها قرار گرفته‌اند.مدیرکل انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش تأکید کرد:‌ هشت دوره مجازی سال گذشته طراحی و اجرا شد و سامانه ویژه‌ای برای آموزش آن‌ها طراحی شده که امیدواریم امسال به بهره‌برداری برسند. قطعا انجمن اولیاء و مربیان با کارکردهای اصلی فاصله زیادی دارد اما با همین محدودیت‌ها و وضعیت موجود بسیاری از مدارس بدون کمک این انجمن‌ها امکان ادامه کار ندارند.


کد مطلب: 190578

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/190578/مدارس-بدون-کمک-اولیاء-امکان-ادامه-کار-ندارند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir