به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۸/۰۸ ساعت ۱۴:۵۰
کد مطلب : ۱۹۱۰۰۸

نفت حاضر به افزایش قیمت نشد

گروه اقتصادی: قیمت نفت تحت تاثیر احتمال تاخیر در توافق تجاری آمریکا و چین که کاهش ذخایر نفت آمریکا را را تحت الشعاع قرار داد، در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی کاهش پیدا کرد.
نفت حاضر به افزایش قیمت نشد
بهای معاملات آتی نفت برنت ۱۸ سنت یا ۰.۳ درصد کاهش پیدا کرد و به ۶۱ دلار و ۴۱ سنت در هر بشکه رسید. شاخص قیمت نفت برنت روز سه‌شنبه با دو سنت افزایش قیمت بسته شده بود.بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۲۷ سنت یا ۰.۵ درصد کاهش پیدا کرد و به ۵۵ دلار و ۲۷ سنت در هر بشکه رسید. قیمت پایه نفت آمریکا در معاملات روز گذشته ۰.۵ درصد کاهش داشت.گزارش موسسه امریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۲۵ اکتبر، به میزان ۷۰۸ هزار بشکه کاهش پیدا کرده و به ۴۳۶ میلیون بشکه رسیده است در حالی که تحلیلگران افزایش ذخایر به میزان ۴۹۴ هزار بشکه را پیش بینی کرده بودند.

به گفته مارگارت یانگ یان، تحلیلگر بازار شرکت "سی ام سی مارکتس"، بازار تا حد زیادی افت ذخایر نفت خام آمریکا را نادیده گرفت و فرض گرفت که بخش تقاضا برای یک مدت قابل پیش بینی ضعیف خواهد ماند زیرا سیکل‌های کندی اقتصاد جهانی عمیق‌تر شده‌اند. تضعیف خوش بینی نسبت به فاز اول توافق تجاری آمریکا و چین هم قیمت‌های نفت را به دلیل تشدید ریسک گریزی، تحت فشار کاهشی قرار داد.یک مقام دولت آمریکا روز گذشته اعلام کرد توافق تجاری موقت میان واشنگتن و پکن ممکن است به موقع برای امضا در زمان دیدار ماه آینده سران دو کشور در شیلی آماده نشود. این تاخیر احتمالی که به روند مذاکرات لطمه می‌زند، باعث توقف پیشروی بازارهای سهام جهانی شد.

بر اساس گزارش رویترز، جنگ تجاری به رشد اقتصادی در سراسر جهان لطمه زده و ماه‌هاست قیمت‌های نفت را در بازه محدودی نگه داشته است.برایان گیلواری، مدیرعامل غول نفتی BP در مصاحبه با رویترز اظهار کرد قیمت‌های نفت در حدود ۶۰ دلار در هر بشکه متعادل شده اما احتمالا در کوتاه مدت به دلیل مناقشات تجاری آمریکا و چین به سطح پایین‌تری کاهش پیدا خواهد کرد.اظهارات اخیر پاول سوروکین، معاون وزیر انرژی روسیه که در مصاحبه با خبرگزاری تاس گفت هنوز زود است درباره کاهش بیشتر تولید نفت صحبت شود، قیمت‌های نفت را تحت فشار کاهشی بیشتری قرار داد.اوپک و سایر تولیدکنندگان نفت از جمله روسیه در چارچوب گروه اوپک پلاس با هدف تقویت قیمت‌ها، از ژانویه تولیدشان را به میزان ۱.۲ میلیون بشکه در روز محدود کرده‌اند.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: قیمت نفت