به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۸/۰۱ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب : ۱۹۰۶۸۲

مجمع تشخیص اظهاراتِ جهانگیری را تکذیب کرد

گروه سیاسی: روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهارات اسحاق جهانگیری مبنی بر نظر موافق مقام معظم رهبری در خصوص لوایح FATF و CFT را رد کرد. متن این اطلاعیه به شرح زیر است: رهبر معظم انقلاب، معظم له هیچ گونه اظهار نظر یا مکتوبی دال بر موافقت با تصویب و اجرای لوایح FATF و CFT نداشته اند. انتظار می رود مسئولان دولتی در نقل قول از مقام معظم رهبری جانب امانتداری را رعایت کنند. مجمع تشخیص مصلحت نظام، جلسات و بررسی های خود را در خصوص این لوایح فارغ از هر گونه فشار و اعمال نظر و با در نظر گرفتن منافع ملی پیگیری خواهد کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به اظهارات اخیر معاون اول رئیس‌جمهور، گفت: رهبر معظم انقلاب نه شفاهاً و نه کتباً کنوانسیون‌های پالرمو و CFT را تایید نکرده‌اند. همچنین محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار توئیتی درباره حواشی اخیر «پالرمو» و CFT نوشت: «صحبت آقای جهانگیری تکذیب می‌شود. رهبر معظم انقلاب نه شفاهاً و نه کتباً کنوانسیون‌های پالرمو و CFT را تایید نکرده است.»
روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز امروز با صدور بیانیه ای ضمن رد سخنان معاون اول رئیس جمهور، آورده است: رهبر معظم انقلاب، معظم له هیچ گونه اظهار نظر یا مکتوبی دال بر موافقت با تصویب و اجرای لوایح FATF و CFT نداشته اند؛انتظار می رود مسئولان دولتی در نقل قول از مقام معظم رهبری جانب امانتداری را رعایت کنند. اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور روز گذشته در جلسه هم اندیشی با علما و روحانیون گفته بود: «انتظار این است که با توجه به تصویب لوایح FATF و CFT در جلسه سران سه قوه و تایید مقام معظم رهبری، مجمع تشخیص مصلحت نظام هر چه سریعتر این لوایح را تصویب کند.»