به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۸/۰۱ ساعت ۱۴:۳۳
کد مطلب : ۱۹۰۶۶۷

بهترین مقاصد گردشگری مکان‌های مقدس را بشناسید!

گروه گردشگری: مکان‌های گردشگری به شهرها و کشورهایی گفته می‌شود که بیشترین تعداد گردشگر را دارد.
بهترین مقاصد گردشگری مکان‌های مقدس را بشناسید!
در مکان‌های گردشگری بسیار خوب که از سرتاسر دنیا مسافران و گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند، جاذبه ای باید وجود داشته باشد. برخی از مقاصد به دلیل طبیعت و آرامشی که دارند شهرت جهانی پیدا کرده اند، برخی دیگر به دلیل دارا بودن مکان‌های تاریخی و فرهنگی و بعضی از آنها به دلیل داشتن تفریحاتی هیجان انگیز شهره عام و خاص شده اند.
برخی از کشورها و شهرهای دنیا دارای مکان‌های مقدسی هستند که از زمان‌های دور در آن شهر یا منطقه قرار گرفته است و پس از گذشت سال‌ها، با بازسازی‌های انجام شده همچنان قابل بازدید عموم می‌باشد.
امروز در این مطلب قصد داریم تا بهترین مکان‌های تاریخی و مقدس بهترین مقاصد گردشگری را به شما معرفی کنیم تا با اطلاعات کافی به این شهرها مراجعه نمایید.

آرامگاه آتاتورک در آنکارا
مصطفی کمال آتاتورک بنیان گذار جمهوری سکولار ترکیه بود که در حال حاضر آنیت کبیر و یا در اصل آرامگاه آتاتورک در بخش مرکزی آنکارا قرار گرفته است. این آرامگاه دیدنی که از جاذبه‌های پربازدید شهر آنکارا به شمار می‌رود در شب نمای زیبا و درخشان به شهر می‌بخشد.
اگر قصد رفتن به تور آنکارا را دارید پیشنهاد میشود حتما از این مکان دیدن نمایید.
جهت کسب اطلاعات بیشتر از این جاذبه دیدنی در آنکارا با آرزوی آسمان آبی همراه شوید.
آنکارا به طور کلی با نماد آنیت کبیر شناخته می‌شود که در تپه ای به نام آنی تپه Anıttepe  واقع شده است.

در سال 1938 بعد از فوت آتاتورک، پیکر او را مدتی در موزه مردم نگاری آنکارا نگهداری کردند و سپس بعد از طراحی مقبره شخصی برای ایشان او را در سال 1953 بعد از تکمیل معماری به آرامگاه آنیت کبیر منتقل نمودند.
راهی که بازدید کنندگان را به آرامگاه آتاتورک می‌رساند با گل و گیاه تزیین شده است. در بخش غربی آرامگاه پارکینگی برای راحتی بازدیدکنندگان احداث شده است.
مصطفی کمال آتاتورک در زیر موزاییک‌های سنگی سبز و طلایی رنگ در اتاقی هشت گوشه در تالار افتخار آرمیده و در اطراف قبر او جام‌های یادگاری گذاشته  شده است.
در ایامی خاصی این مکان دیدنی با نمایش‌های  نور و آهنگ پذیرای میهمانان خود می‌باشد.
ساعت کاری آرامگاه آتاتورک از 9 صبح الی 5 عصر می‌باشد.



کلیسای ترینیتی گِرگِتی تفلیس
مذهب رسمی کشور گرجستان مسیحیت ارتدکس می‌باشد و در نقاط مختلف این کشور کلیساهای بسیاری با قدمت و معماری منحصر به فرد خود وجود دارد. یکی از کلیساهای قدیمی این کشور، کلیسای ترینیتی گِرگِتی می‌باشد که در قرن 14 میلادی ساخته شده است. اگر می‌خواهید در سفر خود به  تورگرجستان به این کلیسا نیز سری بزنید، با آرزوی آسمان آبی همراه باشید تا با جزئیات آن آشنا شوید.
این کلیسا در نزدیکی مرز گرجستان و روسیه، در شمال شرقی این کشور و بر بلندای یک کوه قرار دارد و از بالای آن می‌توان منظره منحصر به فرد اطراف را تماشا کرد. سومین کوه بلند کشور گرجستان با نام غازبگی در نزدیکی این کلیسا قرار دارد، در زبان گرجی این کوه با نام مکینوارتسوری نام دارد که به معنای کوه یخ می‌باشد.

