به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۰۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۸/۰۱ ساعت ۱۷:۲۹
کد مطلب : ۱۹۰۶۹۵

آغاز طوفانی سریال جایگزین «بازی تاج‌و‌تخت»

گروه فرهنگ و هنر: سریال "واچمن" که بینندگان شبکه اچ‌بی‌او پس از اتمام "بازی تاج و تخت" منتظر آغاز پخش آن بودند رکورد پربیننده‌ترین اپیزود ابتدایی سریال‌های جدید را در سال ۲۰۱۹ شکست.
آغاز طوفانی سریال جایگزین «بازی تاج‌و‌تخت»
سریال "واچمن" (Watchmen) شبکه‌ی HBO به نویسندگی "دیمن لیندلاف" براساس رمان مصور "آلن مور"، یکشنبه شب گذشته پخش شد و آمار بینندگان قدرتمندانه‌ای به جای گذاشت. قسمت اول این سریال در تمامی پلتفورم‌های HBO یک و نیم میلیون بیننده داشت.این درام جدید با بازی "رجینا کینگ" تا ۲۱ درصد پربیننده‌تر از اپیزود پایانی فصل اخیر "میراث" (Succession) بود که هفته‌ی گذشته روی ایر رفت. علاوه بر این، "واچمن" پربیننده‌ترین اپیزود آغازین یک سریال از HBO در پلتفورم‌های دیجیتال شبکه از سال ۲۰۱۶ تاکنون و زمان پخش "وست‌ورلد" بود. پخش اپیزود اول "واچمن" از شبکه‌ی کابلی HBO به تنهایی دارای ۸۰۰ هزار بیننده بود و پربیننده‌ترین اپیزود افتتاحیه‌ی سریال‌های شبکه در سال جاری میلادی لقب گرفت.به گزارش 30 نما، این سریال اقتباس مستقیمی از کتاب‌های مصور مور نیست، بلکه دنباله‌ای است در دنیایی که "رابرت ردفورد" مدت‌هاست به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شده.علاوه بر کینگ، "دان جانسون"، "جرمی آیرونز"، "جین اسمارت"، "تیم بلیک نلسون"، "لوئی گاست جونیور"، "هونگ چائو"، "اندرو هاوارد"، "تام میسون"، "فرانسیس فیشر"، "جیکوب مینگ-ترنت"، "سارا ویکرز"، و "جیمز ولک" به ایفای نقش پرداخته‌اند.

اپیزود اول سریال به نویسندگی لیندلاف توسط "نیکل کسل" کارگردانی شد. این سریال تا امروز از "راتن تومیتوز" امتیاز ۹۳ درصد دریافت کرده و منتقدین از لحن، شخصیت‌ها و کارگردانی آن تمجید کرده‌اند. سریال داستانی درگیرکننده روایت می‌کند که مخاطب در مورد سرانجام و نحوه‌ی پیشرفتش کنجکاو می‌شود.تا پیش از پخش "واچمن"، بسیاری از هواداران در خصوص ماهیت سریال پرسش‌های زیادی مطرح می‌کردند و نمی‌دانستند که آیا سریال مانند فیلم "زک اسنایدر" در سال ۲۰۰۹ اقتباسی مستقیم خواهد بود یا یک ربیوت با تغییراتی در مهره‌هایش؟ اما لیندلاف سپتامبر گذشته در مصاحبه با "اینترتینمنت ویکلی" گفته بود: "[سریال جدید] قطعاً یک "دنباله" محسوب می‌شود، و مطمئناً یک "ریبوت" نیست. ما می‌خواستیم اطمینان حاصل کنیم که اپیزود اول به عنوان آغاز یک داستان جدید معرفی شود تا ادامه‌ای برای یک داستان قدیمی. به نظر من دنباله به این معناست – ادامه‌ی یک داستان قدیمی.""واچمن" یکشنبه شب‌ها از شبکه‌ی HBO پخش می‌شود
مرجع : ایران آرت
برچسب ها: سینمای جهان