به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۸/۰۱ ساعت ۱۴:۳۷
کد مطلب : ۱۹۰۶۷۰

بازید از شگفت انگیز ترین قلعه‌های تاریخی و کهن

گروه گردشگری: یکی از دیدنی ترین و جذاب ترین جاذبه‌های کشور‌ها، آشنایی با تاریخ و فرهنگ غنی آن‌ها می‌باشد.
بازید از شگفت انگیز ترین قلعه‌های تاریخی و کهن
این کشور‌ها با داشتن جاذبه‌های بی نظیر و شهر‌های زیبا به یکی از بهترین مقاصد تفریحی و توریستی تبدیل شده اند. تاریخ غنی، میراث به جا مانده از امپراطوری‌ها و تمدن‌ها همه و همه باعث شده است تا کشور‌ها در هر زمانی مملو از گردشگر و توریست باشند.
امپراطوری‌های زیادی در طی سال‌ها بر این سرزمین‌ها حکومت کرده اند و طبیعی است که از آن‌ها میراث گرانبهایی به جا مانده باشد. از مهمترین میراث می‌توان به کاخ‌ها، قلعه‌ها و ...اشاره کرد. کاخ‌ها و قلعه‌هایی که محل زندگی سلاطین آن‌ها بوده اند و شما می‌توانید با سفر، از آن‌ها بازدید کنید و جا پای سلاطین بگذارید! این کاخ‌ها و قلعه‌ها به قدری زیبا هستند که بعد از گذر این همه سال هنوز مثل یک شاهکار هنری به نظر می‌رسند و زیبایی و شکوه تزئیناتشان هر بازدید کننده ای را در جا میخکوب می‌کند. با ما همراه باشید تا با هم گشتی بزنیم در زیباترین کاخ‌ها و قلعه‌های تاریخی  بزنیم و آن‌ها را از نزدیک ببینیم.

سفری هیجان انگیز به قلعه روملی حصار استانبول 
این قلعه در تنگه بسفر در ساحل «روملی» در شهر استانبول در بندر طبیعی خلیج شاخ طلایی واقع شده ‌است و یکی از قلعه‌های مشهور کشور ترکیه است، بنای بسیار بزرگ و زیبا به شکل مستطیل، این قلعهٔ بسیار زیبا توسط سلطان محمد فاتح ساخته شده‌است.
قلعه روملی از سه برج بزرگ، یک برج کوچک و سیزده برج کوچک تر تشکیل شده است که همگی در شرایط بسیار مناسبی قرار دارند. معمار این قلعه مصلی الدین بود که با ساخت آن به این سازه Boğazkesen یا برشه تنگه می‌گفتند.

پس از فتح قسطنطنیه در سال 1453، این قلعه اهمیت نظامی خود را از دست داد و به عنوان یک پاسگاه گمرکی تا قرن هفدهم و سپس به عنوان زندان تا قرن نوزدهم خدمت کرد. در قرن نوزدهم محله ای در داخل قلعه با خانه‌ها، مساجد، مغازه‌ها و غیره شکل گرفت. با این حال، این محله در دهه 1950 تخریب شد. از سال 1960 قلعه روملی به عنوان موزه فعالیت می‌کند و این قلعه باشکوه به عنوان یک موزه در فضای باز برای عموم آزاد است.
ساخت این قلعه که از زمان ساخت آن بیش از پنج قرن می‌گذرد، چهار ماه بیشتر طول نکشیده است. این قلعه در بسیاری از فیلم‌های محلی و بین المللی حضور داشته است.

