به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۵۳
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ساعت ۱۶:۴۳
کد مطلب : ۱۹۰۷۱

دخترجوان​قربانی​سرقت ​مرگبارپسرمعتاد

گروه حوادث: پسر معتاد که با انگیزه سرقت دختر تنهایی را به قتل رسانده بود، هشت ماه پس از ارتکاب جنایت شناسایی و دستگیر شد.
دخترجوان​قربانی​سرقت ​مرگبارپسرمعتاد
ساعت 21 و 30 دقیقه 24 اسفند سال گذشته وقوع يک فقره قتل در خيابان پروين – خيابان گودرزي به کلانتري 144 جواديه تهرانپارس اعلام شد.با حضور مأموران در محل و تأييد خبر بلافاصله موضوع به پليس آگاهي اعلام و تيم بررسي صحنه جرم اداره دهم و عوامل تشخيص هويت در محل حاضر شدند .بررسي های اوليه نشان داد که زن جواني 30 ساله بر اثر ضربات متعدد چاقو به گردن، شکم و پهلو از سوی قاتل يا قاتلين به قتل رسيده و آثار درگيري نيز در داخل منزل مشهود است.

با تشکيل پرونده مقدماتي با موضوع "قتل عمد" و به دستور شعبه اول بازپرسي دادسراي ناحيه 27 تهران، پرونده برای رسيدگي در اختيار اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.با آغاز رسيدگي به پرونده، کارآگاهان در اولين مرحله از تحقيقات به بررسي نحوه کشف جسد پرداختند که اطلاع پيدا کردند که جسد از سوی شوهرخواهر و صاحبخانه مقتول کشف شده است.

صاحبخانه مقتول در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: مقتول مستأجر بنده بود تا اينکه اعلام کرد قصد اسباب کشي دارد. چند روز پيش با شماره تماس مقتول تماس گرفتم اما کسي پاسخگوي تماس هاي بنده نبود تا اينکه مقتول خودش با من تماس گرفت و عنوان داشت که تلفن همراهش گم شده است. فرداي آن روز مقتول دوباره با من تماس گرفت و عنوان داشت که براي روز جمعه اسباب کشي خواهد کرد. به همين علت، روز پنجشنبه در خصوص نحوه تسويه حساب و بازپس دادن پول وديعه به در منزل مراجعه کردم. از داخل خانه صداي ضبط مي آمد اما هرچه در زدم، کسي در خانه را باز نکرد!! از طريق شماره تماس هاي داخل قولنامه توانستم با خانواده مقتول تماس بگيرم و حدود دو ساعت بعد، شوهرخواهر مقتول به در خانه مراجعه و پس از باز کردن در با استفاده از کليد دوم منزل که در اختيار خواهر مقتول قرار داشت، وارد خانه شد و با جسد مقتول روبرو شديم.

با توجه به وجود آثار درگيري در داخل منزل و احتمال وقوع سرقت از سوی قاتل يا قاتلين، کارآگاهان به بررسي فرضيه "ارتکاب جنايت با انيگزه سرقت" پرداخته و اطلاع پيدا کردند که کيف دستي مقتول به همراه طلا و جواهرات وي ( يک رشته گردنبند طلا ) به سرقت رفته است. در ادامه و با توجه به عدم وجود هرگونه آثار تخریب بر روي در ورودي منزل، فرضيه ارتکاب جنايت از سوی يک آشنا در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.از طريق بررسي اظهارات همسايگان، کارآگاهان اطلاع پيدا کردند که آخرين بار راننده يک دستکاه خودرو پژو 206 مدل SD در زمان خروج از مجتمع آپارتماني محل سکونت مقتول مشاهده شده که بر اساس اظهارات اهالي مجتمع هيچکدام از ساکنين مجتمع، خودروي پژو 206 مدل SD در اختيار نداشتند.با توجه به اطلاعات به دست آمده در خصوص خودروي 206 مدل SD و احتمال ارتکاب جنايت از سوی سرنشين آن، کارآگاهان تحقيقات گسترده اي جهت شناسايي خودرو مذکور کرده و سرانجام متوجه شدند که يکي از مجرمان سابقه دار منطقه تهرانپارس به نام محمد 23 ساله به تازگي يک دستگاه خودرو 206 با مشخصات خودروي مورد نظر کارآگاهان در اختيار دارد و همزمان با تاريخ وقوع جنايت، محل سکونت خود در منطقه تهرانپارس را تغيير داده است.

