به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۸/۰۴ ساعت ۲۳:۵۲
کد مطلب : ۱۹۰۸۳۵

صدر: مفسدان دست از سر مردم عراق بردارند

گروه بین‌الملل: رهبر جریان صدر عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که اگر «مفسدان می‌خواهند مردم نکشند و آتش نزنند، آنها را به حال خودشان رها کنند».
صدر: مفسدان دست از سر مردم عراق بردارند
مقتدی الصدر رهبر جریان صدر عراق شنبه شب بیانیه‌ای را در خصوص تحولات جاری این کشور صادر کرده و در آن خواستار استعفای دولت شده است. به گزارش السومریه نیوز، در این بیانیه آمده است: «ای مفسدان اگر می‌خواهید ملت نکشند و آتش نزنند، دست از سر آنها بردارید». صدر گفت که «اگر تظاهرات، تحصن و اعتصاب به نظر برخی‌ راه‌حل نیست، پس چطور (چنگ زدن به دولت و قدرت) راه‌حل است؛ وقتی که توان پایان درد و رنج مردم و رهایی عراق از فساد وجود ندارد».

وی در بیانیه خود افزود: «اگر دولت نتواند آنچه که پیشینیان آن را خراب کرده بودند،‌ درست و اصلاح کند پس دولتمردان هیچ خیری (برای کشور) ندارند، کما اینکه اسلافشان نداشتند. پس ای مفسدان اگر می‌خواهید مردم نکشند و آتش نزنند، باید دست سر از آنها بردارید و سرکوبگری و ظلم و ستم کافی است». مقتدی صدر تاکید کرد که «آنها (معترضان) جماعتی هستند که خواستار زندگی با کرامت و وطن عاری از فساد و مفسدان هستند».

صدر گفت: «آنها جماعتی هستند که با اعمال فشار به مفسدان آنها را مجبور به عقب‌نشینی و تلاش برای اجرای اصلاحات در کشور کردند، (ای نخست‌وزیر) آیا نمی‌خواهید آنها را برای تکمیل آنچه که مدعی انجام طرح اصلاحی هستید، انتخاب کنید». رهبر جریاتن صدر گفت که «مبادا عراق در آتش فتنه و جنگ داخلی کشانده شود که در این صورت همه چیز تمام می شود و مفسدان امور کشور را در دست می گیرند».

وی اظهار داشت: «اگر من به موج سواری متهم شدم به این دلیل است که سعی داشتم اصلاحات زودتر صورت بگیرد. امروز رهبران و حکماء و عقلای عراق مسئول هستند هر چه زودتر کشور را از فتنه دور کنند.. وگرنه پشیمان خواهند شد». رهبر جریان صدر عراق در پایان بیانیه خود خطاب با مقامات دولتی گفت که «استعفا دهید قبل از آنکه مجبور به استعفا شوید...یا اصلاح کنید قبل از آنکه حذف شوید... در غیر اینصورت پشیمان خواهید شد».