به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۰۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۸/۰۱ ساعت ۱۵:۱۲
کد مطلب : ۱۹۰۶۸۰

رونمایی از عینک واقعیت افزوده سامسونگ

گروه فناوری: شرکت سامسونگ از طرح خود برای ساخت یک هدست واقعیت افزوده رونمایی کرد که این بار برخلاف همیشه خبری از طرح "دیاگرامی" نیست و برای اولین بار یک تصویر گرافیکی منتشر کرده است.
رونمایی از عینک واقعیت افزوده سامسونگ
 وقتی خبرگزاری‌ها در مورد ثبت اختراعات گزارش می‌دهند، معمولاً تمام تصاویری که مخابره می‌شود، تصاویری هستند که انگار با مداد روی کاغذ کشیده شده‌اند و شامل اشکال خطی هستند که یک تصویر کلی از آنچه که یک شرکت فناوری روی آن کار می‌کند به مخاطب ارائه می‌دهد.اما این بار شرکت سامسونگ متفاوت عمل کرده است و یک تصویر گرافیکی سه بعدی از طرح هدست واقعیت افزوده(AR) خود منتشر کرده است.طبق گفته پایگاه "گلکسی کلوب" که اولین پایگاهی بود که این ثبت اختراع سامسونگ را فاش کرد، این هدست دارای صفحه نمایش‌های پروجکشن در هر لنز است. البته یک طرح دیاگرامی هم در کنار این تصویر منتشر شده است که سمت راست آن یک کابل نمایان است که هدف آن مشخص نیست.

اگرچه انتشار این تصویر سه بعدی از جانب سامسونگ غیر معمول است، اما به این معنی نیست که این شرکت حتما چنین دستگاهی را با همین مشخصات روانه بازار می‌کند.اکثر شرکت‌های تولید گوشی‌های هوشمند از جمله سامسونگ و گوگل بعد از سال‌ها تلاش برای پیش بردن فناوری واقعیت مجازی به عنوان فناوری سرگرمی بزرگ بعدی از این کار دست کشیده‌اند. همین تابستان گذشته بود که گوشی نوت ۱۰ تبدیل به اولین پرچمدار سامسونگ شد که از هدست Gear VR این شرکت پشتیبانی نمی‌کند. این شرکت همچنین نسخه جدیدی از هدست Gear VR را از سال ۲۰۱۷ تاکنون عرضه نکرده است.نکته قابل توجه این است که سامسونگ تنها شرکتی نیست که به نظر می‌رسد در حال کار روی هدست AR است. گفته می‌شود شرکت اپل نیز قصد دارد یک دستگاه واقعیت افزوده را در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ راهی بازار کند. با این حال باید صبر کنیم و ببینیم آیا دستگاه‌های AR از دستگاه‌های VR موفق‌تر ظاهر می‌شوند یا خیر.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: سامسونگ