با شناسايي هويت محمد، تحقيقات گسترده پليسي برای بررسي احتمال نقش وي در ارتکاب جنايت در دستور کار کارآگاهان اداره دهم قرار گرفت که با اطمينان از حضور وي در محل وقوع جنايت، مخفيگاه وي در منطقه شهرک مسعوديه شناسايي و روز پنجشنبه یکم آبان دستگير و در پارکينگ محل سکونت متهم نيز، خودرو پژو 206 مدل SD کشف و توقيف شد. با بررسي ارکان هويتي خودرو 206 مشخص شد که خودرو متعلق به مادر محمد بوده که در اختيار پسرش قرار داده است.متهم پس از دستگيري و انتقال به اداره دهم منکر هرگونه ارتکاب جنايت شده اما با کشف يکي از مدارک شناسايي مقتول در مخفيگاهش، به ناچار لب به اعتراف گشود و در خصوص نحوه آشنايي با مقتول و ارتکاب جنايت به کارآگاهان گفت: اواخر سال گذشته بود که به در بنگاه املاکي در منطقه تهرانپارس مراجعه و با يکي از دوستانم که در آنجا به عنوان مشاور املاک مشغول به کار است، ملاقات کردم. در همين زمان، زن جواني ( مقتول ) با مراجعه به بنگاه پيگير پيدا کردن يک واحد مسکوني براي اجاره بود و در حين صحبت کردن وي با مدير بنگاه متوجه شدم که اين زن جوان قصد دارد تا خانه را براي يک نفر اجاره کند.

متهم در خصوص نحوه آشنايي خود با مقتول و ارتکاب جنايت، به کارآگاهان گفت: به بهانه اينکه من راننده خودرو نيسان بوده و حاضر هستم تا اقدام به اسباب کشي با قيمت مناسب کنم، با مقتول آشنا شدم تا اينکه در روز حادثه به در منزل مقتول مراجعه و به بهانه بررسي تعداد اسباب و اثاثيه و در حقيقت براي سرقت وارد خانه شدم. پس از اطمينان از تنها بودن مقتول، تصميم به سرقت گرفته و با چاقو شروع به تهديد مقتول کردم اما بر خلاف انتظار ، مقتول با من درگير شد و در حاليکه قصد ايجاد سر و صدا و کمک خواستن از اهالي مجتمع را داشت، چندين ضربه به او زده و پس از سرقت کيف دستي و گردنبند، به سرعت از خانه خارج شدم.سرهنگ کارآگاه آريا حاجي زاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ، در ادامه با اشاره به اعتياد متهم به مصرف موادمخدر از نوع شيشه و حشيش، در پايان خبر گفت: با توجه به اعتراف صريح متهم به ارتکاب جنايت، قرار بازداشت موقت از سوي مقام قضايي صادر و متهم برای انجام تحقيقات تکميلي در اختيار اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته است.
مرجع : مهر

بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۲۰:۲۶
كنترل بنگاه هاى معاملات ملكى بايستىبه نحوى باشد كه افراد غير به اطلاعات مشتريان دسترسى نداشته باشند. (156022)
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۲۰:۴۱
به نظر همه ماجرا این نیست! لابد بعد از ارتکاب به قتل یک آهنگی هم گوش کرده که صداش بعداً از پشت در میومده! (156034)