به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۲۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۸/۰۱ ساعت ۱۷:۱۶
کد مطلب : ۱۹۰۶۹۱

7 میلیارد کاهش فروش سینماها در پاییز

گروه فرهنگ و هنر: اولین ماه از پاییز امسال در حالی به پایان رسید که درآمد گیشه مهرماه سینماها سیزده میلیارد و 600 میلیون تومان بوده و با یک نگاه مقایسه‌ای به همین بازه زمانی در سال گذشته، شاهد حدود هفت میلیارد تومان کاهش فروش بودیم.
7 میلیارد کاهش فروش سینماها در پاییز
بر اساس اطلاعات و آمار درج شده در سامانه فروش سینمای ایران، فیلم سینمایی «مسخره باز» به کارگردانی همایون غنی زاده و تهیه‌کنندگی علی مصفا که اکران خود را از ۱۷ مهرماه با بازی صابر ابر، بابک حمیدیان، هدیه تهرانی، رضا کیانیان، داریوش موفق، محسن حسینی، با حضور علی نصیریان آغاز کرده پس از یک هفته نمایش یک میلیارد و ششصد و میلیون تومان فروش داشته و 119 هزار نفر مخاطب آن بودند.این فیلم که اولین حضورش روی پرده در جشنواره فیلم فجر بوده است اکنون با محدودیت سنی +۱۲ سال، 85 سینما در اختیار دارد.فیلم سینمایی «درخونگاه» به کارگردانی سیاوش اسعدی با محدودیت سنی ۱۲ سال به بالا، که از دهم مهرماه روی پرده رفته، با جذب 71 هزار مخاطب، 920 میلیون تومان فروش داشته است. این فیلم که برای نخستین بار در جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمد با در اختیار داشتن 123 سینما به تفکیک 674 میلیون تومان در تهران فروش داشته است. 

فیلم سینمایی «سال دوم دانشکده من» به کارگردانی رسول صدرعاملی که از ۱۰ مهرماه روی پرده سینماهای تهران و شهرستان رفته است 663 و نیم میلیون تومان فروش داشته که به تفکیک 334 میلیون تومان از آن سهم فروش در سینماهای تهران بوده است. این اثر در حال حاضر در 112 سینما نمایش دارد.فیلم «پیلوت» به کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان که اکران خود را از سوم مهرماه آغاز کرده و با محدودیت سنی ۱۵+ سال روی پرده رفته است، تا امروز 525 میلیون تومان فروش داشته و بیش از 41 هزار مخاطب به سینما جذب کرده است. از مجموع فروش این فیلم با در اختیار داشتن در مجموع 94 سینما، سهم تهران 366 میلیون تومان بوده است.فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز۲ / رد خون» ساخته محمد حسین مهدویان که از سوم مهرماه روی پرده رفته و با محدودیت سنی بالای ۱۲ سال نمایش خود را آغاز کرده تا امروز پس از گذشت چهار هفته اکران، سه میلیارد و 937 میلیون تومان فروش داشته و دو میلیارد و 482 میلیون تومان سهم سینماهای تهران بوده است. این فیلم سینمایی که اولین نمایش خود را در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر داشته در حال حاضر 335 هزار مخاطب را به سینما جذب کرده و در 189 سینما در تهران و شهرستان نمایش دارد.

فیلم مستند «آبی به رنگ آسمان» به کارگردانی امیر رفیعی که مروری بر تاریخ باشگاه استقلال ایران از زمان تاسیس تا امروزش است، با شروع اکرانش از سوم مهرماه تا امروز نزدیک به 82 میلیون تومان فروش داشته که چهار هزار و 6 نفر آن را در سینماها تماشا کرده‌اند. این مستند در 46 سالن سینمایی در کشور نمایش دارد که بیشترین سهم را سینماهای شهرستان به خود اختصاص داده اند.درام سینمایی «شاه کش» ساخته وحید امیرخانی که اکرانش را از ۲۷ شهریورماه آغاز کرده و با محدودیت سنی ۱۲+ سال روی پرده رفته است، حدود 973 میلیون تومان فروش داشته که از این مقدار 634 میلیون تومان آن سهم تهران بوده است. این فیلم تا امروز 80 هزار مخاطب داشته و در 122 سینما اکران داشته است.فیلم «کروکودیل» به کارگردانی مسعود تکاور که هفته آخر شهریور روی پرده سینماها رفت است، با محدودیت سنی بالای ۱۵ سال و در اختیار داشتن 101 سالن سینمایی بیش از 272 میلیون تومان فروش داشته و به تفکیک 149 میلیون تومان در تهران فروش داشته که در مجموع 24 هزار نفر مخاطب این فیلم بوده‌اند. همچنین سینمایی «کلوپ همسران» ساخته مهدی صباغ زاده، در ژانر کمدی که از ۲۶ شهریورماه نمایش خود را آغاز کرد، با محدودیت سنی ۱۵+ سال، با جذب 182 هزار نفر مخاطب، دو میلیارد و 205 میلیون تومان فروش داشته است.

فیلم سینمایی «مردی بدون سایه» علیرضا رئیسیان  که نمایش خود را ۲۷ شهریورماه آغاز کرده با محدودیت سنی ۱۲+ سال که برای نخستین بار در جشنواره سی و هفتم فجر به نمایش درآمد با وارد شدن به پنجمین هفته اکران خود یک میلیارد و 229 میلیون تومان فروش داشته است. این فیلم که در 110  سینما نمایش داشته، تا امروز 97 هزار مخاطب به سینما جذب کرده است.«شکستن همزمان بیست استخوان» به کارگردانی جمشید محمودی با اکران از ۲۲ شهریورماه در سینماها، 229 میلیون تومان فروش داشته و به تفکیک از مجموع فروش این فیلم 149 میلیون تومان سهم سینماهای تهران بوده است. این اثر در 59 سینما در تهران و شهرستان نمایش دارد.«خانه پدری» ساخته کیانوش عیاری و بازی مهدی هاشمی، شهاب حسینی، مهران رجبی، ناصر هاشمی، نازنین فراهانی، مینا ساداتی و معصومه بافنده پس از ده سال از امروز چهارشنبه اول آبان ماه اکران خود را روی پرده حدود 20 سینما در تهران آغاز کرده است.همچنین فیلم سینمایی «هزارتو» ساخته امیرحسین ترابی با حضور شهاب حسینی، ساره بیات، غزاله نظر، پژمان جمشیدی، فریبا جدیکار، علیرضا ثانی فر، مریم معصومی، شیرین یزدان بخش، مهسا باقری نیز از امروز اول آبان ماه نمایش خود را آغاز کرد.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: فروش فیلم