به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۸/۰۶ ساعت ۲۱:۰۲
کد مطلب : ۱۹۰۹۳۶
رسانه‌های آمریکایی: بقایای جسد «ابوبکر البغدادی» به دریا انداخته شد

واکنش پدر خلبان اردنی که توسط داعش سوزانده شد به هلاکت البغدادی

گروه بین‌الملل: در پی اعلام خبر کشته شدن رهبر داعش، پدر خلبان اردنی که این گروه تروریستی فرزندش را زنده در آتش سوزاند، به این خبر واکنش نشان داد.
واکنش پدر خلبان اردنی که توسط داعش سوزانده شد به هلاکت البغدادی
به گزارش شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی، در پی اعلام خبر کشته شدن رهبر گروه تروریستی داعش، پدر خلبان اردنی که داعش وی را زنده در آتش سوزاند، گفت آرزو داشت که انتقام فرزندش گرفته شود. پدر معاذ الکساسبه، خلبان اردنی از کشته شدن ابوبکر بغدادی ابراز شادمانی کرد و تاکید نمود با کشته شدن وی، جهان از شرش خلاص شد. پدر معاذ الکساسبه افزود: «وقتی که شنیدم ابوبکر بغدادی کشته شد، احساس افتخار و شادی کردم. در زندگی خود آرزو داشتم که بغدادی، امثال وی و همه کسانی که در قتل فرزندم معاذ دخیل بودند، کشته شوند. همیشه آرزو داشتم که انتقام فرزندم که آنگونه بی‌رحمانه و ددمنشانه به شهادت رسید گرفته شود.»

از سوی دیگر رسانه‌های آمریکایی خبر دادند که جسد «ابوبکر البغدادی» به دریا انداخته شده است. گفتنی اینکه، جسد اسامه بن لادن (رهبر گروه تروریستی القاعده) هم پس از کشته شدن توسط نیروهای آمریکایی، به دریا انداخته شد. دونالد ترامپ هم اعلام کرده که ممکن است بخشهایی از فیلم عملیات مربوط به کشته شدن رهبر داعش منتشر شود. رئیس جمهور آمریکا پس از انتشار اخباری درباره کشته شدن ابوبکر البغدادی در یک نشست خبری در کاخ سفید رسما تایید کرد که نیروهای آمریکایی موفق شده اند سرکرده داعش را از پای درآورند.

در همین حال، محمد علی ساجت، باجناق البغدادی در گفتگوی تلویزیونی گفت: با توجه به تدابیر شدید امنیتی که البغدادی اتخاذ می‌کرد، بعید می دانستیم او کشته شود. وی افزود: حتی اگر البغدادی هم کشته نمی شد، کار داعش تمام شده است. وی افزود: ابوعبدالله الزوبعی، دایی من گفته بود که محل امنی برای ابوبکر البغدادی در ادلب آماده کرده است و من نیز به نیروهای عراقی اطلاع دادم که البغدادی، مخفیگاهی در ادلب سوریه دارد. من از این کار پشیمان نیستم زیرا او باعث ویرانی ملت ما شد. محمد علی جاست باجناق البغدادی دو ماه قبل بازداشت شده است.