کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رای‌اعتمادمجلس به 2وزیر؛ امیری رای‌نیاورد

5 آبان 1392 ساعت 17:26

گروه سياسي: در جلسه بررسی رای اعتماد سه وزیر پیشنهادی دولت، رضا فانی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش و رضا فرجی دانا وزیر پیشنهادی علوم تحقیقات و فن آوری توانستند رای اعتماد مجلس را به دست آورند و وزارت ورزش همچنان بی وزیر ماند.


در جلسه بررسی رای اعتماد سه وزیر پیشنهادی امروز مجلس شورای اسلامی، فانی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با 185 رای موافق وزیر آموزش و پرورش کابینه یازدهم شد. وی از مجموع 262 رای 185 رای موافق 53 رای مخالف و 24 رای ممتنع کسب کرد. فرجی دانا وزیر پیشنهادی علوم تحقیقات و فناوری نیز با 159 رای موافق 70 مخالف و 32 رای ممتع توانست رای اعتماد لازم را کسب کند. 261 نماینده در این رای گیری حضور داشتند. صالحی امیری از مجموع 261 رای با 107 رای موافق 141 رای مخالف و 13 رای ممتنع از راهیابی به کابیه یازدهم بازماند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با قدردانی از نمایندگان رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت برای حضور در جلسه امروز رای اعتماد گفت که جلسه بعدی مجلس سه‌شنبه 7 آبان برگزار می‌شود. علی لاریجانی بعد از اعلام نتایج آراء بررسی صلاحیت سه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، علوم و تحقیقات و ورزش و جوانان از نمایندگانی که از صبح امروز برای بررسی صلاحیت در مجلس بودند قدردانی کرد.
وی همچنین از اعضای هیات دولت و رئیس جمهور برای حضور در مجلس جهت بررسی صلاحیت وزرا تشکر کرد. رئیس قوه مقننه همچنین با اشاره به عدم رای اعتماد مجلس به سیدرضا صالحی امیری وزیر پیشنهادی ورزش و امور جوانان گفت که با توجه به طی شدن فرصت سه ماهه سرپرستی در این وزارتخانه رئیس جمهور باید هر چه سریع‌تر وزیر جدید را برای تصدی وزارت ورزش به مجلس معرفی کند.


کد مطلب: 19087

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/19087/رای-اعتمادمجلس-2وزیر-امیری-رای-نیاورد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir