به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۸/۰۳ ساعت ۲۰:۲۰
کد مطلب : ۱۹۰۷۵۹

آمریکا: ارسال غذا و دارو به ایران تسهیل می‌شود

گروه بین‌الملل: وزارت خزانه‌داری آمریکا «تدابیر ویژه پولشویی» علیه ایران اعمال و همزمان راهی برای تداوم ارسال کمک‌های بشر دوستانه به ایران ایجاد کرده است.
آمریکا: ارسال غذا و دارو به ایران تسهیل می‌شود
به نقل از آسوشیتدپرس، آمریکا در صدد است علی‌رغم تحریم‌های دونالد ترامپ، ارسال دارو و غذا به ایران را تسهیل کند. وزارت خزانه‌داری آمریکا در این راستا روز جمعه اعلام کرد که راهی برای تداوم ارسال کمک‌های بشر دوستانه به ایران ایجاد کرده است. وزارت خزانه‌داری‌ آمریکا اعلام کرده است که اجازه می‌دهد "مبادلات مجاز" با جمهوری اسلامی برای حمایت از مردم ایران انجام گیرد.

خزانه‌داری آمریکا «تدابیر ویژه پولشویی» علیه ایران اعمال کرد
وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز همچنین با اعمال دستورالعمل‌هایی علیه ایران موسوم به «تدابیر خاص نوع ۵» تهران را در زمره قلمروهای قضایی موجد نگرانی‌های خاص از لحاظ پولشویی قرار داده و نهادها و سازمان‌های مالی آمریکا را به اتحاذ تدابیری ویژه در مراودات مالی با طرف‌های مرتبط با ایران ملزم کرده است. به گزارش فارس، بررسی‌ها نشان می‌دهد وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز جمعه با اعمال دستورالعمل‌هایی علیه ایران موسوم به «تدابیر خاص نوع ۵» تهران را در زمره قلمروهای قضایی موجد نگرانی‌های خاص از لحاظ پولشویی  قرار داده و نهادها و سازمان‌های مالی آمریکا را به اتحاذ تدابیری ویژه در مراودات مالی با طرف‌های مرتبط با ایران ملزم کرده است.  وزارت خزانه‌داری آمریکا در لابلای بیانیه‌ای که امروز جمعه برای اعلام راه‌اندازی یک مکانیسم ادعایی برای مبادلات انسان‌دوستانه با ایران صادر کرده به صورت مختصر به اعمال این دستورالعمل جدید علیه ایران اشاره کرده است. 
در این بیانیه اشاره شده «شبکه اجرایی جرائم مالی خزانه‌داری آمریکا» همزمان با راه‌اندازی مکانیسم جدید، با استناد به بند ۳۱۱ «قانون میهن‌پرستی»، مصوب سال ۲۰۰۱ قواعد جدیدی «برای محافظت از نظام مالی آمریکا در برابر فعالیت‌های مالی مخرب ایران» به کار گرفته است. 
جستجو در وب‌سایت ««شبکه اجرایی جرائم مالی خزانه‌داری آمریکا» نشان می‌دهد این اداره با بیان این ادعا که جمهوری اسلامی ایران جزو قلمروهای قضایی موجد «نگرانی‌های عمده» در زمینه پولشویی است قواعدی موسوم به «تدابیر خاص نوع ۵» را علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال کرده است. اعمال این محدودیت، ذیل بند ۳۱۱ قانون میهن‌پرستی صورت گرفته است.