این قلعه در سواحل بسفر قرار دارد. آسان ترین راه برای رسیدن به قلعه روملی حصار در تورهای استانبول، مسافرت با اتوبوس می‌باشد که از پایانه‌های شهر استانبول می‌توان با اتوبوس به این قلعه رسید. همچنین تاکسی‌های ویژه ای هم برای این قلعه در نظر گرفته شده است.
این قلعه در سواحل اروپایی بسفر قرار دارد. این بنا نزدیک بسیاری از بناها و محلات از جمله موزه آشانیان بیبک و محله‌های Arnavutköy قرار دارد. در کنار این قلعه رستوارن‌های خوبی نیز وجود دارد که بهترین صبحانه‌های سنتی ترکیه را می‌توانید در این رستوران‌ها میل کنید.



بازدید از قلعه تارخی و جذاب رومیان آنتالیا
آنتالیا یکی از شهر‌های تاریخی ترکیه به شما می‌آید که سالانه گردشگران زیادی را به سوی خود جلب می‌کند. قلعه رومیان یکی از نماد‌های تاریخی و نشان دهنده قدمت بی نظیر این شهر می‌باشد.
قلعه رومیان که در پارکی مشرف به بندر آلانیا قرار دارد، دارای ارتفاع 14 متری است و در گذشته برای دیده بانی از آن استفاده می‌شده است. دلیل آن موقعیتی است که قلعه رومیان آنتالیا در آن واقع شده است که دید کامل دارد و مشرف به کل بندر آلانیا می‌باشد. گردشگران و توریست‌های تور آنتالیا  که امروزه به این منطقه می‌آیند میتوانند در پارک اطراف این قلعه در محیطی آرام قدم بزنند و از منظره  فوق العاده و زیبای دریای مدیترانه و بندر آلانیا لذت ببرند.
این قلعه در قرن دوم میلادی توسط رومیان ساخته شده است. اگر به تماشا غروب علاقه دارید این مکان یکی از بهترین‌ها برای تماشا غروب آفتاب می‌باشد. همچنین در اطراف این قلعه کافه‌ها و رستوارن‌های زیادی نیز وجود دارد که در هنگام بازدید از آن می‌توانید غذاهای سنتی و بی نظیر ترکی را میل کنید.



بازید از قلعه شگفت انگیز ناریکالا گرجستان
ناریکالا که به نام قلعه مادر تفلیس نیز شناخته می‌شود، همچنین سمبل باستانی دفاع تفلیس است. این قلعه در قرن چهارم میلادی و در دورانی که خود این شهر تأسیس شده است، تأسیس شده است. آن زمان به Shuris-tsikhe (قلعه مهاجم) معروف بود. گفته می‌شود كه نام ناریكالا از یك كلمه فارسی ارگ گرفته شده است، اما نظریه دیگر می‌گوید نامی است كه مغول‌ها از آن استفاده كردند و به معنی "قلعه كوچك" بود. در قرن هفتم و هشتم توسط اعراب بطور چشمگیری گسترش یافت. اعراب کاخ امیر را درون دیوارهای آن بنا کردند. پادشاه دیوید در قرن 11 قبل از میلاد نیز قلعه را گسترش داد.

بیشتر استحکامات موجود مربوط به قرن شانزدهم و هفدهم است. در سال 1827 بر اثر زلزله خسارت دید و مورد توجه  قرار نگرفت. کلیسای سنت نیکلوس، در داخل دیوارهای قلعه، مربوط به قرن دوازدهم است. در سال 1996 بازسازی شده است. ناریکالا برخی از بهترین چشم اندازهای شهر را به شما ارائه می‌دهد.
ما همچنین به شما توصیه می‌کنیم که در مسیر توریستی ناریکالا پیاده روی کنید، یک پیست 1500 متری که از بالای خط الراس در نزدیکی مجسمه مادر جورجیا، در اطراف قلعه و پایین شهر و منطقه قدیمی شهر و تا نزدیک ورودی باغ‌های گیاه شناسی ادامه دارد. از هر نظر منظره ای خیره کننده به گردشگران در تور گرجستان  ارائه می‌دهد همچنین شما می‌توانید در شب، منظره ای بی نظیر از شهر را تماشا کنید.