به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۰۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ساعت ۱۴:۵۵
کد مطلب : ۱۹۰۶۲

جعفری جلوه مدیر عامل بنیاد فارابی شد

گروه فرهنگ و هنر:​ محمدرضا جعفری ‌جلوه با حکم رئیس سازمان سینمایی به عنوان مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی انتخاب شد.
جعفری جلوه مدیر عامل بنیاد فارابی شد
به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی، متن حکم حجت‌الله ایوبی به محمدرضا جعفری ‌جلوه به شرح زیر است:«سینمای ایران همواره کوشیده است تا به آستانه هویت، واقعیت و امید نزدیک شود و دریچه‌ای متفاوت از رنگین کمان فرهنگی این مرز و بوم به روی جهانیان باز کند؛ و اکنون از دولت امید و اعتدال این انتظار می‌رود تا در ارائه و انعکاس فرهنگ و هنر ایرانی - اسلامی بیش از پیش بکوشد.

نظر به مراتب شایستگی و تجارب طولانی‌تان در حوزه مدیریت فرهنگی و به استناد جلسه هیات امنای بنیاد سینمایی فارابی در مورخ 4 آبان 92، حضرتعالی را به عنوان مدیرعامل این بنیاد منصوب می‌کنم. توفیق روز افزون‌تان را از درگاه خداوند متعال خواهانم.»

مهندس محمدرضا جعفری جلوه متولد 1338 در تهران و فارغ التحصیل مهندسی شیمی است. در کارنامه حرفه‌ای‌او مدیر کل هنرهای نمایشی رادیو، رئیس شبکه سراسری صدا، مدیر شبکه‌های دو، چهار و یک سیما، معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مشاور رئیس سازمان صدا‌و‌سیما و... دیده می‌شود. او در حال حاضر قائم مقام علی لاریجانی در بنیاد علمی و فرهنگی شهید مطهری است. جعفری جلوه پیش از جواد شمقدری به عنوان معاون سینمایی وزارت ارشاد فعالیت می‌کرد.