برای رفتن به این کلیسا باید به روستای گرگتی بروید و بعد از حدود یک ساعت عبور از جاده‌های پرپیچ و خم به آنجا خواهید رسید.
این کلیسا نمادی از هنر طراحی و معماری گرجی می‌باشد و پنجرهای آن به گونه ای طراحی شده است که در طول روز داخل کلیسا اندکی تاریک می‌باشد. بلوک‌ها و سنگ‌های آن به صورت نقش برجسته تزئین شده است و متأسفانه عکسبرداری در این کلیسا ممنوع می‌باشد.
افسانه ای که درباره کوه غازبگی و این کلیسا وجود دارد این است که در گذشته مردی به دلیل دزدیدن آتش خدایان تنبیه شده و در شیب‌های خطرناک این کوه به دام افتاده است. طبق تحقیقات محققان نزدیک ترین محل به احتمالی زندان این مرد، همین کلیسای ارتدکس فعلی می‌باشد.
اگر به نواحی شمال شرقی گرجستان سفر می‌کنید، در سفر خود حتماً از این کلیسا دیدن نمایید و از طبیعت بکر اطراف آن لذت ببرید.



کلیسای پانجیم | Panjim Church
پانجی، پایتخت ایالت گوا می‌باشد که یکی از شهرهای مهم در صنعت گردشگری هند به شمار می‌رود. این شهر در کنار جاذبه‌های گردشگری تاریخی دارای سواحل بی نظیری نیز می‌باشد. با آرزوی آسمان آبی همراه باشید تا شما را با یکی از کلیساهای تاریخی این شهر آشنا کنیم.کلیسا پانجیم که به کلیسا بانوی مقدس نیز معروف می‌باشد، یکی از قدیمی ترین کلیساهای گوا می‌باشد که به دلیل قدمت تاریخی که دارد، به یکی از پر طرفدارترین جاذبه‌های توریستی گوا در هند تبدیل شده است.

این کلیسا در ابتدا در سال 1541 میلادی بر روی تپه ای مرتفع، مشرف به شهر ساخته شده بود و بعدها در دهه 1600 کلیسای بزرگ تری در همین منطقه بنا شد. کلیسا پانجیم که بر اساس معماری باروک ساخته شده است در گذشته برای تأمین نیازهای مذهبی ملوانان پرتغالی بوده است.
در قرن 18 میلادی پله‌هایی به صورت زیگ زاگ به این کلیسا اضافه شد که برای رسیدن به کلیسا بانوی مقدس باید از این 100 پله بالا بروید. یکی از مشخصه‌های تاریخی این کلیسا، زنگ قدیمی آن می‌باشد که از خرابه‌های کلیسای آگوستین به این کلیسا منتقل شده است و دومین زنگ بزرگ ایالت گوا  می‌باشد.
این کلیسا زیبا در کنار رودخانه ماندووی قرار گرفته است و حس و حال معنوی خاصی دارد. شما برای بازدید این کلیسا می‌توانید از تور گوا و یا تور‌های ترکیبی هند استفاده کنید.



مسجد مراد پاشا آنتالیا Murat Pasha Mosque, Antalya
مسجد مراد پاشا آنتالیا جاذبه ای تاریخی در آنتالیاست. در قسمت بیرون مسجد کاخ‌ها و خیابان کاظم اوز آلپ قرار گرفته است. در سال 1570 به دستور صدراعظم مراد پاشا و بر روی یک ده ضلعی که به وسیله گنبدی بزرگ پوشیده شده است ساخته شده است. در قسمت آخر این مسجد ستون‌های باریکی ست و بر روی آنها سه گنبد که با سنگ‌های رنگین تزیین شده است ساخته شده است. 
گردشگرانی که با تور آنتالیا به آنتالیا سفر می‌کنند باید در طی سفر خود حتما قسمتی از وقت خود را به بازدید از اماکن تاریخی اختصاص دهند. معماری آنتالیا یکی از دلایلی ست که سالانه گردشگران بسیاری به این مقصد سفر می‌کنند. مسجد مراد پاشا که اهالی ترکیه این مسجد را به نام مسجد عثمانی می‌شناسند در بین مردم معروف است.
مسجد مراد پاشا یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری آنتالیا محسوب می‌شود. بر روی دیواره‌های داخلی این مسجد خوشنویسی از کتیبه‌های زیبای ترک سلجوقی قرار دارد و همین باعث شده که جلوه ی زیبایی را به این مسجد ببخشد. محراب این مسجد در کنار منبری که از مرمر ساخته شده قرار دارد.