به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۱:۴۶
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ساعت ۱۵:۳۹
کد مطلب : ۱۹۰۶۹

پیش‌بینی وقوع انقلابی جدید در روسیه

گروه بين الملل: يك زندانی سیاسی مشهور روسیه در مصاحبه‌ای از روزهای سخت زندان بودن خود سخن گفته و پیش‌بینی کرد که روسیه به سوی یک انقلاب دیگر به پیش برود.
پیش‌بینی وقوع انقلابی جدید در روسیه
میخائیل خودورکوفسکی، زندانی سیاسی و الیگارش معروف روسیه یک دهه پیش در هواپیمای جت شخصی خود به اتهام فرار از پرداخت مالیات کلاهبرداری بازداشت شد و از ثروتمندترین فرد روسیه تبدیل به معروف‌ترین زندانی سیاسی آن شد. وی که از محل زندان خود در شمال روسیه با شبکه اسکای نیوز مصاحبه کرد، اظهار داشت: هنگامی که من به زندان آمدم چیزهای زیادی را از دست دادم در حالی که بسیاری از کسانی که اینجا می‌آیند آنقدر دارایی کمی دارند که برایشان زیاد فرقی نمی‌کند. وی که با واسطه‌ وکیل خود این مصاحبه را انجام داد، گفت: ما در زندان در روز هشت ساعت کار می‌کنیم و پس از آن بازرسی انجام شده و زمان کمی نیز برای مطالعه و صحبت با وکلایمان داریم. بسیاری عقیده دارند اتهام اصلی خودورکوفسکی این بوده که از ولادیمیر پوتین عبور کرده و با ورود به سیاست به دنبال ایجاد چالشی برای او بوده است. خودورکوفسکی در خصوص پوتین گفت: ولادیمیر پوتین آشکارا موضعش را مشخص کرده است. او فشار وارد می‌کند و آنهایی که با او موافق نباشند باید فشارها را تحمل کنند. اگر مردم روسیه تسلیم اختیار وی شوند او فشارها را بیشتر می‌کند و اگر مقاومت کنند قدرت آن‌ها را مهار کرده و در جایی که لازم است فشارها را کم می‌کند. اگر خارجی‌ها هم تسلیم شده و این را بپذیرید پس چرا او باید طور دیگری رفتار کند.

خودورکوفسکی درباره آینده روسیه تحت پوتین گفت، کشور دچار رکود است و ثبات خود را از دست می‌دهد و این راه منجر به انقلاب دیگری خواهد شد. وی اظهار داشت: علت رکود واضح است. علت آن یک قدرت کنترل نشده و غیر قابل حذف است که انعطاف خود را از دست داده، پیر شده و فساد آن را نابود کرده است. پیشرفت اجتماعی و شخصی برای همه به بن‌بست رسیده به جز تعداد کمی از افراد درون حلقه و متملق استثنا شده. وی تاکید کرد: کشور در حال از دست دادن ثبات در مواجهه با بحران‌های اجتناب ناپذیر است. اپوزیسیون به تدریج توسط افراطی‌ها رانده می‌شوند. وی دو احتمال را مطرح کرد: یا اصلاحاتی از بالا به پایین که به رهبری پوتین انجام شود و یا اصلاحاتی از پایین به بالا که توسط معترضان تقاضا می‌شود و جرقه آن را هم یک بحران خواهد زد. خطراتی است که در مورد احتمال دوم بروز حالت انقلاب بسیار محتمل خواهد بود.

... توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۵:۵۰
انشاا... (155821)
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۶:۱۲
ان شاالله (155834)
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۶:۱۳
اصلا شک نکن که خوی دیکتاتوری پوتین روسیه را گرفتار مشکلاتی خواهد کرد. (155836)
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۷:۱۲
نه تنها روسيه ، بلكه تمام حكومت هاي ديكتاتوري محكوم به سرنگوني اند. (155875)
r
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۷:۲۳
من اصالتا چچنی هستم و امیدوارم که روزی این منطقه بسیار زیبا از اشغال روس ها خارج بشه و به آغوش گرجستان برگرده
روسیه کشوریست که به طرز وحشیانه ای اقوام غیر روس رو سرکوب می کنه در حالیکه بیشتر ورزشکارها و آدم های علمی روسیه از اقوام غیر روس هستند ... (155882)
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۹:۰۰
گرجستان خودش باید به آغوش جای دیگه برگرده (155963)
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۹:۴۸
داداش شما چچنی های وهابی حقتون کشته بشد در سوریه کشتاری راه انداختید که هیلتر توانایی انجامشو رو نداشت قبل ها دلم به حالتان می سوخت که چرا روسیه با شما بد رفتاری می کند ولی حالا ازتان متنفرم (156000)
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۸:۱۵
روسیه وچین وکره وبرخی کشورهای عربی منطقه و..... دیکتاتورترین واستبدادی ترین حکومتهای زمان ماهستند (155933)
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۸:۲۳
قیافش شبیه استاد زیبا کلام است (155939)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۸:۵۵
به امید خدا (155958)