به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۴:۱۸
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ساعت ۱۷:۴۸
کد مطلب : ۱۹۰۸۶

استقبال ​هندی‌ها از «گذشته»‌​اصغرفرهادی

گروه فرهنگ و هنر: نمایش فیلم «گذشته»‌ در جشنواره‌ی فیلم بمبئی، مورد تشویق تماشاگران قرار گرفت و اعلام شد جدیدترین ساخته‌ی اصغر فرهادی بزودی در هندوستان به اکران عمومی می‌رسد.
استقبال ​هندی‌ها از «گذشته»‌​اصغرفرهادی
جدیدترین ساخته‌ سینمایی‌ اصغر فرهادی و نماینده ایران در اسکار پیش‌رو که هفته‌ی گذشته در جشنواره‌ی بمبی به نمایش درآمد مورد تشویق و استقبال تماشاگران قرار گرفت و پس از نمایش آن تا دقایقی تماشاگران فیلم ایستادند و کارگردان اثر را تشویق کردند. در ادامه‌ی استقبالش از فیلم «گذشته» اصغر فرهادی نوشته است: «تماشاگران 17 تا 70 ساله برای تماشای فیلم مشتاق بودند و همین باعث شد تا در طول پخش آن، سکوتی مطلق بر سالن، حکمفرما شود.»

پس از نمایش فیلم و تشویق‌های تماشاگران، «رجیو مسند» منتقد مطرح هندی، اصغر فرهادی را که به عنوان رییس هیات داوران جشنواره‌‌ی فیلم بمبئی و کارگردان «گذشته» در سالن حضور داشت به روی صحنه دعوت کرد و تماشاگران از این کارگردان ایرانی با تشویق‌هایشان استقبال کردند.یکی از مخاطبان جشنواره بمبئی درباره تجربه تماشای فیلم فرهادی به ونکور دسی گفت:«گذشته، به اندازه جدایی که برنده اسکار شد، قدرتمند بود.»او ادامه داد:«مهم ترین و بهترین ویژگی فیلم های فرهادی این است که ساده هستند و می شود با آنها به راحتی ارتباط برقرار کرد. چون فیلم های او عمدتا اطراف روابط پیچیده انسان ها می‌چرخد که بیشتر و‌قت‌ها یادآور زندگی خودمان هستند.»

تماشاگر دیگری هم گفت:«فیلم های فرهادی همیشه با سوال‌هایی شما را تنها می‌گذارند که برای پاسخ دادن به آنها، نیاز دارید خودتان را جای آنها بگذارید. من واقعا مشتاقانه منتظر تماشای فیلم بودم و خوشحالم که نتیجه، بسیار خوب بود.»
مرجع : خبرآنلابن

بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۲۰:۰۶
احسنت،رو دست فيلم هاى بالى وودى زده (156007)
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۲۰:۱۰
فیلمی که به غیر از یک بازیگر و یک کارگردان بقیشون غیر ایرانی هستند و درضمن فیلم هم در نهایت بعنوان نماینده یک کشور دیگر معرفی می شود برای ما ایرانی ها چه سودی دارد که بگوییم: "وای فیلم گذشته بین هندی ها (که اصولا جز ساختن یک مشت اراجیف کاری دیگر نمی کنند) طرفدار پیدا کرده"

بهتره کمی واقع بینانه ذوق زده شویم بنظر شما اگر این فیلم تمام ایرانی بود چقدر طرفدار پیدا می کرد!؟ (156012)
مريلا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۲۰:۵۱
داستان فيلمو ميدونى ؟ راجع به زندگى ايرانياى مقيم خارجه! صنعت سينماى هند بسيار بزرگه وفيلماى خوبى ساخته تااسيب هاى اجتماعى رو نشون بده در ضمن هندي ها منتقداى خوبى ان حيف كه شما ازين خبر خوش حال نشدى (156044)
امیرعلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۲۱:۲۵
دوست عزیز شما بفرمایید قلاده های طلاتون رو ببینید! (156074)
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۲۲:۲۱
اشتباه میکنی. فیلم با شناسه ی "محصول مشترک ایران-فرانسه" به دنیا معرفی شده. اما بیشتر به عنوان یک فیلم ایرانی شناخته شده است برای اینکه ابزار کار از فرانسه اما فکر و ایده از ایران است. به همین دلیل به عنوان یک فیلم ایرانی به اسکار معرفی شده و نه به عنوان یک محصول مشترک. با اینکه به عنوان یک منتقد اندکی با فرهادی زاویه دارم، اما فیلم هایش را تا اینجا موجب سر افرازی ما ایرانیان می دانم و به او افتخار می کنم. (156107)
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۰۱:۲۶
فیلم نامه را یک ایرانی نوشته ابتدا به فارسی نوشته که بعد به فرانسه ترجمه شده و همان ایرانی کارگردان کرده و خالق فیلمه اینه که اهمیت داره. امیدوارم فرهادی قدم بعدی را در هالیوود برداره و فیلم بعدی خود را به زبان انگلیسی در امریکا بسازه، تا بستر معرفی گسترده تر یک فیلمساز از ایران در جهان ایجاد بشه. (156205)