به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱۴۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ساعت ۱۴:۵۸
کد مطلب : ۱۹۰۶۱

سابقه بیمه​تامين​اجتماعي ​فروشی شد

گروه اجتماعي: افراد می‌توانند با پرداخت پول به سازمان تامین اجتماعی و خرید حداقل ۱۰ سال سابقه پرداخت بیمه، از مزایای بازنشستگی با دریافت ۱۰ روز مستمری و دسترسی رایگان به خدمات درمانی بهره‌مند شوند.
سابقه بیمه​تامين​اجتماعي ​فروشی شد
به موجب این طرح که نخستین بار سیزدهم شهریور ماه امسال به تصویب نمایندگان مجلس رسید اما تایید آن با ایراد شورای نگهبان قانون اساسی به تاخیر افتاد، افراد مختلف می‌توانند با پرداخت پول به سازمان تامین اجتماعی و خرید حداقل ۱۰ سال سابقه پرداخت بیمه، از مزایای بازنشستگی با دریافت ۱۰ روز مستمری و دسترسی رایگان به خدمات درمانی بهره‌مند شوند.

تایید و ابلاغ این طرح تصویب شده در مجلس به دلیل ایرادی که از سوی شورای نگهبان قانون اساسی از بابت تحمیل شدن بار مالی مطرح شده بود ابتدا متوقف شد اما در ‌‌نهایت در بازبینی مجلس ایرادات شورای نگهبان مرتفع شد.تایید و ابلاغ این طرح از سوی شورای نگهبان قانون اساسی در حالی صورت گرفته است که به باور بسیاری از فعالان صنفی کارگری و کار‌شناسان تامین اجتماعی اجرای طرح یادشده تبعات مالی بسیاری را برای سازمان تامین اجتماعی به همراه خواهد داشت.
مرجع : ايلنا

۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۵:۳۱
تامین اجتماعی اگر کاری میخواهد بکند دو سال خدمت ما را بعنوان سابقه قبول کند نه اینکه بنده سابقه 24 ماه خدمت در بیابانهای سیستان و بلوچستان را دارم در بدترین شرایط و حالا که می خواهم بازنشسته شوم باید برای دو سال حق بیمه پرداخت نمایم. (155810)
پریسافرهود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۰۶:۴۵
در مدتی که خدمت می کردید ، نهادی که شما سربازش بودید باید حق بیمه شما را میداد. بقیه مردم که تقصیری ندارند که حق بیمه نداده شما را بدهند. (156226)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۶:۰۴
اخه اینم طرحه که دادیدباده روزحقوق چکارمیشودکرد (155827)
سریرا دلارامی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۰۶:۴۸
حل مشکل بیکاران و نیازمندان به عهده کمیته امداد و بهزیستی و نهایتا دولت است نه تامین اجتماعی که متعلق به کارگران است. (156227)
من
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۷:۲۲
چقدر باید پرداخت بشه واسه 10سال (155881)
سینا از شیراز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۷:۵۳
صندوق تامین اجتماعی در واقع حق الناس است چون متعلق به بخشی از مردم است که اتفاقا محروم ترین اقشار جامعه هستند. منابع آن را نفت و گاز بیت المال تامین نمی کند و از درامد ناچیز کارگران به دست می آید پس درست نیست که مجلس یا دولت از جیب مردم بذل و بخشش کنند یا برای آن تصمیم بگیرند.
این گونه تصمیمات را باید هیات مدیره خود تامین اجتماعی بگیرد آن هم به شرطی که اعضای هیات مدیره هم توسط نهادهای کارگری (خانه کارگران ، کانون بازنشستگان ، ...) انتخاب کنند و انتصابی دولت نباشند. (155916)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۹:۱۷
با سلام
برای مشاغل سخت و زیان اور هم قابل استفاده ست که فاصله بین بیمه ها رو پر کرد در حدود 4-6 ماه (155977)
جلال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۲۰:۳۱
شرایطش چطوری ؟
چه کسانی می تونن بخرن؟
مایه دار ها؟
یا منی که ۱۷ سال کارگری می کنم هم می تونم بخرم؟ (156029)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۲۲:۳۳
خرید دو سال خدمت را حل کنید 10 سال بعدا تصمیم بگیرید (156124)
معلم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۰۷:۳۸
باسلام من فرهنگي آموزش و پرورش هستم و چند سال در مدارس دور افتاده به صورت حق التدريس مشغول بكار بودم و الان دنبال پرداخت حق بيمه آن هستم و لايحه اي از سوي كميسيون اجتماعي مجلس در صف انتظار هست / آيا من هم ميتوانم از پرداخت حق بيمه آن چند سال كار در مناطق دور كه مدارك آن هم موجود است ( حق التدريسي ) استفاده كنم ؟ متشكر ميشوم راهنمايي بفرمائيد . (156236)